PracaGrupypl.praca.dyskusje › korporacyjne zwyczaje...

  • 1. Data: 2011-08-02 20:42:09
    Temat: korporacyjne zwyczaje...
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    akurat wpadł mi w ręce okólnik przesłany przez polską centralę niedużej
    korporacji do wszystkich pracowników. Poza ple-ple na temat rozmów ze
    służbowych telefonów etc. znalazłem rzadkiej urody kwiatuszek:
    "w czasie urlopu pracownicy posiadający telefon [tu znana firma od
    smartfonów] zobowiązani są do sprawdzania poczty co najmniej 3 razy
    dziennie"
    Już mniejsza o sposób traktowania pracownika -ale chyba taki wymóg jest
    sprzeczny z prawem pracy? Czy ktoś ma jakieś uwagi na ten temat?

  • 2. Data: 2011-08-02 20:58:54
    Temat: Re: korporacyjne zwyczaje...
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Już mniejsza o sposób traktowania pracownika -ale chyba taki wymóg jest
    > sprzeczny z prawem pracy? Czy ktoś ma jakieś uwagi na ten temat?

    sprawdzać można, czy trzeba odpowiadać na maile?

  • 3. Data: 2011-08-02 21:09:48
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Jakub Tarczewski wrote:

> [...]
    > Już mniejsza o sposób traktowania pracownika -ale chyba taki wymóg jest
    > sprzeczny z prawem pracy? Czy ktoś ma jakieś uwagi na ten temat?

    ja tam mogę sprawdzać swoje prywatne skrzynki nawet co 10 minut...

    Lemat

  • 4. Data: 2011-08-03 08:14:33
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > ja tam mogę sprawdzać swoje prywatne skrzynki nawet co 10 minut...

    pewnie tak, ale, jak rozumiem, chodzi o skrzynki służbowe...

  • 5. Data: 2011-08-03 12:11:51
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 03 Aug 2011 10:14:33 +0200, Jakub Tarczewski napisał(a):

    > pewnie tak, ale, jak rozumiem, chodzi o skrzynki służbowe...

    Jak wykonują pracę dla pracodawcy, a tym jest sprawdzanie skrzynek, to to
    jakby przestaje być urlopem.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2011-08-03 12:38:27
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    zly wrote:

    > Jak wykonują pracę dla pracodawcy, a tym jest sprawdzanie skrzynek, to to
    > jakby przestaje być urlopem.

    skoro przestaje być urlopem to pracodawcę obowiązuje zwrot kosztów urlopu,
    zwrot kosztów dojazdu do pracy oraz urlop w innym terminie.

    może być jeszcze tak, że pracodawca wysyła pracownika "w delegację" - czyli
    też ponosi koszty pobytu i dojazdu. I też musi zapewnić pracownikowi urlop w
    innym terminie.

    Lemat

  • 7. Data: 2011-08-04 18:57:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 02 Aug 2011 22:42:09 +0200, Jakub Tarczewski napisał(a):

> [...]
    > Już mniejsza o sposób traktowania pracownika -ale chyba taki wymóg jest
    > sprzeczny z prawem pracy? Czy ktoś ma jakieś uwagi na ten temat?

    Jest sprzeczny.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2011-08-07 20:06:42
    Od: "R" <...@n...spam>

    wiadomości news:c1.01.3RVL9z$0TO@mike.oldfield.org.pl...

    > Jest sprzeczny.

    A więc konieczna jest pilna aktualizacji kodeksu pracy. Od dłuższego czasu
    przepisy są zmieniane pod potrzeby pracodawcy, a pracownik ma coraz mniej
    praw.
    R.

  • 9. Data: 2011-08-07 20:25:58
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 7 sierpnia 2011 (22:06:42) napisano:
    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomo?ci news:c1.01.3RVL9z$0TO@mike.oldfield.org.pl...

    > A więc konieczna jest pilna aktualizacji kodeksu pracy. Od dłuższego czasu
    > przepisy s? zmieniane pod potrzeby pracodawcy, a pracownik ma coraz mniej
    > praw.
    > R.

    Pracownik (by default) nie jest kretynem, tylko dorosłym i
    odpowiedzialnym za swoje życie człowiekiem, zaś umowa o pracę jest
    względnie łatwa do rozwiązania.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 10. Data: 2011-08-07 21:12:54
    Od: Zenek1234 <z...@1...pl>

    W dniu 2011-08-07 22:25, Yakhub pisze:

    > Pracownik (by default) nie jest kretynem, tylko dorosłym i
    > odpowiedzialnym za swoje życie człowiekiem, zaś umowa o pracę jest
    > względnie łatwa do rozwiązania.

    Czyli mówiąc krótko: "jak ci się nie podoba u nas to sp*...".
    Tylko, że takie podejście nie rozwiązuje problemu.