PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego chce Pan zmienic prace ?

  • 1. Data: 2011-07-26 18:07:35
    Temat: Dlaczego chce Pan zmienic prace ?
    Od: "andrzej21" <...@...pl>

    No wlasnie. Takie pytanie pada predzej czy pozniej na kazdej rozmowie
    kwalifikacyjnej. Na podstawie moich odpowiedzi mam wrazenie ze osoby
    kwalifikujacy lubieja jak sie ich oszukuje. Mam obecnie prace z ktorej
    jestem zadowolony, ale jestem tez zdania ze pracy sie szuka kiedy sie ja ma,
    kiedy jest sie bezrobotnym to jest juz za pozno. Wracajac do tematu, mam
    wrazenie ze rekruterzy lubieja byc oszukiwanymi. Dlaczego ? Przeciez ogolnie
    wiadomo dlaczego chce sie zmienic prace. Z reguly dla lepszych zarobków,
    rzadziej z uwagi na dojazdy czy atmosfere. Zrobilem sobie test. U
    pracodawcow u ktorych na tak postawione pytanie odpowiadalem "nie jestem
    zadowolony z obecnych zarobków" nigdy nie dostalem zaproszenia na dalszy
    etap rekrutacji. Natomiast u pracodawcow u ktorych odwalalem scieme ze "chce
    sie rozwijac, zawsze marzylem o pracy w tak preznie rozwijajacej sie firmie
    itp..." sukces siegal 80%.

    Wlasnie mnie ciakawi dlaczego pracodawcy lubieja byc tak oszukiwani ?
    Przeciez i tak powszechnie wiadomo dlaczego ludzie szukaja pracy. Ja
    osobiscie bedac rekruterem docenilbym szczerosc kandydata i zaprosil na
    dalszy etap. Jestem ciekaw waszego zadania na ten temat ?

  • 2. Data: 2011-07-26 21:57:04
    Temat: Re: Dlaczego chce Pan zmienic prace ?
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    W dniu 2011-07-26 20:07, andrzej21 pisze:
> [...]
    > itp..." sukces siegal 80%.
    >
    > Wlasnie mnie ciakawi dlaczego pracodawcy lubieja byc tak oszukiwani ?

    Mam dokładnie te same odczucia, najlepiej kłamać, zmyślać, fantazjować o
    samorozwoju, wyzwaniach i ambicji niż podać ten jedyny, oczywisty powód.
    Kilka razy byłem szczery i nigdy nie było odzewu.

    Spotkałem się z tym na stanowiskach gdzie miało się kontakt z klientem i
    moim zdaniem tu leży przyczyna, po prostu sprawdzają jak dobrze
    potrafisz wciskać kit.

    --
    kamil d

  • 3. Data: 2011-07-27 07:20:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    andrzej21 pisze:
> [...]
    > itp..." sukces siegal 80%.
    >
    > Wlasnie mnie ciakawi dlaczego pracodawcy lubieja byc tak oszukiwani ?

    Nie tyle pracodawcy, co rekruterzy, którzy naczytali się książek
    socjologicznych bez ich zrozumienia... Tak samo jak twierdzą, że po
    pojedynczym teście wiedza o Tobie wszystko....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2011-07-27 07:22:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    kamil d pisze:

    > Mam dokładnie te same odczucia, najlepiej kłamać, zmyślać, fantazjować o
    > samorozwoju, wyzwaniach i ambicji niż podać ten jedyny, oczywisty powód.
    > Kilka razy byłem szczery i nigdy nie było odzewu.

    A u mnie odwrotnie - jak bajałem to później nie do końca byłem
    zadowolony z atmosfery w zakładzie. W momencie, kiedy w rozmowie
    telefonicznej była kawa na ławę, było mniejsze zainteresowanie, ale Ci
    którzy zainteresowanie wykazali byli o wiele lepszym pracodawcą. Więc ma
    to swoje wady i zalety.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2011-07-27 08:38:23
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    > Nie tyle pracodawcy, co rekruterzy, którzy naczytali się książek
    > socjologicznych bez ich zrozumienia... Tak samo jak twierdzą, że po
    > pojedynczym teście wiedza o Tobie wszystko....

    Właśnie !!!!!!!!!!!!!!

  • 6. Data: 2011-07-27 09:57:35
    Od: kołcz <k...@c...com>

    Użytkownik "andrzej21" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem zadowolony, ale jestem tez zdania ze pracy sie szuka kiedy sie
    > ja ma, kiedy jest sie bezrobotnym to jest juz za pozno.

    Nowej dziewczyny też szukasz, gdy jeszcze ją masz?

  • 7. Data: 2011-07-27 10:49:48
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 11:57:35 +0200, kołcz napisał(a):

    > Nowej dziewczyny też szukasz, gdy jeszcze ją masz?

    Samochód tankujesz jak jeszcze masz paliwo, czy czekasz aż się skończy?
    --
    marcin

  • 8. Data: 2011-07-27 12:13:56
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    odwalalem scieme ze "chce
    > sie rozwijac, zawsze marzylem o pracy w tak preznie rozwijajacej sie
    > firmie itp..." sukces siegal 80%.

    a gdzie Ty rekrutowałeś, że osiągnąłeś w ten sposób taki wynik... na
    konserwatora powierzchni płaskich w Lidlu?

    HR to idioci, lubią takich samych głupków jak oni sami...

  • 9. Data: 2011-07-27 18:51:06
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 26/07/2011 19:07, andrzej21 wrote:
    > No wlasnie. Takie pytanie pada predzej czy pozniej na kazdej rozmowie
    > kwalifikacyjnej. Na podstawie moich odpowiedzi mam wrazenie ze osoby

    dlatego bo z odpowiedzi *niektórych* kandydatów można uzyskać ważne
    informacje, np. "bo lubię zmieniać pracę co pół roku". Oczywiście rzadko
    kto udzieli takiej odpowiedzi, ale pytanie i tak trzeba zadać.

    B.

  • 10. Data: 2011-07-27 19:58:30
    Od: "andrzej21" <...@...pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości
    com...
    > dlatego bo z odpowiedzi *niektórych* kandydatów można uzyskać ważne
    > informacje, np. "bo lubię zmieniać pracę co pół roku". Oczywiście rzadko
    > kto udzieli takiej odpowiedzi, ale pytanie i tak trzeba

    W tym przypadku moze byc jeszcze tak, ze ktos sie zatrudnil, pracuje
    powiedzmy od pol roku, dlatego ze gdzies trzeba pracowac zeby przezyc, ale
    jednoczesnie szuka lepiej platnej pracy bardziej odpowiadajacej jego
    kwalifikacjom. Tutaj potencjalny rekrutujacy moze sie mylic niepotrzebnie
    doczytujac sie ukrytych tresci w wypowiedzi kandydata. A prawda jest taka:
    "pracuje w firmie X bo lepsza taka robota niz zadna, ale chce pracowac u was
    bo jestescie fajna firma i dobrze placicie". To zly powod ?