PracaGrupypl.praca.dyskusje › kontrola zwolnień przez ZUS

  • 1. Data: 2002-08-01 11:18:13
    Temat: Re: kontrola zwolnień przez ZUS
    Od: "Kalisz" <k...@l...com.pl>

    Witam !

    Nie chcę nikogo straszyć, ale niestety ZUS może cofnąć zwolnienie na dowolny
    okres wstecz, i wtedy natychmiastowo domaga się od płatnika składek
    (Pracodawcy) zweryfikowania deklaracji rozliczeniowych o nienależne
    świadczenie chorobowe. W praktyce zakład pracy jest zły bo musi robić
    korekty i dopłacać kasę, od Ciebie żąda zaś oddania nienależnego zasiłku.
    I pozostaje jeszcze kwestia nieusprawiedliwionej nieobecności, jeśli będą
    chcieli Ci w pracy iść na rękę to wypiszą urlop wypoczynkowy lub bezpłatny
    jeśli tego pierwszego już nie masz. Jeśli nie, istnieje ryzyko że mogą Cię
    zwolnić i to zgodnie z KP za nieusprawiedliwioną nieobecność. Niestety znam
    taki przypadek.

    Dlatego radzę stawić się na kontrolę i grzecznie odp. na pytania, z ZUSem
    trudno
    wygrać a można sobie tylko przysporzyć kłopotów.

    Życzę powodzenia.

    email : k...@l...com.pl

  • 2. Data: 2002-08-01 11:19:13
    Od: "Kalisz" <k...@l...com.pl>

    Witam !

    --
    email : k...@l...com.pl

  • 4. Data: 2002-08-02 08:18:19
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    Witaj ;-)
    "Bartek" <k...@o...pl> wrote in message
    > Witam
    > Jestem na zwolnieniu juz ponad 2 m-ce
    I to wlasnie jest to, co zaciekawilo ZUS. Gdybys mial zwolnienie ze szpitala
    nikt by sie Toba nie zainteresowal. Zwolnienie, jak przypuszczam jest od
    zwyklego lekarza, wiec sa ciekawi.

    > Dostałem wezwanie z ZUS na badanie.
    > Czy ktos moze mi wyjasnić:
    > 1) Ogólnie co mnie czeka
    - mile spotkanie z lekarzem orzecznikiem, czyli badanie ogolne. Zwykle to
    zalezy: ja na przyklad mialam operacj ekregoslupa, wezwali mnie 2 razy na
    kontrole i 2 ray ta sama (sic!!!) osoba ogladala te same (sic!!) dokumenty
    pytajac co to i tamto oznacza. Ciekawe bylo, ze ja kompletnie nie znam sie
    na terminologii lekarskiej.

    > 2) Czy takie wezwanie na badanie to normalna procedura w ZUS czy raczej
    > wynik jakiegos donosu
    Normalna procedura, mam naet wrazenie, ze robia "query" w swojej bazie
    danych, by wylapac tych, co sa na dlugich zwolneiniach.

    > 3) Czy lekarze w ZUS podchodzą w miarę ucziwie do sprawy, czy raczej
    > "uzdrowią" prawie umierającego aby tylko ZUS nie placił zasiłku
    Do mnie lekarz podszedl normolanie. Oczywiste chyba jest, ze jesli
    zwolnienie bedzi ena noge w gipsie, a Ty przyjdziesz i przedsatwisz
    przeswietlenie nogi, ktore absolutnie nei wykaze tego zlamania to sie
    przyczepia.

    > 4) Czy lekarz z ZUS może unieważnić zwolnienie w stecz czy tylko od dnia
    > badania?
    Z tego co wiem to wstecz ;-(

    > 5)Czy decyzja lekarza z ZUS jest ostateczna, czy można się od niej
    odwołać?
    Ostateczna z tego co wiem. Tez sie bardzo balam wiec pytalam na prawo i
    lewo.

> [...]
    do zasiłku
    od dnia następnego po wyznaczonym badaniu, czy brak prawa przez całe
    Dotyczy to od nia tego stawienia sie w ZUS. Niestety obawiam sie, ze
    staniesz sie super podejrzany w ZUS, a to moze nie byc mile ;-( Oczywiscie
    jest pewien kruczek - jesli na zwolnieniu jest: chory poinien lezec to moga
    sobie zadac zebys sie pojawil, a Ty masz prawo przeszlac im opinie lekarza
    prowadzacego, ze dla Ciebie akurat nie jest wskazane chodzenie i tyle. I
    wtedy nic Ci nie zrobia. Ale... moga Cie odwiedzic w miejscu
    zameldowania.... Jesli Cie tam nie zastana - utrata zasilku chorobowego.

    > 7) Czy powinienem skontaktować się z lekarzem który mnie leczy przed
    wizytą w Zusie?
    Niekoniecznie. Jesli masz komplet swoich dokumentow (nie wiem na co masz to
    zwolnienie) to kontakt z Twoim lekarzem nie jest konieczny.

    > trochę jestem tym wszystkim wystraszony...
    Nie ma sie czego bac ;-))) Uszy do gory i powodzenia ;-))))
    Ja przez to przeszlam dwa razy i zaproponowalam, ze moze bede co miesiac
    podpisywac tam liste obecnosci. Wtedy Pani Lekarz Orzecznik zapisala w
    karcie, ze moze rzeczywiscie mi sie nie polepszy i wpisala, ze dalsze moje
    wizyty w ZUS nie sa konieczne.

    Magda

  • 5. Data: 2002-08-02 09:57:44
    Od: jerzu <n...@j...one.pl>

    On Fri, 2 Aug 2002 10:18:19 +0200, "Magdunia" <m...@k...net.pl>
    wrote:

    >Ale... moga Cie odwiedzic w miejscu
    >zameldowania.... Jesli Cie tam nie zastana - utrata zasilku chorobowego.

    Drobna uwaga - wcale nie muszę w trakcie choroby być w miejscu
    zameldowania. Potwierdzone w ZUS.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 6. Data: 2002-08-02 10:15:30
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    "jerzu" <n...@j...one.pl> wrote in message

    > Drobna uwaga - wcale nie muszę w trakcie choroby być w miejscu
    > zameldowania. Potwierdzone w ZUS.
    Mozliwe. Tu przyznaje, ze kiedys tak bylo. MOglo sie zmienic.
    Mysle jednak, ze zalezy od ... osoby kontrolujacej

    Magda

  • 7. Data: 2002-08-02 10:33:20
    Od: "Bartek" <k...@o...pl>

  • 8. Data: 2002-08-02 10:35:09
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

  • 9. Data: 2002-08-04 12:48:22
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

> [...]

    wstecz:

    > jest nieco przygnębiająca, no bo co w tedy w zakładzie pracy? Czy to

    nie rozumiem - jezeli nie masz nic na sumieniu to w czym problem? A jezeli
    masz, to na miejscu pracodawcy z mila checia bym zrobil dobry uczynek dla
    prawie 20% innych bezrobotnych.

    --
    l...@s...pl
    gg 1287117