PracaGrupypl.praca.dyskusjekontrola zwolnień przez ZUS › Re: kontrola zwolnień przez ZUS
    From: "Kalisz" <k...@l...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kontrola zwolnień przez ZUS
    Date: Thu, 1 Aug 2002 13:19:13 +0200

    Witam !

    Nie chcę nikogo straszyć, ale niestety ZUS może cofnąć zwolnienie na dowolny
    okres wstecz, i wtedy natychmiastowo domaga się od płatnika składek
    (Pracodawcy) zweryfikowania deklaracji rozliczeniowych o nienależne
    świadczenie chorobowe. W praktyce zakład pracy jest zły bo musi robić
    korekty i dopłacać kasę, od Ciebie żąda zaś oddania nienależnego zasiłku.
    I pozostaje jeszcze kwestia nieusprawiedliwionej nieobecności, jeśli będą
    chcieli Ci w pracy iść na rękę to wypiszą urlop wypoczynkowy lub bezpłatny
    jeśli tego pierwszego już nie masz. Jeśli nie, istnieje ryzyko że mogą Cię
    zwolnić i to zgodnie z KP za nieusprawiedliwioną nieobecność. Niestety znam
    taki przypadek.

    Dlatego radzę stawić się na kontrolę i grzecznie odp. na pytania, z ZUSem
    trudno
    wygrać a można sobie tylko przysporzyć kłopotów.

    Życzę powodzenia.

    --
    email : k...@l...com.pl