PracaGrupypl.praca.dyskusje › konsekwencje nie oddania pracodawcy komorki

  • 11. Data: 2003-05-29 22:04:26
    Temat: Re: konsekwencje nie oddania pracodawcy komorki
    Od: "przemo77" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TS" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bb5vhl$7jr$1@news.onet.pl...
    > Zanim dostaniesz świadectwo, musisz rozliczyć się z pracodawcą, bez łaski

    Tak, ale pracodawca nie moze odmowic wydania swiadectwa pracy z uwagi na nie
    rozliczenie sie z powiezonego mienia czy innych powodow. Na wydanie
    swiadectwa pracy ma 7 dni i 8 dnia idzie sie do PIP-u i oni sie tym zajmuja.
    Pracodawca swiadectwo pracy musi wydac bez wzgledu na okolicznosci, a o
    mienie (tu komorke) moze zlozyc pozew do sadu - bez laski.

  • 12. Data: 2003-05-30 07:50:31
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "przemo77" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pracodawca swiadectwo pracy musi wydac bez wzgledu na okolicznosci, a o
    > mienie (tu komorke) moze zlozyc pozew do sadu - bez laski.

    Zgadza sie, pracodawca swiadectwo wydac musi. Ale moze w uwagach zaznaczyc,
    ze pracownik nie rozliczyl sie z powierzonego mu mienia.
    Kasia

  • 13. Data: 2003-05-30 07:53:57
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Zoska <N...@w...pl> napisał(a):

    > czesc
    >
    > rozstalam sie z pracodawca i nie zamierzam oddac mu komorki, (zostawie ja
    > sobie na pamiatke)

    W Kodeksie Karnym nazywa się to przywłaszczenie i zagrożone jest podobnymi
    karami co zwykła kradzież.

    > Czy groza mi jakies konsekwencje. (Sad, komornik ?????)

    Jak lubisz kłopoty .... Wybór nalezy do ciebie.

  • 14. Data: 2003-05-30 08:17:21
    Od: w...@p...onet.pl

    > Zgadza sie, pracodawca swiadectwo wydac musi. Ale moze w uwagach zaznaczyc,
    > ze pracownik nie rozliczyl sie z powierzonego mu mienia.
    > Kasia

    Witam,
    a niby w którym miejscu sa uwagi ????
    Paweł

  • 15. Data: 2003-05-30 08:31:12
    Od: w...@p...onet.pl

    > czesc
    >
    > rozstalam sie z pracodawca i nie zamierzam oddac mu komorki, (zostawie ja
    > sobie na pamiatke)
    > Jest stara zdezelowana wlasciwie nie nadaje sie do uzytku a karta zostala i
    > tak zablokowana.
    > Czy groza mi jakies konsekwencje. (Sad, komornik ?????)
    > Pieniadze juz dostalam, a swiadectwo pracy to bez laski musza mi dac.
    >
    > pozdr zoska

    Witam,
    no możesz np. zgubić tę komórkę, albo nie daj Boże mogą Ci ją ukraść. Sprzęt
    jest na pewno ubezpieczonym, a jak stary to zamortyzowany.
    Paweł

  • 16. Data: 2003-05-30 08:41:29
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a niby w którym miejscu sa uwagi ????

    Przepraszam, pisalam z glowy, powinno byc "Informacje uzupelniajace".
    Kiedys jeden z moich pracodawcow mial podobny problem i osobiscie
    rozmawialam z PIP-em, co moze zrobic w takiej sytuacji, bo sila pracownika
    do oddania powierzonej mu rzeczy nie zmusi i wlasnie tak mi poradzono.
    Kasia

  • 17. Data: 2003-05-30 09:00:19
    Temat: Zwyczajne złodziejstwo! (Było: konsekwencje nie oddania pracodawcy komorki)
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik zwany Użytkownik, ukrywający się pod adresem:
    <w...@p...onet.pl> napisał:

    > Witam,
    > no możesz np. zgubić tę komórkę, albo nie daj Boże mogą Ci ją ukraść.
    > Sprzęt jest na pewno ubezpieczonym, a jak stary to zamortyzowany.

    A następnym razem zatrzyma sobie "na pamiątke" służbowy samochód, czy
    komputer (przecież też mogą "ukraść" i też jest ubezpieczony).
    Oby tak dalej, a pracodawcy będą trzy razy dziennnie nas rewidować i
    odpytywać na wykrywaczu kłamstw!

    Marek
    (wytnij NOSPAM z adresu)

  • 18. Data: 2003-05-30 09:14:05
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > rozmawialam z PIP-em, co moze zrobic w takiej sytuacji, bo sila pracownika
    > do oddania powierzonej mu rzeczy nie zmusi i wlasnie tak mi poradzono.

    Witam,
    niestety, podyskutujemy,
    art. 97 par. 2 kp "§ 2. W świadectwie pracy należy podać informacje dotyczące
    okresu i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych stanowisk, trybu rozwiązania
    albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne
    do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego.
    Ponadto w świadectwie pracy zamieszcza się wzmiankę o zajęciu wynagrodzenia za
    pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym. Na żądanie pracownika w
    świadectwie pracy należy podać także informację o wysokości i składnikach
    wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach."
    odpowiednie rozporządzenie MPiPS 1. 1. W świadectwie pracy, oprócz informacji
    określonych w art. 97 § 2 Kodeksu pracy, zamieszcza się informacje niezbędne do
    ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczenia społecznego,
    dotyczące:
    1) wymiaru czasu pracy pracownika w czasie trwania stosunku pracy,
    1a) (1) podstawy prawnej rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy,
    2) liczby dni urlopu wypoczynkowego wykorzystanego przez pracownika w roku
    kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy,
    3) (2) wykorzystania dodatkowego urlopu albo innego uprawnienia lub
    świadczenia, przewidzianego przepisami prawa pracy,
    4) należności ze stosunku pracy uznanych i nie zaspokojonych przez
    pracodawcę do dnia ustania tego stosunku, z powodu braku środków finansowych,
    5) okresu korzystania z urlopu bezpłatnego i podstawy prawnej jego
    udzielenia,
    6) wykorzystanego urlopu wychowawczego,
    7) (3) łącznej liczby dni, za które pracownik otrzymał wynagrodzenie i za
    które nie zachował prawa do wynagrodzenia - zgodnie z art. 92 Kodeksu pracy, w
    roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy,
    8) wykorzystania w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy,
    zwolnienia od pracy przewidzianego w art. 188 Kodeksu pracy,
    9) okresu, za który pracownikowi przysługuje odszkodowanie w związku ze
    skróceniem okresu wypowiedzenia umowy o pracę na podstawie art. 361 § 1 Kodeksu
    pracy,
    10) okresu odbytej czynnej służby wojskowej lub jej form zastępczych,
    11) okresu wykonywania pracy w szczególnych warunkach lub w szczególnym
    charakterze,
    12) okresów nieskładkowych, przypadających w okresie zatrudnienia, którego
    dotyczy świadectwo pracy, uwzględnianych przy ustalaniu prawa do emerytury lub
    renty,
    13) danych, które są zamieszczane na żądanie pracownika.

    Gdzie tu jest mowa o rozliczeniu się pracownika z powierzonego mienia.
    W informacjach dodatkowych wpisuje się natomiast:
    informację:
    1) o należnościach ze stosunku pracy uznanych przez niego i niewypłaconych
    pracownikowi do dnia ustania stosunku pracy z powodu braku środków
    finansowych;
    2) na żądanie
    pracownika:
    a) o wysokości i składnikach
    wynagrodzenia,
    b) o uzyskanych
    kwalifikacjach,
    c) o prawomocnym orzeczeniu sądu pracy o przywróceniu pracownika do pracy lub
    przyznaniu mu odszkodowania, gdy zachodzi przypadek określony w § 5 ust. 3
    rozporządzenia, przy czym pracodawca, uzupełniając treść świadectwa pracy o tę
    informację, podpisuje ją i opatruje datą.

    Koniec kropka ani słowa o rozliczaniu się z mienia

    Paweł

  • 19. Data: 2003-05-30 09:17:10
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > komputer (przecież też mogą "ukraść" i też jest ubezpieczony).
    > Oby tak dalej, a pracodawcy będą trzy razy dziennnie nas rewidować i

    Niech spróbują chociaż raz ...
    Przecież ubezpieczenie nie stoi na przeszkodzie ściagnięcia z pracownika kasy.
    Paweł

  • 20. Data: 2003-05-30 09:44:47
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > Witam,
    > niestety, podyskutujemy,
    [ciach fragmenty KP]

    A dlaczego niestety? :)

    > Koniec kropka ani słowa o rozliczaniu się z mienia

    Nie twierdzilam, ze jest o tym w Kodeksie Pracy! Napisalam tylko, co mi
    poradzil inspektor w PIP-ie! Ja wiem, ze urzednicy w urzedach skarbowych,
    czy w zus-ie, czy w PIP-ie interpretuja przepisy po swojemu, ale w takim
    gdzie nalezy udac sie po porady?
    Oczywiscie pracownik ma prawo zadac poprawy swiadectwa pracy, pracodawca
    oczywiscie poprawia, ale to trwa...

    Inna sprawa, ze otrzymujac np. telefon komorkowy od pracodawcy pracownik
    podpisuje jakis dokument, jakas odpowiedzialnosc materialna i tam sa zawarte
    warunki zwrotu powierzonego mienia.

    Kasia