PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka umowa?

  • 1. Data: 2003-05-06 09:06:11
    Temat: jaka umowa?
    Od: " j" <g...@N...gazeta.pl>

    witam,
    mam zlecenie: prezentacja multimedialna
    nie prowdze wlasnej dzialanosci gospodarczej wiec
    nie moge wystawic faktury..

    jaka wiec umowa jest najkorzystniejsza w takim
    przypadku? umowa zlecenie/umowa o dzielo?
    chodzi mi glownie o podatek czy tez jakies inne plusy/minusy tych umow
    w przypadku takiej realizacji ;)
    nie znam sie na tym zupelnie dlatego prosze o pomoc.

    z gory dzieki,
    j.

  • 2. Data: 2003-05-06 09:24:52
    Temat: Re: jaka umowa?
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Tue, 6 May 2003 09:06:11 +0000 (UTC), j wrote:

    > jaka wiec umowa jest najkorzystniejsza w takim
    > przypadku? umowa zlecenie/umowa o dzielo?

    najlepsza jest umowa o dzieło - płacisz 20% podatku, ale masz 50% koszty
    uzyskania przychodu (jeśli w umowie zaznaczysz, że praca ma charakter
    AUTORSKI). Oczywiście od takiej umowy nie musisz odprowadzać zusu.

    --
    Grendel