PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaką pracę wybrać??

  • 1. Data: 2007-04-20 15:18:31
    Temat: jaką pracę wybrać??
    Od: "ryciek" <r...@g...pl>

    Witam,

    Mam taką sytuację, obecnie pracuję na umowę zlecenie dla pewnego Pana, ale
    za 2 miesiąca kończę studia i ten P. zaproponował mi żebym założył własną
    działalność gospodarczą, bo on nie ma czasu na "papirologie". Wstępnie
    powiedział mi 4tys oczywiście netto i raczej więcej mi nie da:(. I tak
    sobie kalkuluje ile mi z tego zostanie...

    1. ZUS - przez pierwsze dwa lata jest jakaś promocja i płaciłbym jedynie
    293zł ( to znalazłem gdzieś w necie)

    2. Podatek 19% = 760zł (a właśnie podatek liczy się od całości, czy po
    odjęciu ZUS?)

    3. Inne wydatki związane z prowadzeniem firmy, no właśnie, ale ile?? Czy
    ktoś z Was może mi powiedzieć tak w przybliżeniu ile będę musiał wyłożyć na
    start, a ile, co miesiąc?? Załóżmy, że księgowaniem zająłbym się sam, bo z
    reguły pracuje 3-4 dni w tygodniu(od 4 nawet do 12h dziennie), więc mam
    sporo wolnego czasu (nigdy jeszcze tego nie robiłem, ale przecież
    wszystkiego można się nauczyć). Na start jakieś opłaty urzędowe,
    pieczątki... i co jeszcze?

    Pewnie w rzeczywistości to nie wygląda tak różowo:(

    Wstępnie wychodzi mi, prawie 3000zł - inne wydatki.

    Mam też drugą ofertę pracy( z innej firmy - międzynarodowa;)), praca na
    umowę na początek na rok, 5 dni w tygodniu po 8h, wstępnie zaproponowali mi
    2 tys. na rękę + bonusy na święta + opieka medyczna + jakieś kursy
    doszkalające + bilety na basen + jeszcze jakieś małe rzeczy + wyjazdy na
    szkolenia;).

    Ogólnie w obu pracach robiłbym prawie to samo, no może w drugiej z czasem
    coś więcej. Tylko, że w pierwszej pracowałbym mniej, a dostawałbym więcej
    ;) - wybór niby jest oczywisty. Ale w drugiej pracy na pewno za jakiś czas
    też bym dostał jakąś podwyżkę i co mi się bardzo podobna jest tam sporo
    wyjazdów na szkolenia, a na dodatek sporo różnych bonusów. Żeby mi
    zaproponowali 2,5tys to nawet bym się nie zastanawiał, ale powiedzieli, że
    na początek mogą mi zaoferować jednie 2 tys, a jak będę się sprawdzał to
    będą mi podnosili. Pierwsza praca jest bardzo elastyczna i można powiedzieć,
    że bezstresowa, towarzystwo jest doborowe, a szef bardzo cierpliwy;) i
    pomocny. Jednym słowem prawie sielanka. Tylko, że już nie jest rozwojowa.
    Druga praca pewnie już nie będzie taką sielanką, ale na pewno jest rozwojowa
    i pewnie z czasem zacząłbym zarabiać więcej niż w pierwszej pracy. Niby
    pieniądze to nie wszystko, ale przecież z czegoś trzeba żyć;)

    Generalnie zostało mi jeszcze dwa miesiące na podjęcie decyzji, ale kiedyś w
    końcu muszę się zdecydować. Wiem, że nikt za mnie tej decyzji nie podejmie,
    ale może ktoś wysunie jakieś argumenty za albo przeciw;)

    Chyba trochę się rozpisałem, ale chciałem pokazać w miarę jasny obraz
    sytuacji.

    Pozdrawiam i dziękuję za sugestie rr.

  • 2. Data: 2007-04-20 18:02:18
    Temat: Re: jaką pracę wybrać??
    Od: "bartek" <b...@o...pl>

    bierz drugą prace i nie pchaj sie w zadne działalnosci ...
    2 tys na reke i umowa - super.

  • 3. Data: 2007-04-20 18:41:59
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ryciek" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    Jeśli ta praca która masz wykonywać jest zgodna z kierunkiem
    studiów -specjalizacją to zdecydowanie tam gdzie jest rozwojowa- nawet za
    1000 zł
    Jeśli twoje studia to np ekonomia a zajmujesz się np administracją
    serwerów to zdecydowanie swoja firma.

    Bo jeśli rozwijasz się zgodnie z papierkiem to warto nie zaprzepaścić
    szansy rozwoju-czym później tym trudniej
    Jesli jednak papier masz inny to nawet zebys był geniuszem często się
    zdarzy ze ci "właściwi"- chociaż gorsi będą mieli wieksze szanse -na
    podwyżkę, awans czy szkolenie.
    A jeżeli masz firmę to nikt z klientów nie patrzy na papier tylko czy
    dobrze i solidnie robi. Na pewno po pewnym czasie równiez znajdziesz innych
    klientów i tu rozwój chociaż trudniejszy też jest możliwy.
    To z mojego życiowego doświadczenia.

  • 4. Data: 2007-04-21 14:40:09
    Od: jerry <...@i...pl>

    > Chyba trochę się rozpisałem, ale chciałem pokazać w miarę jasny obraz
    > sytuacji.

    Opcja numer 2.
    Dopiero rozpoczynasz karierę zawodową. Idź do firmy, gdzie nabierzesz
    doświadczenia, gdzie będziesz miał kontakt ze specjalistami i gdzie
    proponują (choć potem często się z tego wycofują) szkolenia.
    Na swojej działalności za cały swój rozwój zawodowy zapłącisz z własnej
    kieszeni. Na działalności nie licz też, że dostaniesz karnet na
    wspinaczkę, basen itp...
    Własna firma - owszem TAK - za jakieś 5 lat, jak nabierzesz
    doświadczenia, staniesz się specjalistą i skończysz studia podyplomowe z
    zakresu zarządzania.
    2000 netto na start to dobre warunki. Jak jesteś dobry, za rok podwoisz
    zarobki - niekoniecznie w tej firmie.

    Powodzenia!

  • 5. Data: 2007-04-22 00:47:42
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

    > 1. ZUS - przez pierwsze dwa lata jest jakaś promocja i płaciłbym jedynie
    > 293zł ( to znalazłem gdzieś w necie)
    >
    > 2. Podatek 19% = 760zł (a właśnie podatek liczy się od całości, czy po
    > odjęciu ZUS?)

    Powolutku.
    Zaliczkę na podatek płacisz przy wyborze PKPiR na poziomie 19% ale od
    DOCHODU, czyli tego co zostanie po odliczeniu od PRZYCHODU (4 000 - ZUS)
    kosztów jego uzyskania, a koszty w Twoim przypadku mogą być rózne, np:
    dojazdy (paliwo do samochodu, koszt utrzymania samochodu)
    telefon (rachunki)
    zakupy materiałów i towarów (ksiązki podatkowe, pieczatki, program do
    fakturowania itp)
    inne koszty (wyposażenia jak laptop, tel komórkowy, ubranie, samochód,
    usługi róznego rodzaju, np leasing)

    Na tym polu można wiele zrobić. Jak dobrze pokombinujesz może dluuugo nie
    płacić podatku. Podobnie z vatem.

    Własna działalność ma jedną zasadniczą zaletę- strukturę alokacji środków:
    - otrzymujesz przychód (możesz mieć wiele źródeł przychodu)
    - płacisz sobie1 (koszty które i tak ponosisz- paliwo, samochód, opłaty)
    - płacisz sobie 2 (dochód, czyli osobiste wydatki i przyjemności)
    - płacisz państwu (przy dobrze prowadzonych rozrachunkach możesz długo nie
    płacić)

    W przypadku umowy o pracę:
    - otrzymujesz przychód
    - płacisz państwu
    - z tego co zostanie płacisz sobie - zazwyczaj jest to niewiele

    Wybierz pieniądze. Pracownik z pieniędzmi sam najlepiej zadba o własny
    rozwój, i zabezpieczenie swoich potrzeb w przyszłości.
    Jedno czego sie można obawiać to to że kwota jest stosunkowo niska.
    --
    Jackare