PracaGrupypl.praca.dyskusjejaką pracę wybrać?? › jaką pracę wybrać??
    From: "ryciek" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: jaką pracę wybrać??
    Date: Fri, 20 Apr 2007 17:18:31 +0200

    Witam,

    Mam taką sytuację, obecnie pracuję na umowę zlecenie dla pewnego Pana, ale
    za 2 miesiąca kończę studia i ten P. zaproponował mi żebym założył własną
    działalność gospodarczą, bo on nie ma czasu na "papirologie". Wstępnie
    powiedział mi 4tys oczywiście netto i raczej więcej mi nie da:(. I tak
    sobie kalkuluje ile mi z tego zostanie...

    1. ZUS - przez pierwsze dwa lata jest jakaś promocja i płaciłbym jedynie
    293zł ( to znalazłem gdzieś w necie)

    2. Podatek 19% = 760zł (a właśnie podatek liczy się od całości, czy po
    odjęciu ZUS?)

    3. Inne wydatki związane z prowadzeniem firmy, no właśnie, ale ile?? Czy
    ktoś z Was może mi powiedzieć tak w przybliżeniu ile będę musiał wyłożyć na
    start, a ile, co miesiąc?? Załóżmy, że księgowaniem zająłbym się sam, bo z
    reguły pracuje 3-4 dni w tygodniu(od 4 nawet do 12h dziennie), więc mam
    sporo wolnego czasu (nigdy jeszcze tego nie robiłem, ale przecież
    wszystkiego można się nauczyć). Na start jakieś opłaty urzędowe,
    pieczątki... i co jeszcze?

    Pewnie w rzeczywistości to nie wygląda tak różowo:(

    Wstępnie wychodzi mi, prawie 3000zł - inne wydatki.

    Mam też drugą ofertę pracy( z innej firmy - międzynarodowa;)), praca na
    umowę na początek na rok, 5 dni w tygodniu po 8h, wstępnie zaproponowali mi
    2 tys. na rękę + bonusy na święta + opieka medyczna + jakieś kursy
    doszkalające + bilety na basen + jeszcze jakieś małe rzeczy + wyjazdy na
    szkolenia;).

    Ogólnie w obu pracach robiłbym prawie to samo, no może w drugiej z czasem
    coś więcej. Tylko, że w pierwszej pracowałbym mniej, a dostawałbym więcej
    ;) - wybór niby jest oczywisty. Ale w drugiej pracy na pewno za jakiś czas
    też bym dostał jakąś podwyżkę i co mi się bardzo podobna jest tam sporo
    wyjazdów na szkolenia, a na dodatek sporo różnych bonusów. Żeby mi
    zaproponowali 2,5tys to nawet bym się nie zastanawiał, ale powiedzieli, że
    na początek mogą mi zaoferować jednie 2 tys, a jak będę się sprawdzał to
    będą mi podnosili. Pierwsza praca jest bardzo elastyczna i można powiedzieć,
    że bezstresowa, towarzystwo jest doborowe, a szef bardzo cierpliwy;) i
    pomocny. Jednym słowem prawie sielanka. Tylko, że już nie jest rozwojowa.
    Druga praca pewnie już nie będzie taką sielanką, ale na pewno jest rozwojowa
    i pewnie z czasem zacząłbym zarabiać więcej niż w pierwszej pracy. Niby
    pieniądze to nie wszystko, ale przecież z czegoś trzeba żyć;)

    Generalnie zostało mi jeszcze dwa miesiące na podjęcie decyzji, ale kiedyś w
    końcu muszę się zdecydować. Wiem, że nikt za mnie tej decyzji nie podejmie,
    ale może ktoś wysunie jakieś argumenty za albo przeciw;)

    Chyba trochę się rozpisałem, ale chciałem pokazać w miarę jasny obraz
    sytuacji.

    Pozdrawiam i dziękuję za sugestie rr.