PracaGrupypl.praca.dyskusje › upadłośc firmy

  • 1. Data: 2007-04-20 14:49:27
    Temat: upadłośc firmy
    Od: "koral" <k...@w...pl>

    Witam,

    Spółka w ktorej pracuje jest w tragicznej styuacji finansowej.
    Prawdopodobnie w maju oglosi upadlosc, jezeli nie zostanie dokapitalizowna
    przez nowego udzialowca ale to malo prawdopodobne.
    wynagordzenie za marzec jeszcze nie zostalo zaplacone i nie wiadomo kiedy
    bedzie.
    oczywiscie szukam nowej pracy
    mam pytanie czy isc w tej sytuacji isc na zwolnienie lekarskie czy czekac do
    konca do wydania przez sad postanowienia o ogloszeniu upadlosci?
    bo wiadomo ze wowczas po jakims czasie pracownicy bede zwalniani.

    dziekuje za odpowiedz

    pracownik

  • 2. Data: 2007-04-22 00:22:10
    Temat: Re: upadłośc firmy
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

> [...]
    > konca do wydania przez sad postanowienia o ogloszeniu upadlosci?
    > bo wiadomo ze wowczas po jakims czasie pracownicy bede zwalniani.

    Czy pracując teraz otrzymasz za to pieniądze?
    Czy przychodząc do pracy masz z tego cos więcej niż gdybyś bez widoku na
    wypłatę siedział w domu i robił cos z pożytkiem dla siebie lub nic nie robić
    ale nie zwiększał swej straty finansowej poprzez pracę bez zapłaty?
    Czy nie będzie dla ciebie problemem uzyskanie zwolnienia dłuższego niż 33
    dni?

    Jeżeli odpowiedź na powyższe 3 pytania odpowiedź brzmi "nie", wal na L4.
    Przynajmniej po 33 dniach zaczniesz dostawać pieniądze i możesz ten stan
    próbowac utrzymac przez 6 miesięcy.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-05-02 05:53:47
    Od: "Rezydent" <r...@g...pl>

    Ja natomiast mam pytanie, co w przypadku śmierci pracodawcy, sp. z o.o. gdzie
    udziałowcem jest jedna osoba prywatna.
    Spadkobierców nie ma.
    Co wtedy z firmą ? co z pracownikami ? co z majątkiem firmy: maszyny,
    samochody, nieruchomości ? co ze środkami pieniężnymi na kontach: rach
    nieżące, lokaty, fundusze inwestycyjne ?
    Art. 58 i dalsze ksh nie przewidują takiej opcji... Umowa spółki także nie
    przewiduje takiej opcji.

    Czyżby sąd wyznaczał likwidatora ?

    Rezydent

  • 4. Data: 2007-05-02 15:44:37
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > nieżące, lokaty, fundusze inwestycyjne ?
    > Art. 58 i dalsze ksh nie przewidują takiej opcji... Umowa spółki także nie

    Jak wykituje to go zakopać w ogródku i nic nikomu nie mówić. Wystawić
    pełnomocnictwo na kogoś zaufanego. Gdyby się ktoś dopytywał to mówić że do
    Afganistanu na wycieczkę pojechał, albo do Mozambiku. Nie wiadomo kiedy wróci. Tomek