PracaGrupypl.praca.dyskusjejaką pracę wybrać?? › Re: jaką pracę wybrać??
    From: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jaką pracę wybrać??
    Date: Sun, 22 Apr 2007 02:47:42 +0200

    > 1. ZUS - przez pierwsze dwa lata jest jakaś promocja i płaciłbym jedynie
    > 293zł ( to znalazłem gdzieś w necie)
    >
    > 2. Podatek 19% = 760zł (a właśnie podatek liczy się od całości, czy po
    > odjęciu ZUS?)

    Powolutku.
    Zaliczkę na podatek płacisz przy wyborze PKPiR na poziomie 19% ale od
    DOCHODU, czyli tego co zostanie po odliczeniu od PRZYCHODU (4 000 - ZUS)
    kosztów jego uzyskania, a koszty w Twoim przypadku mogą być rózne, np:
    dojazdy (paliwo do samochodu, koszt utrzymania samochodu)
    telefon (rachunki)
    zakupy materiałów i towarów (ksiązki podatkowe, pieczatki, program do
    fakturowania itp)
    inne koszty (wyposażenia jak laptop, tel komórkowy, ubranie, samochód,
    usługi róznego rodzaju, np leasing)

    Na tym polu można wiele zrobić. Jak dobrze pokombinujesz może dluuugo nie
    płacić podatku. Podobnie z vatem.

    Własna działalność ma jedną zasadniczą zaletę- strukturę alokacji środków:
    - otrzymujesz przychód (możesz mieć wiele źródeł przychodu)
    - płacisz sobie1 (koszty które i tak ponosisz- paliwo, samochód, opłaty)
    - płacisz sobie 2 (dochód, czyli osobiste wydatki i przyjemności)
    - płacisz państwu (przy dobrze prowadzonych rozrachunkach możesz długo nie
    płacić)

    W przypadku umowy o pracę:
    - otrzymujesz przychód
    - płacisz państwu
    - z tego co zostanie płacisz sobie - zazwyczaj jest to niewiele

    Wybierz pieniądze. Pracownik z pieniędzmi sam najlepiej zadba o własny
    rozwój, i zabezpieczenie swoich potrzeb w przyszłości.
    Jedno czego sie można obawiać to to że kwota jest stosunkowo niska.
    --
    Jackare