PracaGrupypl.praca.dyskusjejaka praca najlepsza dla informatyka ??? › Re: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jaka praca najlepsza dla informatyka ???
    Date: 9 Feb 2003 00:32:28 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > A świstak siedzi i już go ręce od zawijania bolą. Stworzenie dobrej strony
    > www jest tym samym, co napisanie dobrego kodu. Każdy może nauczyć się
    > obłsugi flasha, każdy też może napisać prosty program w dowolnym języku.
    > Zaprojektowanie dobrego layoutu strony to już coś z innej beczki, tak samo
    > jak tworzenie wydajnych algorytmów.

    ...tylko ze do tworzenia layoutu porzadnej storny nie bierze sie informatyka,
    a grafika czy marketingowca.

    Z moich obserwacji wynika, ze stworzyc fajna, ladna i funkcjonalna strone
    mozna nie bedac informatykiem - jest duzo gotowcow, poradnikow, programow
    samopiszacych i w koncu jest siec - mozna zerznac od kogokolwiek cokolwiek.
    Stworzyc jakakolwiek strone juz chyba kazdy potrafi i wielu probuje robic
    to komercyjnie - przebic sie na rynku raczej trudno - kto wyda duzo pieniedzy
    na cos, co mozna miec prawie za darmo? Oczywiscie czesto to nie bedzie ta sama
    jakosc, ale taka czy inna duza konkurenca powoduje drastyczny spadek
    cen. No wiec raczej kicha :-<

    Programowanie jeszcze nie zeszlo tak pod strzechy jak htmlo/phpowanie,
    ale kto wie, co bedzie jutro?

    Z tego co napisal inicjator watku wynika dla mnie ze myli dwie rzeczy.
    Administrowania, programowanie [kodowanie przy pomocy jezyka/narzedzia
    A B czy C] itd. to nie jest to, czego maja uczyc na uniwerku.
    Tak jak na budownictwie nie ucza machania kielnia.
    Te glupoty, ktorych Cie ucza, to inzynieria informatyki - matematyka,
    algorytmika, inne fajne rzeczy ;-) mniej lub bardziej potrzebne - w pracy
    analityka/projektanta programow, systemow, sieci.
    Choc rzeczywiscie nie koniecznie najwazniejsze (slodki eufemizm)
    jesli Twoim marzeniem jest poziom technika-informatyka czyli administratora
    servera, programisty (kodera), tworcy stron WWW (kodera html/php/cgi/asp).

    Niestety w PL nie ma za duzo pracy dla tych wyksztalconych informatykow,
    wiec wiekszosc pracuje jako technicy-informatycy.

    Jesli myslisz o wyciaganiu kasy z roboty (a nie tylko przyjemnosci)
    to musisz kierowac sie w strone rzeczy drogich (ale i popularnych ;-))
    - sprzetu, duzych systemow.
    Windowsa, Linuxa, programowania w kazdym jezyku, skladania stron WWW
    moze sie w domu nauczyc niemal kazdy (w tym z pewnosci i Ty, jesli bedziesz
    musial).
    I wielu takich, co sie naucza, zacznie ta sowja wiedze sprzedawac za bezcen
    (duza konkurencja).
    Konfigurowania sprzetu CISCO, administracji S/390 czy programowania w RPG
    z ksiazek ani na domowym PC nikt sie nie nauczy - i dlatego takie umiejetnosci
    maja jeszcze jakas dluzsza perspektywe przynoszenia sensownych zyskow.
    Dlatego imho warto zainteresowac sie tego typu sprawami jesli masz czas
    i pieniadze na kursy, albo dostepne tego typu przedmioty w szkole.
    Ale nie zapominaj o inzynierskiej stronie informatyki - moze kiedys ktos
    zatrudni Cie na jakiejs ,,budowie'' nie jako murarza, a jako inzynierka
    czy nawet architekta - i nagle ta wszystkie glupoty nabiora sensu...

    pozdrawiam

    romekk