PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak to jest z umową o dzieło

  • 1. Data: 2006-03-02 08:05:10
    Temat: jak to jest z umową o dzieło
    Od: "sarra" <b...@s...pl>

    witam
    firma zaproponowała mi zatrudnienie na umowe o dzieło. Mam kilka pytań:
    1. czy bede ubezpieczona? czy bede miec płaconyZUS, zdrowotne?
    2. czy musze od mojej "wyplaty" zapłacic jakis podatek?
    3. czy jeżeli zleconej pracy nie wykona się zgodnie z umową to mają prawo
    nie zapłacic?
    4. czy jezeli jestem na urlopie wychowawczym to musiałabym z niego
    zrezygnowa, czy tez moglabym prcowac na umowe o dzieło?
    dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2006-03-02 08:10:21
    Temat: Re: jak to jest z umową o dzieło
    Od: "gg" <...@d...com>

    > 1. czy bede ubezpieczona? czy bede miec płaconyZUS, zdrowotne?

    nie, zdrowotne mozesz oplacic sama, zus imho sie nie oplaca

    > 2. czy musze od mojej "wyplaty" zapłacic jakis podatek?

    19% jesli jest to umowa z przekazaniem praw majatkowych autorskich to
    od polowy zaplaconej kwoty (wiec w efekcjie 9.75% i kwota wolna od podatku
    wzrasta 2x)

    > 3. czy jeżeli zleconej pracy nie wykona się zgodnie z umową to mają prawo
    > nie zapłacic?

    niewiem teoretycznie chyba tak

    > 4. czy jezeli jestem na urlopie wychowawczym to musiałabym z niego
    > zrezygnowa, czy tez moglabym prcowac na umowe o dzieło?

    umowa o dzielo to nie umowa o prace zaden urlop ci nie przysluguje,
    oczywiscie mozesz sie umowic z pracodawca ze bedziesz miala
    "takie warunki urlopowe" jak przy umowi o prace ale to bedzie
    na gebe.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-03-02 08:10:27
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    0. nie będziesz zatrudniona, będziesz wykonywać dzieło
    1. nie będziesz miała płacone
    2. od każdego przychodu płaci się podatek, ale dziełodawca będzie ci to
    potrącać w formie zaliczki
    3. na marginesie - praca zlecona czy wykonanie dzieła? jeżeli jest to
    "delikatne" naciągnięcie czasu wykonania, to nikt nie powinien się rzucać.
    Ale generalnie wszystko wynika z umowy
    4. nie znam żadnych wytycznych, które by zabraniały wykonywanie dodatkowego
    zarobkowania w czasie urlopu. Co innego w czasie chorobowego.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-03-02 08:16:35
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: sarra [Thu, 2 Mar 2006 09:05:10 +0100]:

    > firma zaproponowała mi zatrudnienie na umowe o dzieło.

    Nie, zaproponowała Ci co najwyżej wykonanie dzieła.

    > 1. czy bede ubezpieczona?

    Jeśli się ubezpieczysz...

    > czy bede miec płaconyZUS, zdrowotne?

    Nie.

    > 2. czy musze od mojej "wyplaty" zapłacic jakis podatek?

    Tak, ale odciągną Ci go od kwoty na umowie i po prostu tylko
    resztę dostaniesz.

    > 3. czy jeżeli zleconej pracy nie wykona się zgodnie z umową
    > to mają prawo nie zapłacic?

    Czytaj dokładnie co masz napisane w umowie, bo jeśli czegoś
    tam nie ma to znaczy że w ogóle tego nie ma, a jeśli jest, to
    możesz potem musieć dowodzić nieważności zapisu w sądzie, o
    ile w ogóle będzie nieważny.

    Generalnie owszem, jeśli nie wykonasz "dzieła" no to mogą Ci
    nie zapłacić skoro właśnie na zapłatę za jego wykonanie się
    umawialiście...

    Kira

    --
    | ' /| |_ Cyber-Girl.NET - Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)|