PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas pracy a przerwa obiadowa

  • 1. Data: 2006-03-01 21:54:49
    Temat: czas pracy a przerwa obiadowa
    Od: marcind <m...@w...pl>

    witam
    mam takie pytanie:
    ile wynosi ustawowo czas pracy?
    w wielu firmach (i to całkiem dużych nawet z giełdy) spotkałem się z
    czymś takim, że pracuje się po 8,5h; rzekome 30min doliczane jest na
    przerwę obiadową. Czy jest to legalne?

    pozdrawiam
    marcind

  • 2. Data: 2006-03-01 23:21:40
    Temat: Re: czas pracy a przerwa obiadowa
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > czymś takim, że pracuje się po 8,5h; rzekome 30min doliczane jest na
    > przerwę obiadową. Czy jest to legalne?
    jak najbardziej legalne. ponadto przysługuje przerwa w pozostałych 8
    godzinach zgodnie z kp
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-03-01 23:22:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 01 Mar 2006 22:54:49 +0100, marcind
    <m...@w...pl> zakodował:

    >przerwę obiadową. Czy jest to legalne?

    Tak

    Art. 141. § 1. Pracodawca może wprowadzić jedną przerwę w pracy
    niewliczaną do czasu pracy, w wymiarze nieprzekraczającym 60 minut,
    przeznaczoną na spożycie posiłku lub załatwienie spraw osobistych.
    § 2. Przerwę w pracy, o której mowa w § 1, wprowadza się w układzie
    zbiorowym pracy lub regulaminie pracy albo w umowie o pracę, jeżeli
    pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie jest
    obowiązany do ustalenia regulaminu pracy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded