PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak to jest z tym końcem pracy?

  • 1. Data: 2004-04-16 08:32:57
    Temat: jak to jest z tym końcem pracy?
    Od: "olo" <k...@f...pl>

    powiedzcie jak wygląda kwestia umówienia się z pracodawcą jeśli chodzi o
    zwolnienie:
    - z punktu widzenia pracownika (jeśli już się pogodził z utratą a nawet
    planował zakończenie pracy) - lepiej jeśli będzie gdy pracodawca go wyrzuci
    ponieważ po okresie wypowiedzenia od razu należy mu się zasiłek (spełnia
    wszystkie warunki przyznania 'kuroniówki'),
    - a jak jest z punktu widzenia pracodawcy? - czy dla niego lepiej jak
    zwolni się sam pracownik?, dlaczego? czy w grę wchodzą tu tylko sympatie i
    chęć zrobienia na złość "nie pójdę mu na rękę.." ? (mała prywatna firma),
    czy jednak są jakieś materialne podstawy aby pracodawca wzbraniał się przed
    takim rozwiązaniem?

    pracownik obecnie ma trzy miesiące wypowiedzenia a więc czy zwolni się sam,
    czy zwolni go pracodawca - i tak przez trzy miesiące będzie miał płaconą
    pensję.

  • 2. Data: 2004-04-16 14:37:27
    Temat: Re: jak to jest z tym końcem pracy?
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "olo" <k...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ponieważ po okresie wypowiedzenia od razu należy mu się zasiłek (spełnia
    > wszystkie warunki przyznania 'kuroniówki'),

    tak - porozumienie stron, albo ypowiedzenie umowy przez pracownika nie daje
    prawa do zasiłku

> [...]
    sam,
    > czy zwolni go pracodawca - i tak przez trzy miesiące będzie miał płaconą

    Lepiej jak sam sie zwolni - w przypadku gdy to firma zwalnia, po pierwsze
    zwolnienie trzeba sensownie uzasadnić (coby sąd nie mógł uznać za
    bezzasadne), po drugie może należeć się odprawa którą trzeba zapłacić (nie
    ma tego jeśli jest porozumienie stron lub pracownik sam się zwlania)

  • 3. Data: 2004-04-18 06:48:57
    Od: Fabio <f...@a...inetsolutions.pl>

    In article <c5o712$13ei$1@news2.ipartners.pl>, k...@f...pl
    says...

    > powiedzcie jak wygl?da kwestia umówienia się z pracodawc? je?li chodzi o
    > zwolnienie:
    > - z punktu widzenia pracownika (je?li już się pogodził z utrat? a nawet
    > planował zakończenie pracy) - lepiej je?li będzie gdy pracodawca go wyrzuci
    > ponieważ po okresie wypowiedzenia od razu należy mu się zasiłek (spełnia
    > wszystkie warunki przyznania 'kuroniówki'),

    To zalezy od tego, czy bardziej bedzie mu odpowiadal zasilek, czy tez
    znalezienie szybko nastepnej pracy.

    Jesli w gre wchodzi szybkie znalezienie kolejnego zajecia, to najlepiej
    zwolnic sie samemu niz zostac zwolnionym, bo przyszly pracodawca zapyta
    o przyczyne zwolnienia. Gdy zwolni sie sam, zawsze bedzie mogl
    stwierdzic, ze chcial rozpoczac poszukiwanie innych szans na rozwoj itd.

    ..:: fabio

  • 4. Data: 2004-04-19 14:29:43
    Od: "<P>J.C." <S...@p...onet.pl>

    witam

    widze, ze masz troche doswiadczenia w temacie...
    moze wiesz, czy po lekko ponad roku pracy, jezeli nie przedluze umowy z
    pracodawca, przysluguje mi jakis zasilek?

    pozdr.

  • 5. Data: 2004-04-19 21:10:12
    Od: Fabio <f...@a...inetsolutions.pl>

    In article <c60nj0$70c$1@news.onet.pl>, S...@p...onet.pl
    says...

    > widze, ze masz troche doswiadczenia w temacie...
    > moze wiesz, czy po lekko ponad roku pracy, jezeli nie przedluze umowy z
    > pracodawca, przysluguje mi jakis zasilek?

    Witaj, tego Ci niestety nie podpowiem, bo nie znam sie na tym. Ale z
    tego, co pisza w Internecie wynika, ze:

    '[aby otrzymac zasilek] zarejestrowany bezrobotny musi spelnic
    jednoczesnie dwa warunki.

    - urzad pracy nie ma dla niego propozycji odpowiedniej pracy,
    skierowania do prac interwencyjnych, robot publicznych lub na utworzone
    dodatkowe miejsce pracy (powstałe w wyniku udzielenia pozyczki),

    - w okresie 18 miesiecy poprzedzajacych dzien rejestracji byl zatrudniony lacznie
    przynajmniej 365 dni i osiagal w tym okresie co najmniej minimalne wynagrodzenie ?
    800 zl
    brutto, od ktorych byla oplacana skladka na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy.'

    Wiecej info znajdziesz tu:

    http://www.infoobywatel.gov.pl/psu/3_6/3_6_2/3_6_2_1
    /3_6_2_1_1/

    ..:: fabio