PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak sprawdzić pracodawcę ?

  • 1. Data: 2003-05-19 12:09:16
    Temat: jak sprawdzić pracodawcę ?
    Od: "dziubeleq" <dziubeleq@wont_ze_spamem_op.pl>

    witam
    chciałbym poruszyć kwestie wynagradzania prowizyjnego.

    moja sytuacja wygładą następująco: pracuje w sklepie meblowym jako
    projektant. moja pensja to glównie prowizja od wartości kuchni.
    Mój Szef - Kanciarz i Oszust (właściciel salonu) bierze meble od Ojca
    Producenta (właściciela fabryki). problem polega na tym,
    że podejrzewam że jestem "skubany" na kuchni.
    czy powinieniem ufać pracodawcy, czy znacie jakiś sposób
    na sprawdzenie wartości podstawy do swojej pensji ???

    licząc na wszelkie pomocne podpowiedzi i uwagi
    szacuneczek dla wszystkich

    dziubeleq

  • 2. Data: 2003-05-19 13:36:15
    Temat: Re: jak sprawdzić pracodawcę ?
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...pl>

    Witam,
    sposób jest bardzo prosty - co miesiąc musisz otrzymywac dokument RMUA (
    dane podstway do ubezpieczenia spolecznego ) a tam wszystko widac .
    No chyba ze jest on fałszowany.

    pozdr
    Krzysztof Bajorek
    P.W.P.T. WASKO Sp. z o.o., Akademicka 3a, Gliwice
    Tel. +48 (32) 3325538, Fax. +48 (32) 3325530
    e-mail: k...@w...pl

    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

  • 3. Data: 2003-05-19 13:44:44
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    dziubeleq <dziubeleq@wont_ze_spamem_op.pl> napisał(a):

> [...]
    > czy powinieniem ufać pracodawcy, czy znacie jakiś sposób
    > na sprawdzenie wartości podstawy do swojej pensji ???

    A masz jakąś umowę na te prowizję ? Jesli tak, to powinieneś się za każdym
    razem domagać dokładnego zestawienia - wielkośc sprzedaży oraz wyliczenie
    prowizji. Przecież jak liczą tobie te prowizje, to w ten sposób musza to
    robić - więc takie wyliczenie na pewno mają. W przeciwnym razie nic nie
    zrobisz.

  • 4. Data: 2003-05-19 14:57:14
    Temat: Odp: jak sprawdzić pracodawcę ?
    Od: "dziubeleq" <dziubeleq@wont_ze_spamem_op.pl>

    Krzysztof Bajorek <k...@w...pl> napisał:

    > Witam,
    > sposób jest bardzo prosty - co miesiąc musisz otrzymywac dokument RMUA (
    > dane podstway do ubezpieczenia spolecznego ) a tam wszystko widac .
    > No chyba ze jest on fałszowany.

    gwoli wyjaśnienia:
    umowa o pracę - podstawa (najniższa krajowa)
    reszta (na działalność gospodarczą) - umowa prowizyjna

    dziubeleq