PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak sie pracuje w tesco?

  • 31. Data: 2008-05-05 08:57:10
    Temat: Re: jak sie pracuje w tesco?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:fvl7s2$1ihl$1@opal.icpnet.pl...

    > Nie, po prostu Polacy są uczciwi.
    >
    > W każdym razie uczciwsi od innych narodów.

    Nie sadze. Zgadnij dlaczego na zachodzie robotnikow traktuje sie fair? W
    polsce dopiero sie do tego dochodzi i przychodzi to glownie zza ocenu. Co
    prawda nigdy nie pracowalem w fabryce, ale mam informacje z pierwszej reki
    na temat programow uzdrawiania sytuacji - w tym coachingu zbyt gorliwych
    kierownikow (az do zwolnienia wlacznie).

  • 32. Data: 2008-05-05 09:03:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Powiem więcej: ja osobiście jestem zwolennikiem obostrzeń dla przykładu,
    > ale dla pracodawcy wbrew pozorom czasem bardziej opłacalne jest ciche
    > przyzwolenie na pewien poziom kradzieży, niż wprowadzanie hiper
    > zaawansowanych form monitoringu - potrafię z tym jednak żyć i przełożyć
    > interes firmy nad bezwzględny wymóg pełnej uczciwości dla zasady.

    To jest akurat glupota - od dawna wiadomo ze przyzwalanie w malych sprawach
    w krotce przeklada sie na wieksze. Nie wiesz o czym piszesz kolego.

    > Choć boli mnie czasem serce, jak myślę o tych skurw...nach, którzy
    > najpierw narobili bachorów, a później przedkładają ich (i własny) interes
    > nad interes pracodawcy, który im zaufał... Na tzw. Dzikim

    To ile kto ma dzieci gowno Ciebie obchodzi. Przedkladanie interesu wlasnego
    ponad pracodawcy akurat jest normalne i tylko debil robi na odwrot.

    > Zachodzie koniokradów ponoć po prostu wieszano, a u nas mamy demokrację,
    > ze wszystkimi jej wadami...

    Kup sobie slownik i sprawdz moze znaczenie tego (jak widac trudnego) slowa.

  • 33. Data: 2008-05-05 09:44:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jakubo" <t...@f...o2.shmoo.pl> napisał w wiadomości
    > Jotte wrote:
    > Dodam, że większość dyrekcji to byli Francuzi/Francuzo-Polacy, jako, że
    > firma była francuska.

    Nie od dzis wiadomo, ze firmy francuskie i wloskie (hiszpanskie i
    portugalskie?) nalezy omijac szerokim
    lukiem.

  • 34. Data: 2008-05-05 10:50:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Co nie znaczy, że należy je (czy nawet tą tzw. Naszą Polskę) przedkładać
    > nad interes pracodawcy, który pracownikowi *zaufał* i powierzył jakieś
    > obowiązki.

    Zobowiazan nalezy dotrzymywac, przedkladanie interesu pracodawcy ponad
    interes wlasnych dzieci swiadczyloby o sporej dewiacji.

  • 35. Data: 2008-05-05 19:02:09
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Ale ja nie mówiłem, że przełożony spieprzającego ma coś krzyczeć. To chyba
    > oczywiste, że jak druga strona dzwoni z problemem - i nie jest to klient
    > zewnętrzny, tylko np. inny dział, albo prezes - to chce dokładnie
    > wiedzieć, co/kto był przyczyną problemu.

    no wlasnie nie zawsze druga strona chce wiedziec co sie stalo tylko zglasza
    problem:)
    wielokrotnie osoba zglaszajaca problem powinna zglosic problem i dowiedziec
    sie kiedy bedzie on rozwiazany. nie powinno ich interesowac co sie dokladnie
    stalo bo w wiekszosci jest to poza ich zakresem kompetencji:)

    sam mialem "przyjemnosc" wspolpracowania z nadgorliwym wiceprezesem co to
    wszystko chcial wiedziec a co i dlaczego.
    nawet sie troche znal na IT ale za ktoryms glupim jego pytaniem co sie
    dokladnie stalo zaczal byc zbywany ogolnikami i skonczylo sie na tym ze
    zglaszal problem i prosil o poinformowanie go jak zostanie on rozwiazany. i
    tyle, nic wiecej go nie interesowalo. nie zawsze wtracanie sie w nie swoje
    sprawy jest dobre:) ale brniemy w OT :)

    ja mowie o przypadku kiedy ktos z innego dzialu dzwoni do szefa innego
    dzialu ktorego pracownik odpowiedzialny jest za jakis problem a ten
    "kierownik" zamiast poinformowac zainteresowanego ze problem jest i sie nad
    nim pracuje wyskakuje z tekstem to Kowalski spieprzyl(w domysle to nie moja
    wina:)
    ot typ karierowicza co podpieprzy innych zeby siebie oczyscic:)
    niektorzy szefowie takich beda lubic i promowac ale sympati podwladnych to
    taki "kierownik" nie zdobedzie a co za tym idzie ciezko mu bedzie
    wspolpracwac z zespolem

    --
    pzdr
    piotrek

  • 36. Data: 2008-05-05 19:07:14
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > nad interes pracodawcy, który im zaufał... Na tzw. Dzikim Zachodzie
    > koniokradów ponoć po prostu wieszano, a u nas mamy demokrację, ze

    taaaak ale na szczescie sa firmy ktore troszcza sie o pracownikow i o ich
    rodziny. wygrywaja konkursy jak np firma przyjazna matce, organizuja
    pracownika teleprace zeby mogl pracowac w domu.
    i sa to firmy ktore naprawde sa sporymi miedzynarodowymi firmami i sadzac po
    ich wynikach finansowych potrafia zarabiac pieniadze i to bez wyzysku
    pracownikow i braku szacunku dla nich.
    pracownik zmuszany do czegos przez pracodawce nie zrobi nic poza to co mu
    pracodawca kaze, a kazac tez mu moze do pewnego stopnia, ale pracownik ktory
    lubi swoja firme potrafi dla tej firmy zrobic wiele wiecej niz by oczekiwal
    od niego pracodawca.
    ale do tego w wiekszosci nasi pracodawcy musza dojrzec.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 37. Data: 2008-05-05 19:46:03
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Any User wrote:
> [...]
    > interes nad interes pracodawcy, który im zaufał... Na tzw. Dzikim
    > Zachodzie koniokradów ponoć po prostu wieszano, a u nas mamy

    Bylejaki weź sobie do rączki tę pozycję książkową:

    http://www.wnt.com.pl/product.php?action=0&prod_id=6
    00&hot=1

    "Luz. Jak uniknąć wypalenia się, zapracowania i mitu absolutnej sprawności"
    Autor: Tom DeMarco

    i wyciągnij wnioski, tam też są opisane przypadki co się dzieje, gdy
    "zarządzasz" tak jak to opisujesz. Dot. to w większości pracowników
    umysłowych, ale nie tylko i taka "polityczka" jaką prezentujesz kiedyś
    się skończy, życie Ci odda to co sam dokonałeś dla pracowników.

  • 38. Data: 2008-05-05 19:50:50
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > umysłowych, ale nie tylko i taka "polityczka" jaką prezentujesz kiedyś
    > się skończy, życie Ci odda to co sam dokonałeś dla pracowników.

    kazdy normalnie myslacy czlowiek ktory moze tez byc kierownikiem potrafi
    wyciagnac takie wnioski bez czytania zadnych ksiazek. to jest poprostu
    logiczne i samo przychodzi do glowy:)
    ale niektorzy nie potrafia myslec takimi kategoriami i zyja w blogiej
    nieswiadomosci ze oni sa wielkimi "kierownikami" i moga wszystko:)
    kiedys zycie to zweryfikuje :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 39. Data: 2008-05-05 20:41:50
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > ich wynikach finansowych potrafia zarabiac pieniadze i to bez wyzysku

    Tak, są. Wiem. Np. Microsoft, czy Nokia.

    A co je łączy poza tym, że potrafią zarabiać pieniądze? Otóż to, że
    działają w branżach, w których z natury te pieniądze są duże.

    Wyobraź sobie teraz, że wszystkich tych mądrych i dobrotliwych szefów z
    Microsoftu rzucasz do sieciowej pizzerii i każesz im wypracować zysk
    swoimi metodami. Myślisz, że wypracują?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 40. Data: 2008-05-05 20:49:34
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Mon, 05 May 2008 22:41:50 +0200, Any User <u...@a...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Wyobraź sobie teraz, że wszystkich tych mądrych i dobrotliwych szefów z
    >Microsoftu rzucasz do sieciowej pizzerii i każesz im wypracować zysk

    Nie wiem, bo nie jestem szefem największej firmy w branży, który ją do
    tej pozycji doprowadził. Ani Ty tym bardziej.

    Natomiast prędzej bym się spodziewał, że taki mądry i dobrotliwy szef
    z Microsoftu stworzyłby z sieciowej pizzeri globalne imperium, niż Ty,
    który poza dobrem swojego pracodawcy świata nie widzi (bo przecież nie
    pracujesz dla swojego dobra, co nie?).

    --
    z/svc