PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak myślicie

  • 71. Data: 2005-10-21 10:53:11
    Temat: Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Aleksander Galicki wrote:

    > Ale to z czym jest kojarzona subkultura geekow nie zalezy
    > wylacznie od Ciebie i Twoich znajomych - zalezy od milionow
    > innych ludzi utozsamiajacych sie z ta etykietka, czy chcesz
    > tego czy nie.

    Mi to prywatnie mówiąc szczerze zwisa i powiewa. To, że Polak
    jest kojarzony głównie z ciemnym katolikiem albo złodziejem,
    też mi wisi. Albo rozmawiamy o rzeczywistości, albo równie
    dobrze możemy pogadać o durnych blondynkach, jeden pies, tak
    samo fikcyjna ta rozmowa będzie.

    > Gadzetomania to przesadny zachwyt nad gadzetami - elektronicznymi
    > zabawkami.

    A jaki to przesadny?

    Kira

  • 72. Data: 2005-10-21 10:54:11
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > Zestaw zainteresowań to jest jeden wspólny, a oprócz niego
    > od cholery zupełnie różnych. Klasyfikacja niemozliwa ;)
    >
    > Poza tym "domena ludzi bardzo młodych" na moje oko brzmi
    > raczej jednoznacznie...

    A "_przewaznie_ domena ludzi bardzo mlodych." ?

    A.

  • 73. Data: 2005-10-21 10:56:00
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Aleksander Galicki wrote:

    > A "_przewaznie_ domena ludzi bardzo mlodych." ?

    No przecież już napisałam że to bzdura, i nawet uzasadniłam
    dlaczego to bzdura...?

    Kira

  • 74. Data: 2005-10-21 11:02:52
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > No przecież już napisałam że to bzdura, i nawet uzasadniłam
    > dlaczego to bzdura...?

    Twoje uzasadnienie mozna strescic nastepujaco: "moi wspaniali znajomi i ja -nie
    jestesmy juz dziecmi". Jesli to jest uzasadnienie tezy, ze subkultura geekowska
    nie jest _przewaznie_ mlodziezowa, to poslugujesz sie jakas dziwna logika, bo
    na moj gust uzasadnilas tylko jedno - ze bardzo potrzebujesz publicznej
    gloryfikacji wlasnego srodowiska.

    A.

  • 75. Data: 2005-10-21 11:05:46
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Aleksander Galicki wrote:

    > Twoje uzasadnienie mozna strescic nastepujaco: [...]

    A konkretniej, to brzmiało tak:

    "Spierałabym się. No i się nawet pospieram ;) Tak naprawdę, to
    powiedziałabym że to jest jedno konkretne pokolenie, aktualnie
    ma tak circa 22-35 lat. Starsi sporadycznie mieli kontakt z tą
    nową technologią, młodsi natomiast są już wychowani na Windows,
    myszy i p2p. I z tych młodszych naprawdę, sporadycznie zdarza
    się osobnik, którego można do tej kategorii zaliczyć."

    Kira

  • 76. Data: 2005-10-21 11:13:13
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

> [...]
    > też mi wisi. Albo rozmawiamy o rzeczywistości, albo równie
    > dobrze możemy pogadać o durnych blondynkach, jeden pies, tak

    Etykietke "Polak" sie przewaznie nie wybiera - dostaje sie "na wejsciu".
    Natomiast etykietka "geek" jest wybieralna - osoba sama decyduje czy potrzebuje
    takiego dodatku do tozsamosci czy nie. A poniewaz ta etykietka jest malo
    precyzyjna, to zachodzi proces sprezenia zwrotnego - etykietka zaczyna byc
    postrzegana przez pryzmat milionow uzytkownikow etykietki.

    > A jaki to przesadny?

    To juz jest subiektywne. Mi sie to zawsze kojarzylo ze scena z Kupca
    Weneckiego. Porcja zlosliwie opisywala kandydatow do swojej reki. Jednym z
    kandydatow byl ksiaze Neapolitanski, ktorego Porcja skwitowala nastepujaco:
    "Ay, that's a colt indeed, for he doth nothing but
    talk of his horse; and he makes it a great
    appropriation to his own good parts, that he can
    shoe him himself. I am much afeard my lady his
    mother played false with a smith."

    To bylo o fascynacji konmi, ale zamiast koni moga byc: laptopy, najnowsze karty
    graficzne, odtwarzacze mp3.....

    A.

  • 77. Data: 2005-10-21 13:37:28
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Aleksander Galicki wrote:

    > A poniewaz ta etykietka jest malo precyzyjna, to zachodzi
    > proces sprezenia zwrotnego - etykietka zaczyna byc postrzegana
    > przez pryzmat milionow uzytkownikow etykietki.

    No ale to zdaje się ich problem, nie...?

    > To bylo o fascynacji konmi, ale zamiast koni moga byc: laptopy,
    > najnowsze karty graficzne, odtwarzacze mp3.....

    A, no to zdaje się, że faktycznie pasuję...

    Kira

  • 78. Data: 2005-10-21 15:25:24
    Temat: Re: jak myślicie
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    .com napisał(a):
    > Czy ja wiem... Pamiętacie program Usterka? Grupa zawodowa informatyków
    > wyraźnie czymś się wyróżniała od innych. Jeśli nie potrafili rozwiązać
    > problemu to nie kasowali klietnta. W pozostałych programach były to
    > bardzo rzadkie przypadki. Przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie.

    Nie tylko Ty, bo sobie też przypominam, że nawet nie
    omieszkał o tym wspomnieć, bardzo surowy i złośliwy
    dla fachowców gość komentujący ich wyczyny. Bardzo
    był pozytywnie tym zaskoczony.

  • 79. Data: 2005-10-21 15:51:08
    Temat: Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [bylo: Re: jak myślicie]
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:jkvfl1ttli93v1pf01otimrnht943dr7an@4ax.com Bremse
    <bremse{usun.to}@wp.pl> pisze:

    > - "Muszę odpocząć, mamo. Odpocząć na dobre"
    Przypomniało mi to pytanie: "Jakie jest ostatnie słowo informatyka ma łożu
    śmierci?"

    Jotte

  • 80. Data: 2005-10-21 15:58:21
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:

    > więc kiedy w śnie spadłem przy wykonywaniu jakieś ewolucji,
    > było dla mnie jasne, że właśnie zapętla mi się program, więc
    > najlepsze co mogę zrobić to szukać pomocy biegając po domu
    > i prosząc o zwolnienie stosu.

    A to nie, aż tak nie miałam jeszcze :))) Raz chciałam przemalować
    ścianę metodą żywcem z Photoshopa, przy przestawianiu mebli mam
    nieodpartą potrzebę złapać je myszą i przeciągnąć, a jak zakupy
    mam na mieście do zrobienia to cholernie mi źle że muszę tam
    lecieć, zamiast adres wpisać...

    Tak swoją drogą, biorąc pod uwagę ile energii poświęca człek
    żeby sobie świat do swoich potrzeb dostosować -- to ten świat
    za paręset latek może naprawdę ciekawie wyglądać ;> Ja sobie
    odpalanie kompa na pilota zrobiłam jeszcze na początku szkoły,
    bo słaby był, długo się odpalał, no to wygodniej było startnąć
    z łóżka i jeszcze chwilę poleżeć ;> Kumpel robi sobie chatę
    sterowaną z poziomu WWW z kolei, żeby wracając do tegoż domu
    mieć ciepłą wodę w wannie, podgrzane w mikrofali jedzenie
    i odpowiednią temperaturę ;> A to tylko poziom usera, jak się
    za to wezmą co większe firmy... OMG...

    > Zwykle takie pytanie, podejrzewam, przychodzi w połowie
    > jakiejś roboty, więc odpowiedź jest prosta: źle ze mną,
    > więc jak tylko skończę projekt, to robię dłuuugą przerwę.
    > I tak w kółko. Aż do przeładowania.

    Nom, zwłaszcza że ta przerwa jakoś nie wychodzi... ;>

    > To chyba najlepsze, co można zrobić :) Najlepiej w ciemno,
    > bez zastanawiania się na zasadzie jakoś to będzie :)

    Dokładnie taka jest idea tych wypadów :)))

    Kira