PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?

  • 71. Data: 2006-03-25 21:05:17
    Temat: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e04asc$nn2$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@W...pl> pisze:

    Przepraszam Cię za zwracanie się do Ciebie jak do faceta. Umknęło mi, że
    jesteś kobietą, nie obraź się, to było niechcący.
    Reszta jak napisałem.

    Jotte

  • 72. Data: 2006-03-25 21:12:45
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Nixe [Sat, 25 Mar 2006 21:30:35 +0100]:

    > Jeśli inni robili/robią 'wszystko', a mimo to nie oni,
    > lecz Ty wygrywasz, to siłą rzeczy również musisz robić
    > 'wszystko' (a nawet więcej ;-). To chyba logiczne.

    Owszem, ale to bardzo jednokierunkowa logika. Wcale nie trzeba
    robić "to samo tylko bardziej" - należy robić po prostu coś
    zupełnie innego niż ci "wszyscy". No, bo skoro "wszyscy" coś
    robią i mało kto na tym wygrywa, to logika wskazuje że zawala
    metodyka, a nie ilość starań - prawda?

    > [1] dziwnych, bo zatrudnianie kogoś, kogo się w danej chwili
    > nie potrzebuje, albo branie kogoś "z ulicy" bez sprawdzenia,
    > czy może ktoś inny będzie lepszy, jest cokolwiek kuriozalne

    Dlaczego? Właśnie opisałeś bardzo typową procedurę zakupu
    różnorakich towarów. A wiedza i umiejętności to też jest
    towar - i owszem, zatrudnia się ludzi "z ulicy" o ile są
    to ludzie potrafiący dobrze uzasadnić co firma zyska na
    ich zatrudnieniu. Każdy lubi zyskiwać, no nie?

    Kira

  • 73. Data: 2006-03-25 21:14:44
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

> [...]

    > nie potrzebuje, albo branie kogoś "z ulicy" bez sprawdzenia,
    > czy może ktoś inny będzie lepszy, jest cokolwiek kuriozalne

    Dlaczego? To jest opis bardzo typowej procedury zakupu

  • 74. Data: 2006-03-26 00:58:57
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    Jotte <t...@W...pl> pisze:

    > Kurdę, ależ Ty jesteś bezmyślny.

    Jeśli już to bezmyślna.

    > Ja nie wygrywam ani nie przegrywam, bo ja nie gram.

    Czyli nie szukasz pracy? Nie pracujesz? Coraz ciekawiej się robi.

    > Chłopie, ja w ogóle nigdy w życiu nie wysłałem ani jednego CV. Nigdy -
    > powtarzam - NIGDY nie byłem na tzw. rozmowie kwalifikacyjnej.

    Primo - nie jestem chłopem, lecz kobietą.
    Secundo - zdradź mi wobec tego, w jakiej branży pracujesz i czym się
    zajmujesz, bo to, co napisałeś powyżej jest co najmniej zaskakujące.

    > Jesteś produktem/ofiarą chorej rzeczywistości szczurów ślących te
    > swoje cefałki w nadziei otrzymania wezwania do stawienia się w
    > wiadrze, z którego ktoś ich być może wyłowi przed wylaniem zawartości
    > do kibla.

    No i?

    > Nie zrozumiemy się, dzieli nas - jak sądzę - z 10 lat wieku i
    > doświadczeń oraz przepaść mentalna.

    Kolejny jasnowidz? ;-)
    Ale kiepski raczej, skoro nawet płci nie jesteś w stanie poprawnie
    odszyfrować.

    --
    PozdrawiaM

  • 75. Data: 2006-03-26 01:12:17
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e04bs4$dt$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Kira <c...@e...wytnij.pl> pisze:

> [...]
    > zupełnie innego niż ci "wszyscy". No, bo skoro "wszyscy" coś
    > robią i mało kto na tym wygrywa, to logika wskazuje że zawala

    Przecież to tylko przykład. Pisząc "wszystko" nie miałam na myśli ilości
    starań, lecz albo ilość, albo jakość, albo coś jeszcze innego. Po prostu
    nielogicznie jest pisać "ja nie robię nic, nie biorę udziału w tym wyścigu".
    Nic bardziej błędnego. Każdy bierze w tym udział - mniej lub bardziej
    świadomie. Jotte robi to widocznie całkowicie nieświadomie. Tym gorzej dla
    niego. Jak się kiedyś sparzy (czego mu absolutnie nie życzę), to nie będzie
    nawet wiedział dlaczego.

> [...]
    > towar - i owszem, zatrudnia się ludzi "z ulicy" o ile są
    > to ludzie potrafiący dobrze uzasadnić co firma zyska na

    Powtarzam - dziwna to firma, która nie potrzebując w danej chwili danej
    osoby, zatrudnia ją jednak, będąc tylko i wyłącznie pod wpływem jej
    argumentów. Przypomina mi to sytuację akwizytor kontra klient, w której to
    klient zaskoczony przez akwizytora kupuje pięć zapalniczek + szóstą gratis,
    choć nie palił i nie zamierza palić papierosów.

    --
    PozdrawiaM

  • 76. Data: 2006-03-26 05:21:52
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Nixe napisala:

> [...]
    >klient zaskoczony przez akwizytora kupuje pięć zapalniczek + szóstą gratis,
    >choć nie palił i nie zamierza palić papierosów.

    Wcale nie dziwne. Firma moze nie wiedziec, ze czegos potrzebuje, bo nie wie, ze
    to istnieje i jest dostepne. Np. jak kiedys nie mialam jeszcze Internetu ani go
    nie znalam, to nie wiedzialam, ze go potrzebuje, stalo sie to jednak oczywiste
    przy pierwszym zetknieciu sie z nim.

    Z umiejetnosciami w firmie moze byc podobnie. Np. przychodzi czlowiek, ktory
    mowi: bardzo dobrze znam jezyk i rynek kraju X i mysle, ze wasz produkt dobrze
    by sie sprzedawal na tym rynku. Wlasciciel firmy mogl przedtem w ogole nie
    pomyslec o rynku X, bo nie mial pod reka umiejetnosci, ktore by pozwolily o tym
    rynku myslec. A jak one przychodza i zglaszaja sie, to mozna na serio rozwazyc
    taka inwestycje.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 77. Data: 2006-03-26 05:41:52
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    psd napisal:

    >Co mam ci powiedzieć. Że jesteś bardzo błyskotliwy? Dyskutujemy o tym, jak
    >maksymalniezwiększyć szansę na znalezienie pracy i podałem tylko jeden z
    >przykładów. Cel każdej firmy jest zysk i jeżeli firma nie myśli o rozsądnym
    >zmniejszeniu kosztów, to nawet bardzo duża firma może zbankrutować. Na taki
    >wyjazd dwutygodniowy 1 zamiast 2 pokoje firma zaoszczędza ok. 2000 do 3000
    >Euro. Powiedź, czy nie warto?

    Coz, widzialam, jak w DE wlasciciel i pracownik z pewnej polskiej firmy
    uskutecznili taka oszczednosc. Poprosili o pokoj 2-osobowy zamiast 2 x jedynka
    w hotelu. Recepcjonistka usmiechnela sie tak przyjaznie, jak sie tylko dalo i
    dala im chyba najlepszy, jaki mieli, z czerwonym lozem malzenskim z
    baldachimem. Hotel chcial bowiem pokazac, ze jest gay-friendly, a tam nikomu do
    glowy by nie przyszlo, zeby brac dwojke zamiast dwoch jedynek dla oszczednosci,
    wiec powod musial byc - w oczach miejscowych - inny.
    :D

    >Bardzo dobry pomysł. Geje są znakomitymi projektantami mody, ale dałbyś
    >ogłoszenie: "szukam kobiety lub geja" . Co na to Towarzystwo Ochrony
    >Kaczorów?

    Dajesz ogloszenie na portalu gejowskim i wtedy sugestia, ze chcesz geja, jest
    tak wyrazna, ze nawet heteryk, ktory sie przypadkiem na taka www zaplacze,
    bedzie rozumial, ze to oferta skierowana do kogo innego i nie wysle aplikacji,
    obawiajac sie, ze moze byc w tej pracy podrywany przez facetow.
    Zawarcie takiego dyskryminujacego warunku poprzez nie tresc, ale miejsce
    zamieszczenia ogloszenia jest bardzo skuteczne i nikt sie nie moze przyczepic.

    >Twój wybór. Możesz nawet powiedzieć, żeby pracodawcy wysłali CV bez zdjęcia
    >do ciebie.

    Widzialam kiedys w GW praca ogloszenie na chyba 1/6 strony, w ktorym sie
    oglaszal pracownik do wziecia - anonimowo oczywiscie, ale z tego, co tam bylo
    napisane o doswiadczeniu - autorka ogloszenia z pewnoscia dostala co najmniej
    kilka LM od pacodawcow.

  • 78. Data: 2006-03-26 06:02:45
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Jotte napisal:

    >Aplikant pytał co odpowiedzieć, jak go zapytają o jego prywatne
    >zainteresowania. Czy może, że lektura, może sport, może podróże, może języki
    >obce, może... no właśnie - on pytał co będzie najlepiej widziane przez
    >łaskawcę pracodawcę, u którego ubiegał się o pracę. I wiesz co? - on o
    >topytał na serio!

    Rzeczywiscie zalosne, ze nie mial zainteresowan i ze chcial klamac.

    >W ogóle biedaczyna nie wziął pod uwagę, że pytanie o PRYWATNE
    >zainteresowania to zwykłe chamstwo, nieuprawniona ingerencja w jego
    >prywatność i można/należy je stanowczo odsunąć. On po prostu pytał, jak się

    Widzisz, w niektorych firmach, zwlaszcza malych, panuje luzna atmosfera i
    zespolowosc i ludzie szukaja nie tylko pracownika, ale takze kumpla do grupy.
    Dlatego chca dowiedziec sie o czlowieku czegos od strony prywatnej. Akurat
    pytanie o zainteresowania jest malo ingerujace w prywatnosc, bo wiekszosc
    ludzi, ktorych znam i ktorzy maja jakies autentyczne zainteresowanie, uwielbia
    o nim mowic, cieszy sie, jak komus moze powiedziec, ze sie ta rzecza
    interesuje, wyjasnic, co to jest itd. Mi jest zazwyczaj bardzo milo, jak ktos
    zapyta, czym sie interesuje, a potem jeszcze wyslucha moich opowiesci o tym.

    Ingerujace w prywatnosc pytania to pytania o dzieci czy plany rodzinne, poglady
    religijne i polityczne itd. Zainteresowania nalezaly zawsze do sfery na
    pograniczu prywatnosci i publicznosci.

  • 79. Data: 2006-03-26 06:20:11
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    >W wiadomości news:06032323400597@polnews.pl Immona

    >Pewnie. Można też częściowo zajść w ciążę albo - sorry, ale chcę to
    >powiedzieć bez interpretacji rozszerzającej - zostać troszkę kurwą.

    Nie wiem, o co chodzi.
    Twoja reakcja przypomina mi reakcje nawiedzonych wegetarian na kogos, kto im
    mowi, ze sorry, ale nie czuje zadnych wyrzutow sumienia i dylematow przy
    jedzeniu miesa i nie klamie, tylko naprawde nie czuje.

    Wegetarianie (ten ich nawiedzony rodzaj, nie obrazajac spokojnych) patrza potem
    na takiego jak na wielokrotnego, bezdusznego morderce i uwazaja, ze powinien

    ie tym przejac. A ten ktos moze sie tylko zdobyc na odrobine zaskoczony smiech.

    >No ale to w końcu wygrałaś wyścig z 200-ma kandydatami, czy tylko z tymi
    >kilkoma, co nadesłali kwity, które miały jkakiś tam sens?

    Nominalnie z 200, faktycznie z kilkoma.
    Napisalam o tym, zeby ludzie przemysleli, czy warto sie martwic liczba
    aplikacji na miejsce lub czuc sie z powodu ich liczby "jednym z wielu".
    Czy jakby bezrobocie bylo niskie, a w odpowiedzi na kazde ogloszenie
    nadchodzilo tylko kilka sensownych, przemyslanych zgloszen, to tez poszukiwanie
    pracy ta metoda uznalbys za tak samo ponizajace, jak przy 200 odpowiedziach?
    Czy w Twojej postawie wazna role odgrywa czynnik ilosci tych, ktorzy z Toba
    konkuruja o dane stanowisko?

    Bo jesli tak, to ten czynnik ilosci - jak wyzej - jest zazwyczaj zafalszowany.
    Na bardzo niewiele stanowisk, pomijajac te wymagajace minimalnych kwalifikacji,
    przychodzi wiecej niz kilka-kilkanascie sensownych zgloszen, ktore ze soba
    konkuruja. Niezaleznie od reszty papieru, ktora sie moze znalezc w skrzynce
    ogloszeniodawcy.

    >Eh, ja bym Ci kiedyś coś powiedział o prawdziwej konkurencji na egzaminach
    >wstępnych na studia, ale to może innym razem i niekoniecznie publicznie.

    Brzmi smakowicie, wiec jak kiedys Ci sie zbierze na powiedzenie tego, to
    uwaznie poslucham/poczytam.

  • 80. Data: 2006-03-26 06:36:06
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Nixe napisala:
> [...]

    >Nic bardziej błędnego. Każdy bierze w tym udział - mniej lub bardziej
    >świadomie. Jotte robi to widocznie całkowicie nieświadomie. Tym gorzej dla

    Kazdy to bierze udzial w zyciu gospodarczym, czy chce, czy nie.

    Natomiast podzbior zycia gospodarczego nazwany "wyscigiem szczurow" to
    kombinacja stylu zycia i postawy i mozna tego jak najbardziej uniknac.
    Aha: ludzie sobie lubia rozszerzac albo zawezac definicje wyscigu szczurow. Dla
    mnie to jest postawienie kariery tak wysoko w swojej hierarchii wartosci, ze
    siedzi sie w pracy do poznego wieczora regularnie, ze brakuje czasu na zwiazki,
    rodzine czy pozafirmowe przyjaznie, ze rozne wartosci typu "nie klam" sie
    okazuja mniej wazne od awansowania na wyzsze stanowisko z wieksza iloscia kasy
    itp. Zwykle jest to polaczone z ocenianiem wartosci ludzi po kasie i
    pokazywaniu swojej kasy - czasem nawet z niezlym gustem, gdy ktos mial dobrego
    wizazyste lub naczytal sie prasy fachowej o czyms - ale wybor miejsca na
    wakacje jest dokonywany wedle tego, czy jest to modne miejsce i czy zwiekszy
    ono prestiz czlowieka po pochwaleniu sie nim po powrocie.

    Malo ludzi w tym uczestniczy, na szczescie, i siedza glownie w Warszawie.
    Wiekszosc ludzi oczywiscie jakos tam sie zmaga z zyciem, staje przed
    koniecznoscia wyboru za jednym razem czy za drugim itd., ale wyscig szczurow to
    byl zawsze termin uzywany do opisywania tej sytuacji skrajnej, kiedy juz nic
    nie zostalo poza awansem.