PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyk - co to jest SAP ?

  • 31. Data: 2002-09-06 00:08:03
    Temat: Re: informatyk - co to jest SAP ? Monstrum w swiecie ERP
    Od: "Wladek Kowalski" <o...@N...gazeta.pl>

    a...@p...onet.pl (artur dyksinski) napisał(a):

    > Czesc.
    Euro
    > Tak tylko drobna uwaga, znajomosc bazy danych (a juz w szczególnosci
    > Oracle) ma sie ni jak do bycia kompetentnym konsultantem technicznym
    > SAP R/3 (nie jest systemem zorientowanym na jednego producenta baz
    > danych)
    > Znajomosc Forms jest tu juz zupelnie od czapy...

    > To by pewnie bylo marzeniem tej firmy i jej akcjonariuszy...
> [...]
    Arturku - wczytaj sie lepiej i bedziesz wiedzial na czym chodzi SAP - jakie
    bazy dane sa w uzyciu.
    R/3 moze jest z IBM ale tez nie maja problemow z Oracle.
    Oprocz tego co sie ma R/3 do programowania Form czy Ekranow aplicacji?
    Nie wiem jaka masz praktyke w tym zawodzie i z tego typu aplikacjami, ale ja
    troche lat mam i wiem cos na ten temat.

  • 32. Data: 2002-09-06 06:55:46
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
> [...]
    >Nie wiem jaka masz praktyke w tym zawodzie i z tego typu aplikacjami, ale ja
    Wyjasnijmy sobie pare spraw:
    1. SAP R/3 chodzi na kilku motorach baz danych.
    2. Czy uzytkownicy Oracla, maja z nim problemy, nie wiem.
    3. Oracle Forms ma sie ni jak do SAP R/3.
    (pewnie ma sie do jakos do zintegrowanych systemow ORACLA, ale tych
    nie znam wiec sie *nie* *wypowiadam*...)
    4. Formy/ Ekrany w SAP R/3 definiuje sie i oprogramowuje w ABAPie.
    5. Ciesze sie ze "masz troche lat i cos wiesz na ten temat", na mój
    gust za malo by sie autorytatywnie wypowiadac.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 33. Data: 2002-09-06 09:22:50
    Temat: Re: informatyk - co to jest SAP ?
    Od: Marcin Dariusz Ozdzinski <m...@m...elka.pw.edu.pl>

    artur dyksinski <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Czesc
    > Na plytkach ktore mi przyslali bylo DB2 for Linux (90 dniowe)...

    > AFAIK, to jest to pelna instalacja z baza IDESowa.
    > Odnosze wrazenie ze chyba nie wiesz o czym piszesz...

    Bo mowimy o dwoch roznych dystrybucjach.
    Sa trzy wersje demo:
    1: ta na ftp Sap 46B
    2: ta Twoja Sap Web Application Server z baza db2 for linux
    3: Sap Web Application Server + sapdb do zamowienia na www.sap.com/linux

    Hmm na drugi raz ostrozniej bym formulowal zarzuty :(

  • 34. Data: 2002-09-06 11:31:34
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc

> [...]
    >3: Sap Web Application Server + sapdb do zamowienia na www.sap.com/linux
    >
    >Hmm na drugi raz ostrozniej bym formulowal zarzuty :(
    Jesli poczules sie obrazony to: *przepraszam*...
    W sumie jestem zdziwiony ze udostepniaja dema bez IDESow.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 35. Data: 2002-09-06 14:44:32
    Temat: wersja pod linuxa
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]

    Czy w tym przypadku AFAIK jest oparty na systemie ktory "dotykales" czy
    gdzies przeczytales lub ktos Ci powiedzial?

    Nie odpowiedzieliscie mi na pytanie co do jednouzytkowosci sytsemu.

    Sprawa jest banalnie prosta nie wiem jak wyglada licencjonowanie tej wersji
    demo i jakie ma inne ograniczenia, ale jesli jest to full wersja BC to w
    ciagu pol roku mam SAP'a swojej produkcji dla malej firmy.
    Wydaje mi sie ze chlopcy z Waldorfu takiej "gafy" by nie popelnili - gdzie
    jest kruczek?

    Pozdr.
    Beny
    BTW
    nad wyraz spokojna ta grupa jeszcze nikt nas nie wyrzucil na
    de.alt.comp.sap-r3 a swoja droga pl.comp.sap-r3 mogloby troche ludziom
    pomoc.

  • 36. Data: 2002-09-07 07:09:04
    Temat: Re: wersja pod linuxa
    Od: "Marcin Ozdzinski" <mozdzins@sim+net.pl>

    Uzytkownik "Beny" <b...@p...gazeta.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > ciagu pol roku mam SAP'a swojej produkcji dla malej firmy.
    > Wydaje mi sie ze chlopcy z Waldorfu takiej "gafy" by nie popelnili - gdzie
    Hmmm odnawianie liocencji co 90 dni ???
    Ja w kazdym razie logowalem sie jednoczesnie do Sap-a z samego serwera spod
    X-ow oraz z drugiego komputera ktorym jest (tu uwaga !!!) Amiga 1200 z
    emulatorem Macintosha i SapGui for MAC na dwa rózne konta i dzialalo.Kont w
    systemie mozna zalozyc (su01 :)) ) "skolko ugodno".W manualach zadnego
    ograniczenia co do liczby jednoczesnie zalogowanych userow nie ma.Ale od
    kiedy w pracy mam Sap-a na codzien to troche ten domowy system
    zaniedbuje.Brak czasu i ochoty ot co :))

  • 37. Data: 2002-09-07 12:13:16
    Od: "Piotr Kuć" <k...@n...invalid>

    Marcin Dariusz Ozdzinski <m...@m...elka.pw.edu.pl> wrote in

    > ftp.sap.com/pub/linuxlab/test_drive wersja 46D iso image 600 MB :)
    > www.sap.com/linux i dalej evaluation mozna zamowic WAS - Weba
    > Application Server przysylaja w ciagu kilku dni
    > Slabo szukales :)))
    > BTW Mam spore doswiadczenie w instalowaniu sapa pod linuxem - robilem
    > to juz kilkukrotnie - moze zrobie jakies FAQ :)))
    > Pozdrawiam

    Widzę że kolega z elki. Czy są tam jakieś zajęcia na których jest poruszana
    ta tematyka (SAPy, BANNy i inne)? Może bym dodeklarował jakiś przedmiot w
    przyszłym semestrze.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kuć <kuciak[AT]kuciak.prv.pl>

  • 38. Data: 2002-09-07 12:53:26
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Marcin Ozdzinski" <mozdzins@sim+net.pl> wrote in message

    > Hmmm odnawianie liocencji co 90 dni ???

    Brzmi nie groznie, musze sie dowiedziec u zrodla czemu ma to sluzyc. IMO sam
    silnik aplikacji jest rewelacyjny, no to moze za duzo powiedziane, ale
    dysponujac nim mozna naprawde napisac cos wartosciowego.

> [...]
    > X-ow oraz z drugiego komputera ktorym jest (tu uwaga !!!) Amiga 1200 z
    > emulatorem Macintosha i SapGui for MAC na dwa rózne konta i dzialalo.

    he,he eksperymentator - to musieli cos pozmieniac, bo na mojej wersji tylko
    jeden user chodzil.

    > systemie mozna zalozyc (su01 :)) ) "skolko ugodno".W manualach zadnego
    to nie o liczbe kont (named user) sie rozchodzilo, ale podales przyklad ze
    przynajmniej logowanie dla dwoch zakonczylo sie sukcesem.

    > kiedy w pracy mam Sap-a na codzien to troche ten domowy system
    > zaniedbuje.Brak czasu i ochoty ot co :))
    rozumiem, ale ja juz tylko sapa na papierze ogladam, a chetnie wrocilbym do
    korzeni i troche pogrzebal. Jednak na grzebanie dla idei jestem za leniwy,
    ciekawe czy jest mozliwe zbudowanie na tym sytsemie chocby malego nie mowie
    mrp, ale zintegrowanego systemu ksiegowo-logistycznego. Wydaje byc sie to
    interesujaca propozycja dla malych i srednich firm - SAP GPL na linuchu +
    drobna oplata za wdrozenie i utrzymanie systemu.

    Pozdr.
    Beny

  • 39. Data: 2002-09-09 06:30:23
    Temat: Jak widze to jednak ciezko kojarzysz.
    Od: "Wladek Kowalski" <o...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > 5. Ciesze sie ze "masz troche lat i cos wiesz na ten temat", na mój
    > gust za malo by sie autorytatywnie wypowiadac.

    Nie wiedzialem ze trafilem na "autorytet" od ERP i SAP i Oracle, ale cos
    mieszaja tobie sie pojecia i nie specjalnie zwracasz uwage na to co czytasz.
    Prosze sprawdz na czym NAJczesciej chodzi SAP?
    Oczywiscie Oracle Form nie maja nic wspolnego do SAP i to TY polaczyles.
    No ale czekam na wiecej lekcji od 'autoryteta'.

  • 40. Data: 2002-09-09 07:42:01
    Od: "Marcin Oździński" <mozdzins@sim+net.pl>

    Użytkownik "Piotr Kuć" <k...@n...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    poruszana
    > ta tematyka (SAPy, BANNy i inne)? Może bym dodeklarował jakiś przedmiot w
    No niestety nie ma IMHO
    Promotor mojego kolegi co prawda cos tam w systemach ERP robil ale ..... jak
    to na Polibudzie czysta teoria i zero praktyki :(
    Zeby Cię dodatkowo załamać rzuć okiem na http://web.mit.edu/sapr3/ :)))
    I jak tu nie sądzić że polskie uczelnie nie przygotowują absolwentów do
    wymagań rynku pracy