PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzcie Się proszę na temat przyczyn bezrobocia os. niepełn

  • 1. Data: 2002-08-27 16:59:10
    Temat: Wypowiedzcie Się proszę na temat przyczyn bezrobocia os. niepełn
    Od: "Barbara Kowalewska" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam! Mam prośbę. Proszę o wypowiedzi. Dlaczego bardzo mały odsetek osób
    niepełnosprawnych poszukuje pracy przez urząd pracy.
    W pytaniu jest wniosek. Prowadzę badania na temat rynku pracy powiatu
    puckiego z wyszczególnieniem osób niepełnosprawnych. W powiecie jest około
    70.000 mieszkańców. Z tego 8650 to niepełnosprawni. Wśród tej grupy
    zatrudnionych jest 550 osób, a wciągu roku przeciętnie zarejestrowane są
    tylko 23 osoby bezrobotne niepełnosprawne i około 17 osób poszukujących
    pracy. Czy ktoś może mi udzielić odpowiedzi dlaczego tak mało osób szuka
    pracy. Przecież nie wszyscy mają prawo do renty ZUS, a z socjalnej nie da się
    wyżyć bo to jedynie 409 zł. Czy pracodawcy nie chcą zatrudniać
    niepełnosprawnych? Dlaczego? Często ich kompetencje i wiedza są bardzo
    wysokie.
    Możecie pisać na: b...@w...pl, b...@i...pl
    Pozdrawiam
    Basia

  • 2. Data: 2002-08-27 19:12:17
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "Barbara Kowalewska" <b...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:akgb4u$h1s$1@news.gazeta.pl...
    > Witam! Mam prośbę. Proszę o wypowiedzi. Dlaczego bardzo mały odsetek osób
    > niepełnosprawnych poszukuje pracy przez urząd pracy.
    <ciach>
    >. Czy pracodawcy nie chcą zatrudniać
    > niepełnosprawnych? Dlaczego? Często ich kompetencje i wiedza są bardzo
> [...]
    chyba dlatego, ze nie musza.
    Wiekszosc ogloszen prasowych na zwykle stanowiska pracy jest obecnie
    skierowana do osob z grupa inwalidzka....przejzyj prase.

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-08-27 20:41:40
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Barbara Kowalewska napisal(a) Tue, 27 Aug 2002 16:59:10 +0000 (UTC):
    >Witam! Mam prośbę. Proszę o wypowiedzi. Dlaczego bardzo mały odsetek osób
    >niepełnosprawnych poszukuje pracy przez urząd pracy.

    Przyczyny moga byc takie:
    - oferta z urzedu pracy prawdopodobnie jest malo atrakcyjna
    (o ile w ogole takie sa)
    - odwiedzanie urzedow pracy moze byc niewygodne dla niepelnosprawnych
    - byc moze zatrudniani sa na czarno (by zmniejszyc koszt pracy)
    - pracodawcy moga bac sie zatrudniania niepelnosprawnych
    (pomijam tu fakt, czy ten lek jest uzasadniony)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 4. Data: 2002-08-28 07:47:17
    Od: Cassandra <k...@r...pl>

    > - byc moze zatrudniani sa na czarno (by zmniejszyc koszt pracy)

    Jesli chodzi o ten punkt, to raczej sie nie zgodze - zatrudniajac
    legalnie osoby niepelnosprawne pracodawca moze to sobie odliczyc od
    podatku. W zwiazku z tym zatrudnianie ich na czarno staje sie
    nieoplacalne - IMHO

    Pozdrawiam,
    Cass