PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyk - co to jest SAP ?

  • 1. Data: 2002-08-27 20:02:29
    Temat: informatyk - co to jest SAP ?
    Od: "<SEN>" <s...@a...usungo.interia.pl>

    informatyk - co to jest SAP ?

    Widze czasami, ze potrzebuja do tego specjalisty.
    Czy ktos moglby mi powiedziec co to takiego ?
    No i ... gdzie sie nauczyc tego czegos ?

    pozdrowienia
    SEN

  • 2. Data: 2002-08-27 20:36:49
    Temat: Re: informatyk - co to jest SAP ?
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) sen_microsystems napisal(a) Tue, 27 Aug 2002 22:02:29 +0200:
    >informatyk - co to jest SAP ?
    >
    >Widze czasami, ze potrzebuja do tego specjalisty.
    >Czy ktos moglby mi powiedziec co to takiego ?
    > No i ... gdzie sie nauczyc tego czegos ?

    Jakis super kobylasty system rodem z RFN.
    Nie jest tani - sorry za ten eufemizm :)
    Konfiguracja SAP zdaje sie nie nalezy do
    najprostszych. Dlatego zajmuja sie tym
    konsultanci z SAP, za nielekkie pieniadze.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 3. Data: 2002-08-27 21:01:08
    Od: "Artur" <h...@n...post.pl>

    > No i ... gdzie sie nauczyc tego czegos ?
    Nauczyc sie mozna glownie w firmach ktore posiadaja w/w produkt a ktore go
    posiadaja - bo pewnie sie zapytasz. A te ktorych stac na zaplacenie ok 750
    000 Euro za gola baze danych bez modulow (i bez sprzetu) to juz wyraznie
    ogranicza firmy posiadajace takie "cudenko". Tak wiec i administracja
    takiego cuda kosztuje sama z siebie - jak stac Cie na soft to stac Cie na
    konsultantow na powiedzmy 100 Euro za godzine a moze nawet lepiej. Tu wole
    sie nie wypowiadac.
    Pozdrawiam
    Homus

  • 4. Data: 2002-08-28 00:00:04
    Od: "Łukasz M. Krupiński \(tekkdevil\)" <S...@U...NET>

    "WOJSAL" <w...@k...net.pl> wrote in message
    > Jakis super kobylasty system rodem z RFN.
    > Nie jest tani - sorry za ten eufemizm :)
    > Konfiguracja SAP zdaje sie nie nalezy do
    > najprostszych. Dlatego zajmuja sie tym
    > konsultanci z SAP, za nielekkie pieniadze.

    Chodzi Ci o "Syeteme, Anwendungen, Produkte in der Datenverarbeitung". ;>
    To jest nazwa niemieckiej firmy, ktora spredaje duze systemy klient-serwer.
    A jezeli chodzi o te ogloszenia o prace, to czasami chodzi tam takze o
    Service Advertising Protocol (Novella).

    --
    -[ Łukasz M. Krupiński ]-¤-[ s...@u...net ]-
    -[ http://www.Unit01.NET/ ]-¤-[ SraduGadu#2999154 ]-

  • 5. Data: 2002-08-28 10:05:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 28 Aug 2002 02:00:04 +0200, "Łukasz M. Krupiński
    \(tekkdevil\)" <S...@U...NET> zakodował:

    >To jest nazwa niemieckiej firmy, ktora spredaje duze systemy klient-serwer.

    Nie tylko duże. Mają R/3 dla dużych, mySAP dla średnich i jakieś
    maleństwo po przejętej AFAIK Izraelskiej firmie dla małych (ale nazwy
    nie pomnę).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-08-28 13:56:17
    Od: "leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    <SEN> <s...@a...usungo.interia.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Widze czasami, ze potrzebuja do tego specjalisty.
    > Czy ktos moglby mi powiedziec co to takiego ?
    > No i ... gdzie sie nauczyc tego czegos ?

    Konsultant SAP zajmuje się wdrażaniem i różnymi usługami związanymi z SAP -
    systemem informatycznym do zarządzania przedsiębiorstwem. Musi mieć z jednej
    strony wiedzę informatyczną (chociaż nie musi być programistą), wiedzieć jak
    wdrożyć, skonfigurować i sparametryzować program (system), z drugiej strony
    musi mieć wiedzę, jak funkcjonuje przedsiębiorstwo - w zakresie finansów,
    produkcji, sprzedaży, gospodarki magazynowej itp itd.

    Generalnie rzecz biorąc jest to zajęie bardzo dobrze płatne. Klientami są na
    ogół duże i bogate firmy, dla których każde usprawnienie jest dużo warte i są
    za to skłonne dobrze płacić. Problem jest jednak taki, że w tej chwili jest
    na rynku dużo takich konsultantów i raczej nikt nie ma ochoty płacić za
    czyjąś naukę.

    Jedynym wyjście jest chyba zatrudnić się w firmie, która ma wdrożony lub
    wdraża SAP i nauczyć się jak najwięcej. Jak się nauczysz, możesz próbowac
    przejść na drugą stronę i próbować szcześcia jako konsultant.

  • 7. Data: 2002-08-28 14:03:04
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <akikq1$l8o$1@news.gazeta.pl> leszek napisał(a):
    > Jedynym wyjście jest chyba zatrudnić się w firmie, która ma wdrożony lub
    > wdraża SAP i nauczyć się jak najwięcej. Jak się nauczysz, możesz próbowac
    > przejść na drugą stronę i próbować szcześcia jako konsultant.

    O właśnie - zawsze chciałem się zapytać - czy na ogół jest to praca kontraktowa, czy
    etatowa? I jak bardzo jest się związanym z jedną firmą?
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 8. Data: 2002-09-02 19:45:33
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "leszek" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > <SEN> <s...@a...usungo.interia.pl> napisa?(a):

    Glownie system do robienia pieniedzy

    > Konsultant SAP zajmuje si? wdra?aniem i ró?nymi us?ugami zwi?zanymi z
    SAP -
    > systemem informatycznym do zarz?dzania przedsi?biorstwem. Musi mieae z
    jednej
    > strony wiedz? informatyczn? (chocia? nie musi byae programist?), wiedzieae
    jak
    > wdro?yae, skonfigurowaae i sparametryzowaae program (system),

    Co ma sie ni jak do wiedzy stricte informatycznej.
    Na konsultantow modulowych nadaja sie najlepiej osoby z przygotowaniem
    ksiegowo,ekonomiczno,logistyczno,kadrowym w zaleznosci od modulu.
    Parametryzowanie systemu zwane przez nie ktorych z polska kastomizacja ;)
    nie wymaga bycia informatykiem. A bycie informatykiem czasami wrecz
    przeszkadza.

    Dla konsultantow BC czyli tych od tworzenia raportow, wlasnych funkcji,
    optymalizacji systemu, konfiguracji serwerow, baz danych, projektu
    posadowienia systemu itp. wyksztalcenie informatyczne jest IMHO bezwzglenie
    wymagane. A ci od silnika bazy plus konfiguracji i odtwarzania systemu znaja
    sie takze na czarnej i niebieskiej magi ;)

    > Generalnie rzecz bior?c jest to zaj?ie bardzo dobrze p?atne. Klientami s?
    na
    > ogó? du?e i bogate firmy, dla których ka?de usprawnienie jest du?o warte i
    s?
    > za to sk?onne dobrze p?aciae. Problem jest jednak taki, ?e w tej chwili
    jest
    > na rynku du?o takich konsultantów i raczej nikt nie ma ochoty p?aciae za
    > czyj?? nauk?.

    Dobry konsultant SAP zawsze prace znajdzie, tyle ze jest to z reguly praca
    mocno wyjazdowa :(

    > Jedynym wyj?cie jest chyba zatrudniae si? w firmie, która ma wdro?ony lub
    > wdra?a SAP i nauczyae si? jak najwi?cej. Jak si? nauczysz, mo?esz próbowac
    > przej?ae na drug? stron? i próbowaae szcze?cia jako konsultant.

    i tym podejsciem firm sklonnych zatrudniac wlasna kadre do administarcji i
    rozwoju SAP jest coraz mniej, bo jak raz czy dwa razy szef tej firmy sparzy
    sie na "dupku" ktory zatrudnil sie tylko celem darmowej (a dla firmy
    piekielnie drogiej) nauki, wiecej nie zaryzykuje zadnego szkolenia dla
    pracownikow. W efekcie sa firmy z wdrozonym SAP w ktorych system ten
    wykorzystywany jest w 5-10% co biorac pod uwage jego koszt wola o pomste do
    nieba.

    Beny

  • 9. Data: 2002-09-03 09:34:09
    Od: "Losiu z Wrocka" <jarom(antyspam)666@box43.pl>

> [...]
    > pracownikow. W efekcie sa firmy z wdrozonym SAP w ktorych system ten
    > wykorzystywany jest w 5-10% co biorac pod uwage jego koszt wola o pomste

    To mi wyglada ze wtedy cale wdrozenie jest mocno spartaczone, jesli system
    nie pokrywa w 70 %procesy biznesowe to jest chyba totalnie do dupy, ale
    rozne sa firmy. Ktos kto spartaczyl wdrozenie, robi przysluge dla drugiej
    firmy ktora poprawia wdrozenie ... i koniunktura sie napedza, kolo biznessuu
    ... :-))))
    losiu

  • 10. Data: 2002-09-03 19:23:47
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Losiu z Wrocka" <jarom(antyspam)666@box43.pl> wrote in message

    > To mi wyglada ze wtedy cale wdrozenie jest mocno spartaczone, jesli system
    > nie pokrywa w 70 %procesy biznesowe to jest chyba totalnie do dupy, ale

    Masz racje ale -
    1. Wez pod uwage implemetacje systemu na wyrost. Taka sytuacja moze miec
    miejsce w firmach bedacych wlasnoscia duzych koncernow w ktorych ten system
    jest swego rodzaju standardem. W imie zachowania tegoz standardu
    implementuje sie "mikroskop do wbijania gwozdzi". W efekcie uzyskujemy 25%
    wykorzystanie mozliwosci systemu.
    2. Poczatkowa implementacja konczy sie sukcesem mamy ladnie skrojony system
    ktory tuz po starcie wykorzystuje 50 no niechby 60% systemu. W zalozeniach
    jest jego dalszy rozwoj i strojenie. Te dwa elementy sa bezwglednie
    konieczne chocby prowadzac do optymalizacji procesow biznesowych jak i
    czysto technicznych. Proces ten powinien prowadzic do zwiekszenia
    wykorzystania systemu.

    Zarowno w punkcie 1 i 2 jesli w firmie nagle ktos dochodzi do wniosku ze IT
    kosztuje za wiele i mozna latwym sposobem zmniejszyc koszty poprzez redukcje
    np. zatrudnienia lub ograniczenia w szkoleniach i rozwoju po uplywie juz
    kilku miesiecy w zmieniajacej sie sytuacji ogolnie mowiac biznesowej firmy
    gwaltownie maleje wykorzystanie mozliwosci SAP, sprowadzajac ten sytsem do
    zintegrowanego pakietu ksiegowo-materialowego. Dochodzi do tego ze nawet
    brak wiedzy i stosunkowo proste rekonfiguracje prowadzace do utrzymania
    procedur MRP sa wylaczane i przechodzi sie na "tryb reczny" W efekcie firma
    ponosi olbrzymia strate zeby sie posluzyc porownaniem motoryzacyjnym jezdzi
    Porschem na jednej swiecy z wylaczonymi wskaznikami i lada moment zatrze
    silnik. Oczywiscie w tedy beda winni "ci" informatycy.

    Podany ogolny przyklad ma swoej odzwierciedlenie w zyciu i nie jest niestety
    bynajmniej teoretycznym rozwazaniem.

    > rozne sa firmy. Ktos kto spartaczyl wdrozenie, robi przysluge dla drugiej
    > firmy ktora poprawia wdrozenie ... i koniunktura sie napedza, kolo
    biznessuu

    Jasne dzieki temu moze wrescie kupie sobie wymazone nie wirtualne i w pelni
    sprawne Porsche.

    Pozdr.
    Beny