PracaGrupypl.praca.dyskusje › "informatycy"...

  • 71. Data: 2002-07-03 12:19:37
    Temat: Re:
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    wm <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A mi sie wydaje, że ludzie po studiach informatycznych (na poważnych
    > uczelniach), mają kompleksy. Przez 5 lat wtłaczano im do głowy zupełnie
    > nieprzydatne w realnym świecie rzeczy i mają tego świadomość. Wkurza ich to,

    Skończyłem informatykę na UW kilkanaście lat temu. To co sobie chwalę, to
    porządne wykłady z matematyki przez pierwsze 2 lata studiów: analiza
    matematyczna, geometria liniowa, logika matematyczna itp, itd. Rzetelna,
    uniwersytecka wiedza, to zostaje w głowie. Z przedmiotów informatycznych
    bardzo dobre były wykłady i ćwiczenia z algorytmów i struktur danych.
    Wykładowcą był (niezyjący już niestety) Andrzej Kreczmar, zaś ćwiczenia
    prowadził Banachowski. Chętnie bym jeszcze raz je zaliczył. Mile też
    wspominam "numerki" (analiza numeryczna, programowanie związane z
    wykonywaniem obliczeń), chociaż tym się nie zajmuję. Po prostu były bardzo
    rzetelnie prowadzone wykłady. Pozostałych wykładów prawie nie pamiętam. Były
    to albo zajęcia związane z praktyczną stroną stroną informatyki (języki
    programowania, komputery, bazy danych itp itd), dzisiaj oczywiście
    zdezaktualizowe, albo kiepsko prowadzone.

    Generalnie jednak, nie uważam tych pięciu lat za zmarnowane.

  • 72. Data: 2002-07-03 12:26:20
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    DIUK <p...@d...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > informatycznemu, ma nabyty zespół łatwości przyswajania kolejnych
    > narzędzi... I uwierz mi, zmienia dziedziny kilka razy w ciągu wsojej kariery
    > zawodowej

    > ogrom, sa kursy, szkolenia itd,
    > kompie, jak cos skopie
    > cos skopie to zginie czlowiek
    > A jak mu się wydaje, że już umie, to chrzani robotę dla zleceniodawców,
    > którzy nie są w stanie ocenić jego umiejętności, oceniają natomiast kasę...
    > i mamy takie rózne kwiatki jak ZUSy, które skazane były na niepowodzenie z
    > samego założenia, co każdy (wykształcony) informatyk widzi w pierwszym

    Komputeryzacja ZUSu to raczej polityka, a nie informatyka.

    Jest to chyba jakieś nieporozumienie. Celem studiów nie jest nauczenie
    programowania. Tego się można nauczyć samemu. Celem jest zdobycie różnorodnej
    wiedzy związanej z informatyką, tak, aby móc później rozwiązywać problemy.
    Zarówno te, które są teraz jak i te, które się dopiero pojawią.

  • 73. Data: 2002-07-03 21:03:45
    Temat: Re: "informatycy"...
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 3 Jul 2002 05:53:05 +0200, "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>
    wklepał(-a):

    >No tak. W koncu jesli chce napisac oprogramowanie serwisu WWW wyswietlajace
    >niusy odczytane z bazy danych, oraz zliczajace odwiedziny to musze najpierw
    >zapisac to w postaci rownan matematycznych, nastepnie skonstruowac algorytm,
    >a potem dopiero zaprogramowac, nie?

    Musisz tak to oprogramować, żeby działało efektywnie. A do tego choćby minimum
    teorii jest potrzebne - w tym przypadku z zakresu baz danych. Bo potem przyłażą
    tacy 'tfórcy' i się pytają, jaka jest odwrotność "order by"...

    >Hmm.. a moze poprostu podstawy programowania - skladnia jezykow, sposoby
    >projektowania oprogramowania, oraz przenoszenia projektu w kod?

    Składnia się zmienia w zależności od tego, jaki akurat język jest na topie...
    czy program nauczania miałby być zmieniany co semestr? A projektowanie
    oprogramowania i metody implementacji jak najbardziej.

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 74. Data: 2002-07-03 21:51:10
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Sprubuj przedstawic model matematyczny tego wspanialego algorytmu,
    niestety
    > mozg
    > uzywa dosyc dziwnych algorytmow i droga prob i bledow znajduje te ktore
    > dzialaja...

    wymyslac ameryke po raz drugi?
    www.google.com -> sortowanie przez wstawianie :P

    --
    l...@s...pl
    gg 1287117

  • 75. Data: 2002-07-03 21:52:06
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Gabriel" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Przecież to nie egzamin, podałem te wiadomości od tak sobie, więc siw nie
    > przypixxxxxx!!!

    to byla raczej dezinformacja.

    --
    l...@s...pl
    gg 1287117

  • 76. Data: 2002-07-04 07:32:10
    Od: Sławomir Pucia <s...@p...net.NOSPAM>

    "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał:
    > Bo potem przyłażą tacy 'tfórcy' i się pytają, jaka jest odwrotność "order
    by"...

    A to ciekawe... zatem, jaka jest odwrotność order by?

    slawek-

  • 77. Data: 2002-07-04 08:15:06
    Od: "misiak" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zna teorii automatow skonczonych, zaawansowanej matematyki itp to nie
    mozna
    > byc informatykiem. Przepraszam, ale zawsze wydawalo mi sie, ze informatyk
    > nie jest podzbiorem zbioru "matematyk" i mozna byc informatykiem bez
    > znajomosci typowo teoretycznych zagadnien. Po cholere Ci informacje o
    > maszynie Turinga w PHP, czy Delphi? Albo teoria automatow przy
    > administrowaniu systemem? huh?

    > A po cholere panstwowe? To prywatne certyfikaty juz nie wystarcza?

    > No tak, bo bez teorii automatow skonczonych to zaden z niego programista..

    Jak czytam posty z rozrzalaniem się nad sobą i nad sytuacją jak to się
    wszyscy uważają za informatyków to mnie rzuca na boki.
    Może się ludzie obrażą ale ja także kończyłem studia i powiem tylko tyle że
    niewiele one wniosły do mojego życia zawodowego (a myślałem że wniosą).
    Pracuję już ponad 5 lat jako ten przysłowiowy "informatyk" i czy jakieś tam
    pierdoły których uczyli mnie w szkole się przydały ? nieststy nie i uważam
    że jakieś 80% wiedzy na uczeli to wiedza zbędna której raczej się nigdy nie
    wykorzysta no chyba że ktoś będzie pracował na uczelni później i dalej to
    tłukł. Najważniejsza jest praktyka i tyle .. teoria i owszem jest potrzebna
    jednak gdy wystąpią jakieś problemy to najcenniejsza okazuje się praktyka.
    Miałem tu taką Panią "Informatyk" świeżo co po studiach i szykowała się do
    doktoryzowania i nie umiała odróżnić karty sieciowej od przysłowiowej
    "pralki automatycznej" i pracowała miesiąc - teorią to ona "sypała" ale co z
    tego? przyszło do zrobienia czegokolwiek to dwie lewe łapy.

    Pozdrawiam wszystkich "Informatyków"
    Misiek

  • 78. Data: 2002-07-04 11:44:17
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jul 2002 09:32:10 +0200, Sławomir Pucia <s...@p...net.NOSPAM>
    wklepał(-a):

    >A to ciekawe... zatem, jaka jest odwrotność order by?

    He, he, to jest pytanie retoryczne?
    Ci co wiedzą - wiedzą. Ci co nie wiedzą - błądzą.

    P.S.
    Odwrotnością ORDER BY (czyli po prostu sortowania) jest brak ORDER BY.

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 79. Data: 2002-07-04 12:04:34
    Od: "news.tpi.pl" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > P.S.
    > Odwrotnością ORDER BY (czyli po prostu sortowania) jest brak ORDER BY.

    kolego ORDER BY (czyli po prostu sortowanie)(domyślnie ASC, rosnąco)
    odwrotność ORDER by (ORDER by nazwa_pola DESC (sortowanie malejąco)
    brak ORDER by (brak sortowania)

    ""noł_koment""

  • 80. Data: 2002-07-04 12:52:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jul 2002 14:04:34 +0200, "news.tpi.pl" <t...@s...pl>
    wklepał(-a):

    >kolego ORDER BY (czyli po prostu sortowanie)(domyślnie ASC, rosnąco)
    >odwrotność ORDER by (ORDER by nazwa_pola DESC (sortowanie malejąco)
    >brak ORDER by (brak sortowania)

    Nie chodziło o *odwrotny kierunek sortowania*, ale o *odwrotność ORDER BY*,
    czyli co zrobić żeby dane były *nieposortowane*.

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/