PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile zarabiacie? (długie)

  • 1. Data: 2006-09-29 18:39:27
    Temat: ile zarabiacie? (długie)
    Od: "Leon " <m...@N...gazeta.pl>

    tak przeglądam listy płac w sieci, dyskusje o zarobkach i za każdym razem
    brakuje mi czegoś, żeby porównać, czy mamy dobrze, czy źle. zarobki są
    podawane raz netto, raz brutto, nie pisze się ile czasu się poświęca na
    robotę, jakie są koszty. czasem wydaje mi się, że to wszystkie listy za mało
    czytelne są - cięzko się ze swoimi dochodami porównać. no chyba, że lepsze
    są raporty płacowe na płatnych portalach, ale za nie dziękuję.
    zapodaję wątek i jako pierwszy podaję swoje/nasze dochody i wydatki.
    czekam na wasze dane i opinie.

    ja: praca w szkole 25h/tydzien + jeszcze raz tyle w domu i po godzinach
    (np.przy malowaniu klasy jutro): +-2000pln /mc (uśredniony dochód NETTO)
    300pln /mc jakies korki
    żona: praca u rodziny w sklepie, aktualnie na macierzyńskim: 850pln/mc, a
    już niedługo 0zł/mc

    czyli razem mamy ok.3000pln/mc, ale już niebawem ok.2300/mc

    wydatki:mieszkanie(wspolnota)180
    benzyna 300
    bilety 100
    komorka 150
    tv i net 80
    raty 160
    gaz 100 (srednio)
    -------
    1070
    czyli na zycie zostaje 1300/2000 pln i wlasnie nie wiem jak to ocenić?
    dużo, mało?
    jakoś nam wystarcza, ale zeby cos odłożyc, to mamy problem. raz na rok
    jedziemy na tanie wczasy, cos tam kupujemy do mieszkania, do ubrania.
    tylko zastanawiam sie jakim cudem ludzi stac na samochody, kino, wczasy
    skoro ludzie zarabiają po 700 pln .

  • 2. Data: 2006-09-29 19:32:36
    Temat: Re: ile zarabiacie? (długie)
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Leon " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > tylko zastanawiam sie jakim cudem ludzi stac na samochody, kino, wczasy
    > skoro ludzie zarabiają po 700 pln .

    No. Ludzie tyle zarabiają, ale ufoki mają więcej i to one chodzą do kina :)

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-09-29 20:52:59
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > jedziemy na tanie wczasy, cos tam kupujemy do mieszkania, do ubrania.
    > tylko zastanawiam sie jakim cudem ludzi stac na samochody, kino, wczasy

    Wiesz, jak na nauczyciela, to bardzo dużo. Sam widzisz, nie należysz do
    kadry menedżerskiej, a stać Cię na komórkę (nie jest nauczycielowi
    absolutnie niezbędna), wczasy, wyposażenie mieszkania itp.

    Pamiętaj jednak, że generalnie takie rzeczy, jak samochody, kino, czy
    wczasy, to atrybuty ludzi na stanowiskach decyzyjnych. Nie może być w końcu
    tak, że każdy by sobie jeździł na wczasy, bo skąd pracodawcy mają na takie
    fanaberie brać pieniądze?

  • 4. Data: 2006-09-29 21:27:35
    Od: "Leon " <m...@g...pl>

    > Wiesz, jak na nauczyciela, to bardzo dużo. Sam widzisz, nie należysz do
    > kadry menedżerskiej, a stać Cię na komórkę .........
    zapomniałem dodać, że to za 2 komórki, ale za to nie mamy stacjonarnego, bo
    to droga rzecz. Nauczyciele tyle zarabiają.
    W ciągu kliku dni z prywatnego telefonu musiałem wykonać kilka służbowych
    rozmów za ok.20 pln.
    Ale bałagan w oświacie i niekompetencja urzędnków oświatowych to inna grupa.

    Szkoda, że nie napisaliście jak to u was z pensją.

  • 5. Data: 2006-09-29 22:11:42
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    pomysl sobie ze inzynierowie zarabiaja np w zakladzie LG w Mlawie 1300 no
    max 1600 zl
    ogolnie wsrod moich znajomych mlodych absolwentow place wachaja sie w
    granicach 1100-1300 netto
    jak juz ktos ma 1500 netto to jest kompletna radocha

    my nie zarabiamy malo zarabiamy duzo brutto inna rzecz ze ZUS zgarnia ponad
    polowe tego co wyrobimy
    1200 netto to 1747 brutto plus jeszcze do tego ZUS pracodawcy czyli cos
    okolo 2100 czyli 900 zl musisz wyrobic dla panstwa z czego ponad 680 zl to
    sam ZUS !!! (utrzymujesz jednego renciste)

  • 6. Data: 2006-09-29 22:34:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:efjp8v$grs$1@inews.gazeta.pl Leon
    <m...@N...gazeta.pl> pisze:

    > tak przeglądam listy płac w sieci, dyskusje o zarobkach i za każdym razem
    > brakuje mi czegoś, żeby porównać, czy mamy dobrze, czy źle.
    A cóż to znaczy dobrze, średnio, źle?
    I co jest punktem odniesienia?
    Przecież to zależy od masy czynników.
    Na przykład - mieszkasz sam w dużym mieście, sam płacisz wszystkie rachunki,
    jesz w barach, wydajesz na to jakąś kwotę.
    A teraz - mieszkasz w tym samym mieście i mieszkaniu ze swoją kobietą,
    płacicie rachunki razem, ona gotuje - już jest lżej.
    A teraz to samo, ale decydujecie się na dziecko - dochody kobiety się kurczą
    (czasem bardzo), wydatki rosną, kiepścizna gorsza niż jak byłeś
    samowystarczalny.
    Bardzo istotne jest IMO to, czy dochody pozwalają wyłącznie na wegetację się
    od pierwszego do pierwszego, czy umożliwiają gromadzenie pewnych zasobów
    finansowych w postaci oszczędności (no i jakie to są zasoby).
    Słowem - jedno pytanie, tysiąc możliwych odpowiedzi.

    Aha, jak na nauczyciela z takim obłożeniem czasowym zarabiasz niewiele.
    Czemu?

    Jotte

  • 7. Data: 2006-09-30 07:48:09
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    zasit napaskudził na ekranie:
> [...]
    > okolo 2100 czyli 900 zl musisz wyrobic dla panstwa z czego ponad 680 zl to
    > sam ZUS !!! (utrzymujesz jednego renciste)

    Składek rentowych jest tylko 113,56*2 i tyle idzie na utrzymywanie
    rencistów. Z 1747zł brutto 170.51*2 idzie na twoje konto emerytalne (te w
    zusie lub/i w ofe). Z tego będzie potem wypłacana twoja emerytura. Fakt,
    zus wypłaca z bieżących wpływów. 42.80 zł idzie na twoje ubezpiecznenie
    chorowobe -jakbyś w ciągu roku chorował więcej niż 33 dni, wtedy zus ci
    zasiłek wypłaca. Fakt możesz w życiu ani razu z tego nie korzystać, ale
    inni to robią... imo w społeczeństwie jest duże przyzwolenie na tolerowanie
    lewych zwolnień lekarskich - 'a bo z czego taki człowiek ma żyć'.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2006-09-30 08:22:05
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Sep 2006 22:52:59 +0200, "Any User" <a...@m...com>
    wklepał(-a):

> [...]
    >tak, że każdy by sobie jeździł na wczasy, bo skąd pracodawcy mają na takie

    Ty się dobrze czujesz? :)

  • 9. Data: 2006-09-30 08:22:24
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik zasit napisał:

    > z czego ponad 680 zl to
    > sam ZUS !!! (utrzymujesz jednego renciste)

    jak znam zycie i efektywnosc gospodarowania srodkami przez zus, to
    _trzy_ osoby zarabiajace tyle co napisales utrzymuja jednego renciste, a
    reszta kasy idzie w bloto

  • 10. Data: 2006-09-30 08:34:07
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Nikiel ;) napisał(a):
    > Składek rentowych jest tylko 113,56*2 i tyle idzie na utrzymywanie
    > rencistów. Z 1747zł brutto 170.51*2 idzie na twoje konto emerytalne (te w
    > zusie lub/i w ofe).

    precyzyjniej na ofe trafia tylko 39% ze skladki emerytalnej. Na "konto"
    zus - 61%. Krotko mowiac jedyna potencjalnie produktywna skladka
    emerytalna wynosi 132 zl/mies. Potencjalnie, bo juz pojawia sie zakusy
    nacjonalizacji srodkow zgromadzonych w ofe.

    Moja rekomendacja - zastanow sie nad przejsciem na mniej kosztowny
    sposob zatrudnienia i srodki na emeryture inwestuj sam z
    zaoszczedzonych w ten sposob srodkow.

> [...]
    > inni to robią... imo w społeczeństwie jest duże przyzwolenie na tolerowanie
    > lewych zwolnień lekarskich - 'a bo z czego taki człowiek ma żyć'.

    Jestes teoretykiem. W praktyce zus nie interesuje sie zbytnio
    przeznaczeniem skladek i - poza odprowadzeniem czesci ofe - wrzuca je
    do jednego worka. A struktura tego worka wyglada nastepujaco (dane za
    2005, statystyka uproszczona - pomijam marginalne pozycje):

    DOCHODY ZUS:
    wplywy ze skladek: 78.2 mld zl
    dotacja z budzetu panstwa: 32.8 mld zl
    Razem dochody: 111 mld zl

    WYDATKI ZUS:
    swiadczenia (emerytury, renty, zasilki chorobowe, mac.) - 107.4 mld zl
    koszty wlasne - 3.6 mld zl
    Razem wydatki: 111 mld zl

    Ilosc placacych skladki: 13.1 mln
    Ilosc swiadczeniobiorcow: 7.2 mln (sami emeryci i rencisci)

    Przykladowe liczby
    Statystyczny ubezpieczony odprowadza miesieczne skladki w wysokosci 497
    zl.
    Statystyczny emeryt/rencista dostaje miesieczne swiadczenie w wysokosci
    1243 zl (brutto!)

    Zrodlo:

    Statystyki zus:
    Dochody ZUS: http://www.zus.pl/statys/dochodyFUS.pdf