PracaGrupypl.praca.dyskusjeile zarabiacie? (długie) › Re: ile zarabiacie? (długie)
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ile zarabiacie? (długie)
    Date: Sat, 30 Sep 2006 00:34:18 +0200

    W wiadomości news:efjp8v$grs$1@inews.gazeta.pl Leon
    <m...@N...gazeta.pl> pisze:

    > tak przeglądam listy płac w sieci, dyskusje o zarobkach i za każdym razem
    > brakuje mi czegoś, żeby porównać, czy mamy dobrze, czy źle.
    A cóż to znaczy dobrze, średnio, źle?
    I co jest punktem odniesienia?
    Przecież to zależy od masy czynników.
    Na przykład - mieszkasz sam w dużym mieście, sam płacisz wszystkie rachunki,
    jesz w barach, wydajesz na to jakąś kwotę.
    A teraz - mieszkasz w tym samym mieście i mieszkaniu ze swoją kobietą,
    płacicie rachunki razem, ona gotuje - już jest lżej.
    A teraz to samo, ale decydujecie się na dziecko - dochody kobiety się kurczą
    (czasem bardzo), wydatki rosną, kiepścizna gorsza niż jak byłeś
    samowystarczalny.
    Bardzo istotne jest IMO to, czy dochody pozwalają wyłącznie na wegetację się
    od pierwszego do pierwszego, czy umożliwiają gromadzenie pewnych zasobów
    finansowych w postaci oszczędności (no i jakie to są zasoby).
    Słowem - jedno pytanie, tysiąc możliwych odpowiedzi.

    Aha, jak na nauczyciela z takim obłożeniem czasowym zarabiasz niewiele.
    Czemu?

    Jotte