PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ubezpieczenie - Niemcy

  • 1. Data: 2002-07-23 08:29:21
    Temat: Ubezpieczenie - Niemcy
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    Witam,

    Mam pytanko dotyczace ubezpieczenia zdrowotnego w Niemczech. Moze ktos z
    grupowiczow ma wieksze doswiadczenia w tym zakresie.
    Chodzi mi o wybor, jakie ubezpieczenie jest lepsze prywatne czy panstwowe.
    Koledzy z pracy polecili mi ubezpieczenie prywatne ale ostatnio bylem u
    lekarza i on powiedzial mi ze ubezpieczenie prywatne moze sie wydawac tansze
    tylko na poczatku (gdy jestem mlody, kawaler) potem staje sie coraz drozsze.
    W dodatku powiedzial mi ze jak juz wybralem prywatne to moge miec problemy z
    jego zmiana na panstwowe.
    Jakie sa wasze doswiadczenia w tym temacie? Czy rzeczywiscie musze pozostac
    przy wybranym ubezpieczeniu?

    Pozdro,
    Slawek

  • 2. Data: 2002-07-23 08:59:00
    Temat: Re: Ubezpieczenie - Niemcy
    Od: "." <h...@p...onet.pl>

    > Jakie sa wasze doswiadczenia w tym temacie? Czy rzeczywiscie musze pozostac
    > przy wybranym ubezpieczeniu?

    wydaje mi sie ze istnieje sprawdzony schemat:

    kawaler lub zona pracuje, 0 dzieci - ubezpieczenie prywatne on i ona

    zona i dzieci na utrzymaniu - ubezpieczenie panstwowe - zona i dzieci
    nic nie kosztuja w odroznieniu do prywatnego gdzie dzieci a szczegolnie
    zona jest bardzo "droga"

    pzdr

    Tomasz

  • 3. Data: 2002-07-23 20:07:51
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

> [...]
    >
    > zona i dzieci na utrzymaniu - ubezpieczenie panstwowe - zona i dzieci
    > nic nie kosztuja w odroznieniu do prywatnego gdzie dzieci a szczegolnie

    dokladnie,
    a jesli zostaniesz bezdzietny to na prywatne mozesz
    zmienic, odwrotnie jest o wiele trudniej!!(tylko jesli zejdziesz ponizej
    sredniej zarobkow)

    Posdrofka
    thomas

    jakby cos konkretne
    to pytac, bylem 11 lat na panstwowym teraz 3 latka na privat

  • 4. Data: 2002-07-24 05:55:45
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    > dokladnie,
    > a jesli zostaniesz bezdzietny to na prywatne mozesz
    > zmienic, odwrotnie jest o wiele trudniej!!(tylko jesli zejdziesz ponizej
    > sredniej zarobkow)

    I w tym wlasnie problem, bo ja zaczalem od prywatnego (od roku) a w
    perspektywie mam zone i dziecko i nie bardzo wiem co teraz robic :(
    Podobno przy jednym dziecku prywatne nie jest jeszcze takie straszne, choc
    odnosze wrazenie ze ludzie ktorzy mi to teraz mowia tylko mnie pocieszaja.
    Z drugiej strony zachwalaja prywatne mowiac ze pokrywa ono wiecej uslug
    medycznych. Wlasciwie to chyba teraz nie wiele moge zrobic. Chyba ze
    poprosze o zmniejszenie zarobkow:) Moze sie zgodza :)))

    Pozdrawiam,
    Slawek