PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile za nazwe firmy?

  • 11. Data: 2002-07-23 20:02:24
    Temat: Re: ile za nazwe firmy?
    Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>

    Użytkownik "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> napisał w
    wiadomości news:slrnajrd57.g8r.ziembor.news@bluesky.domek.ziemb
    or.waw.pl...
    > MJ Skorupscy na pl.praca.dyskusje:
    Firma

    > nadal: nazwa firmy to jej marka.

    to moze inaczej: nazwa jest jedynie czescia marki :-)
    M.

  • 12. Data: 2002-07-23 22:57:58
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Jeżeli w godzinę potrafisz wymyśleć nazwę firmy, to wspólczuję twojemu
    > zleceniodawcy, albo jest naiwny albo się naciął.

    Mnie wymyślenie dwóch nazw firm zajęło wiele dni. Na dobrą sprawę jedną
    wymyśliła żona. Obie firmy są moje. Wymyślanie nazwy jest aktem twórczym
    i stosowanie norm czasowych jak przy wylewaniu betonu to chyba coś nie
    tak. Nazwa jednej firmy dobrze określa to, co ona robi, druga jest
    utworzona z nazwiska i po prostu dobrze brzmi i kojarzy się. Coś , co
    nazywa się wymyśleniem, to jednak była chwila.

    > Żadnej analizy rynku nie robisz, badań, sondazy itp.??? nawet nie
    > sparwdzasz, czy ta nazwa nie jest już zastrzeżona???

    Firma o zasięgu lokalnym może posługiwać się nazwą identyczną jak inne
    firmy, o ile nie podlega ona dodatkowej regulacji prawnej. Można się o
    tym przekonać wertując książkę telefoniczną w internecie.

    > Za taką chałę to 15 złotych za dużo.

    Jest to podejście charakterystyczne dla pewnej grupy zleceniodawców
    (płaci się za to, że pracownik się spoci przy robocie).
    Jeżeli nazwa jest dobra, to nie ma znaczenia kto i ile czasu ją
    wymyślał. Kupujący nie będzie widział słupków analiz, nazwa albo się
    spodoba i przyjmie, albo nie. Mercedes to po prostu damskie imię. BMW to
    pierwsze litery czegoś podobnego jak Zakłady Mechaniczne Ursus.
    Banalne, trywialne i proste. Nikt jednak nie stwierdzi, że nie są to
    super nazwy. Stoi za nimi produkt, tradycja, kultura techniczna image i
    prestiż.
    Te nazwy nie powstały w arkuszu kalkulacyjnym lecz budowane były pracą
    wielu pokoleń.
    Tworzenie nazwy w oparciu o analizę rynku i badania "marketingowe" jest
    z pewnością bardzo nowoczesne i współczesne - ale wybacz porównanie: to
    tak jak jeść po to, by się wyrzygać. Z pewnością jednak doskonale
    komponuje się ze światem białokołnierzykowych enrońskich gogusiów, co to
    naźwisko swego company mają od pewnego bajkopisarza z krainy klocków Lego.

    Nazwa średnia: 50 zł.
    Nazwa zwykła: 200 zł
    Nazwa super: 10 000 zł

    (to taka prawie jak koka-kola albo maggoland, "ważne, że mu łańcuch nie
    spadł" - poza fajną reklamą to jakieś słodzone szczyny, których nie
    zamierzam nawet próbować, podobnie jak innych produktów, których nie
    potrzebuję, a które są czystym wytworem marketingowej braci: bierzemy
    coś, dajemy nazwę, kręcimy spota, odwołujemy się do młodego odbiorcy,
    ble, ble)

    Dogbert (faktury wysyłam pocztą).

  • 13. Data: 2002-07-24 05:37:21
    Temat: Odp: ile za nazwe firmy?
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    > to moze inaczej: nazwa jest jedynie czescia marki :-)
    > M.

    Tak w formalnie to firma jest nazwa:-).
    (wg prawa gospodarczego)

    Joan

  • 14. Data: 2002-07-24 05:41:58
    Od: "budowa-2" <b...@n...pl>

    A ja podziwiam Niemców za ich "brak twórczego myslenia".
    Bardzo często nazwa firmy to po prostu to co robią + nazwisko.
    Jak tam ktoś jest rzeźnikiem to nawet przez myśl mu nie przejdzie, żeby dodawać we
    wpisie jeszcze
    export-import, itp.

    mat

  • 15. Data: 2002-07-24 05:57:29
    Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>

    Użytkownik "Joanna" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak w formalnie to firma jest nazwa:-).
    > (wg prawa gospodarczego)
    >
    > Joan

    Ale w tym wypadku patrzymy nie z punktu widzenia prawa tylko marketingu.

    M.

  • 16. Data: 2002-07-24 13:14:25
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > Bardzo często nazwa firmy to po prostu to co robią + nazwisko.
    > Jak tam ktoś jest rzeźnikiem to nawet przez myśl mu nie przejdzie, żeby dodawać we

    Bardzo podobają mi się nazwy firm naszych krajowych hohsztaplerów; mam
    wrażenie, że zostały zaczrpnięte z lektury szyldów żydowskich sklepików
    Hamburga w latach 70-ych ;-). Pozwolę sobie nie cytować.

    Niemcy mają parę fajnych patentów na szyldy firmowe. Np. w
    małomiasteczkowych gospodach kredą napisane: "dzisiaj świniobicie!"

    Pzdr: Dogbert