PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile wyjdzie tego netto

  • 1. Data: 2005-07-14 08:46:30
    Temat: ile wyjdzie tego netto
    Od: "Grzesiek" <g...@w...pl>

    płaca podstawowa 700 zł brutto i premia 240 zł brutto
    czy do tego ma jakieś znaczenie że pracuje na 3/4 etatu?

    Grzesiek

  • 2. Data: 2005-07-14 08:57:54
    Temat: Re: ile wyjdzie tego netto
    Od: " jaspis" <j...@g...pl>

    Grzesiek <g...@w...pl> napisał(a):

    > płaca podstawowa 700 zł brutto i premia 240 zł brutto
    > czy do tego ma jakieś znaczenie że pracuje na 3/4 etatu?
    >
    > Grzesiek

    hmm z tego co mi wiadomo to najnizsze brutto to 840 zl :) (albo cos blisko
    tej kwoty). Jezeli chodzi o 3/4 etatu to bedzie to mialo jedynie wplyw na
    ilosc Twojego urlopu. Zakladajac (chodz to zalezy od ilosci przeracowanych
    lat, studiow) ze na pelny etat masz 26 dni wolnego w ciagu roku to na 3/4
    etatu masz 3/4 z 26 dni czyli ok 19 -20 dni. Jezeli natomiast nie przysluguje
    Ci na pelny etat 26 dni tylko np 20 to rowniez musisz sobie to w ten sposob
    obliczyc.

    A netto to hmm najlepiej poszukac sobie na necie kalkulatora plac i tam Ci
    wypiczy dokladnie co i jak :)
    Pozdrawiam,
    jaspis

  • 3. Data: 2005-07-14 09:12:14
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 14 Jul 2005 10:46:30 +0200, "Grzesiek"
    <g...@w...pl> zakodował:

    http://praca.onet.pl/kalkulator.html

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-07-14 09:13:04
    Od: jurson <g...@p...fm>

    jaspis napisał(a):
> [...]
    > Ci na pelny etat 26 dni tylko np 20 to rowniez musisz sobie to w ten sposob

    Czy aby napewno tak? A może tak:

    pełny etat = 8h/dzień czyli 160h urlopu = 20 dni roboczych
    pół etatu = 4h/dzień czyli 80h urlopu = 20dni roboczych

    Może ktoś zorientowany napisać jak jest poprawnie?

    jurson

  • 5. Data: 2005-07-14 09:18:08
    Od: "Grzesiek" <g...@w...pl>

    a z tym urlopem to ja myślałem ze nalezy mi sie 3/4 tego co tym co maja caly
    etat, ale ale bede mial urlop placony za 6 godzin a nie za 8 a pracuje w
    dzien w dzien co osoba co m caly etat ale tylko 6 godzin to wydaje mi sie ze
    powinienem miec tyle samo dni wolnych co caly etat tylko ze placa za urlop
    tylko za 6h dzieniie
    dobrze mysle?
    Grzesiek

  • 6. Data: 2005-07-14 12:58:58
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > pełny etat = 8h/dzień czyli 160h urlopu = 20 dni roboczych
    > pół etatu = 4h/dzień czyli 80h urlopu = 20dni roboczych
    >
    > Może ktoś zorientowany napisać jak jest poprawnie?

    dokladnie tak! wielkosc etatu nie wplywa na dlugosc urlopu. Oczywiscie jesli
    w ciagu roku nei zmienimy czesci etatu nap. z pol na caly. Dlatego zmieniono
    sytem przeliczania. Zdazalo sie ze gosciu parcowal na pol etatu a bral urlop
    kiedy byl juz na etacie co pracodawcy sie to nei placilo. Teraz przelicza
    sie to na godziny. Dzieki czemu, jesli w ciagu roku pracodawca obetnie nam
    pol etatu to nie stracimy na urlopie bo bedziemy meili go 2x wiecej.

  • 7. Data: 2005-07-14 13:06:55
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

> [...]
    > ze
    > powinienem miec tyle samo dni wolnych co caly etat tylko ze placa za urlop

    masz racje jesli nalezy ci sie 20 dni, przelicza sie to na godziny.
    Dokladnie co miesiac masz 20/12*6=10h
    urlop mozesz wykorzystac jak wychodzi z twoich godzin pracy. Jesli np. w
    ciagu roku zanim wykorzystasz urlop szef przerzuci cie na 1/8 etatu ;) i
    wezmiesz caly urlop to nie bedzie cie w pracy: 10h*12miesiecy=120 h, czyli
    120 dni ;))) - przyjmujac ze urlop wziales dopiero od 1 stycznia nastepnego
    roku i od teg czasu zmienil ci sie etat.
    Nowe zasady powstaly wlasnei po to aby nei tracic na zmianie etatu pracy.
    Prosciej mowiac urlop otrzymuje sie proporcjonalnie do liczby godzin
    przepracowanych a nie do dniowek.

  • 8. Data: 2005-07-14 13:13:14
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > płaca podstawowa 700 zł brutto i premia 240 zł brutto
    > czy do tego ma jakieś znaczenie że pracuje na 3/4 etatu?

    stricte zadnego. Jednak nei przyslugiwac ci bedzie zasilek. Nie ma to
    zwiazku z weilkoscia etatu. Tylko zeby miec prawo do zasilku, nalezy
    przepracowac rok za co najmniej minimalna place (cos kolo 825 zł bruto).
    Zaproponuj szefowi zeby placil ci skladke od tej kwoty, a roznice sam
    pokryjesz (to raptem kolo 70-80 zł). Choc sam znam z autopsji ze pracodawcy
    spacjalnie daja zarabiac "pod kreska" a reszte daja do reki zeby pracownik
    nie chytrzyl sie na odejscie na zasilek.