PracaGrupypl.praca.dyskusjeformat dokumentów wysyłanych przez e-mail › Re: format dokumentów wysyłanych przez e-mail
    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: format dokumentów wysyłanych przez e-mail
    Date: Thu, 24 Apr 2003 20:49:41 +0200

    "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> wrote in message
    news:b89ana$q4o$1@absinth.dialog.net.pl...
    > "Alterego" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > Zapisując obrazy w formacie JPEG możesz regulować stopień kompresji.
    > Postaraj się, aby przy rozdzielczości skanu rzędu 1200x800 plik miał około
    > 100-150 KB, zachowasz wówczas akceptowalną jakość przy rozsądnych
    rozmiarach
    > e-maila. Nie ma innego popularnego formatu graficznego, który nadałby się
    > lepiej.

    jpg ma kompresję stratną i nadaje się dobrze, ale do zdjęć.
    Wszelkie pisma, przy przegięciu kompresji są nieczytelne.
    Standardem jest tutaj pdf.
    Skąd wygenrować pdf-a?
    Różne aplikację mają taką możliwość. Ja często używam do tego Corela.
    Poszukaj również w internecie czegoś co się nazywa docuPrinter.
    Instaluje się jako drukarka i po prostu spod worda wybierasz drukuj.
    generuje ci pdf-a.
    Na potrzeby wstawienia obrazka do Worda (żeby potem zrobić pdf) możesz
    obrazek zapisać jakkolwiek, bmp, giff, tiff, pcx, byle nie jpg.