PracaGrupypl.praca.dyskusje › emerytura / zmiana formy dzialalnosci gosp.

  • 1. Data: 2003-01-26 15:19:07
    Temat: emerytura / zmiana formy dzialalnosci gosp.
    Od: d...@g...pl (Darek)

    Witam,

    Chcialbym przedstawic sytuacje swojego ojca. Urodzony w roku 1949,
    staz pracy ok. 36 lat:

    = 2 lata - gospodarstwo rolne rodzicow
    = 2 lata - sluzba wojskowa
    = 27 lat - praca w zawodzie betoniarz-zbrojarz, uwzlednionym w wykazie
    prac szczegolnych uprawniajacych do nizszego wieku emerytalnego (dzial
    5 punkt 4)
    = 5 lat - praca w branzy kamieniarskiej (rowniez uwzgledniony, dzial 5
    punkt 10)

    Aktualnie prowadzi dzialalnosc gospodarcza wg. dzialu 5 punktu 10 jako
    jednoosobowa firma kamieniarska. Podatek oplacany jest w formie
    ryczaltu. Z uwagi na specyfikie tej pracy (krotki sezon) dochody
    osiagane sa przez ok. 6 miesiecy w roku.

    Pytanie brzmi jak uniknac placenia haraczu dla ZUSu. Czy w jego
    sytuacji jest mozliwosc przejscia na emeryture, lub tez moze
    wyrejestrowania dzialalnosci i chocby fikcyjnego zatrudnienia sie w
    jakiejs firmie?

    A moze da sie dzialalnosc zarejestrowac inaczej, aby placic jak
    najmniej z uwagi na krotki okres osiagania dochodow?

    Pozdrawiam.

    --
    (\o/) d...@g...pl = gg#1099987 = icq#6427515
    /_\ "- Jaka masz idee? - Ja mam Ere." (c) K&D :)