PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jest potwierdzanie zatrudnienia przez pracodawcę w leg.ubezp?

  • 1. Data: 2003-01-26 11:04:46
    Temat: Czy jest potwierdzanie zatrudnienia przez pracodawcę w leg.ubezp?
    Od: "Rob" <r...@n...interia.pl>

    Czy jest potwierdzanie zatrudnienia przez pracodawcę w legitymacji
    ubezpieczeniowej?
    Mój Urząd Pracy rząda tego od osób chcących się zarejestrować jako
    bezrobotni.
    A ostatnio jak byłem w UP to pracownik mi powiedział żebym mu przyniósł
    ksero świadectw pracy.
    Czy miał prawo?

  • 2. Data: 2003-01-26 11:23:13
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Czy jest potwierdzanie zatrudnienia przez pracodawcę w legitymacji
    > ubezpieczeniowej?
    > Mój Urząd Pracy rząda tego od osób chcących się zarejestrować jako
    > bezrobotni.

    teraz tego sie nie praktukuje

    > A ostatnio jak byłem w UP to pracownik mi powiedział żebym mu przyniósł
    > ksero świadectw pracy.
    > Czy miał prawo?

    nie, nie, jeszcze raz NIE!
    masz pzredstawic dokumenty potwierdzajace okresy zaliczane do zasilku i
    stazu pracy
    jak UP chce to niech sam xeruje, powiedzieli tak zapewne ze wzgledu na brak
    kasy,
    ale Ciebie to nie obchodzi
    jak nie zarejestruja Cie z tego powodu to idz do kierownika lub mawet
    starosty, bo jemu podlega UP

    Jean

  • 3. Data: 2003-01-26 11:23:53
    Od: s...@p...onet.pl

    > Czy jest potwierdzanie zatrudnienia przez pracodawcę w legitymacji
    > ubezpieczeniowej?
    TAK, TAK, TAK.

  • 4. Data: 2003-01-26 11:24:19
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

> [...]
    > bezrobotni.
    > A ostatnio jak byłem w UP to pracownik mi powiedział żebym mu przyniósł

    To akurat jest chyba normalne w wiekszoscu RUP, ze zadaja swiadectw, ale
    dlaczego kaza jeszcze bezrobotnym ksero robic? Niech sami robia z
    przyniesionych oryginalow.....
    Poza tym u mnie RUP żada od osob zatrudnionych wykonujacych umowy - zlecenie
    zaswiadczenia ile za dany m-c zarobil brutt ile netto i czy skladki byly
    odprowadzane (oni sa chyba niepowazni). A co jesli w zleceniu jest okreslona
    odplatnosc po zakonczeniu umowy np. po pol roku? Czy oni w RUP nie wiedza,
    ze ustawa naklada obowiazek odprowadzania skladek przynajmniej w wysokosci
    9,76% + 6,5% + wypadkowe (o ile zlecenie wykonywane jest w siedzibie
    zleceniodawcy) + ew. chorobowe 2,45% (dobrowolne)? Jeeesu czemu pracownicy
    RUP sa niedouczeni?

  • 5. Data: 2003-01-26 12:24:08
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > 9,76% + 6,5% + wypadkowe (o ile zlecenie wykonywane jest w siedzibie
    > zleceniodawcy) + ew. chorobowe 2,45% (dobrowolne)? Jeeesu czemu pracownicy

    hm... akurat tu dzilaja na Twoja korzysc ;]
    jesli pracowales pol roku na um-zlec rok czasu, mialem przynajmniej najnosza
    krajowke (obecnie minimalne wynagrodzenia)
    oraz byly odporwadzane skladki na zus i fp to dostaniesz zasilek :P

    Jean

  • 6. Data: 2003-01-26 12:26:33
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > krajowke (obecnie minimalne wynagrodzenia)
    > oraz byly odporwadzane skladki na zus i fp to dostaniesz zasilek :P

    sprostowanie, oczywiscie rok !!

    Jean

  • 7. Data: 2003-01-26 13:13:30
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > krajowke (obecnie minimalne wynagrodzenia)
    > oraz byly odporwadzane skladki na zus i fp to dostaniesz zasilek :P

    No to to ja wiem, tylko dlaczego nie wsytarczaja im rachunki z umowy
    zlecenie, na ktorych jest wszystko "jak krowie na rowie" wypisane i
    dodatkowow chca zaswiadczenia?

  • 8. Data: 2003-01-26 14:15:44
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > No to to ja wiem, tylko dlaczego nie wsytarczaja im rachunki z umowy
    > zlecenie, na ktorych jest wszystko "jak krowie na rowie" wypisane i
    > dodatkowow chca zaswiadczenia?

    byly kiedys jakies wyjasnienia do ustawy, teraz juz tego nie pamietam

    Jean