PracaGrupypl.praca.dyskusje › świadectwo pracy

  • 1. Data: 2003-01-25 20:58:38
    Temat: świadectwo pracy
    Od: "Tomasz Jażdżewski" <t...@w...pl>

    Witam.
    Ostatnio przyglądałem się sprawie wydawania świadectwa pracy zwalnianemu
    pracownikowi, gdyż takowe mam otrzymać na koniec stycznia. Od 1.1.2003
    obowiązuje nowy wzór świadectwa pracy. Między nowościami muszącymi się tam
    znaleść jest jedna, która brzmi:
    "informacja o łącznej liczbie dni niezdolności do pracy, za które pracownik
    otrzymał wynagrodzenie i za które nie zachował prawa do wynagrodzenia".
    To znaczy, że ma być wpisana ilość dni kiedy byłem np. na zwolnieniu?
    Dotyczy to tylko dni w roku w ktorym jestem zwalniany, całego okresu pracy u
    pracodawcy, czy też może wogóle w swojej karierze?
    Moje pytanie dotyczy sensu takiej informacji. Może po to, żeby wiedział ile
    byłem na zwolnieniu, czy też, aby nowy pracodawca wiedział kogo przyjmuje
    (chorowitego czy zdrowego)?
    Jeśli źle rozumuję ten przepis to proszę uświadomcie mnie.

  • 2. Data: 2003-01-26 13:32:30
    Temat: Re: świadectwo pracy
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Jażdżewski" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracownik
    > otrzymał wynagrodzenie i za które nie zachował prawa do wynagrodzenia".

    Chodzi tutaj o liczbe dni zwolnienia, ktore wykorzystales (w roku w ktorym
    ustaje stosunek pracy)
    z tyt. art. 92 kp - czyli te 33 dni za ktore wynagrodzenie placi lub nie
    (jak sa krotkie zwolnienia) pracodawca.
    Cel takiej informacji - kolejny pracodawca wie za ile dni jeszcze w tym roku
    przysluguje Ci wynagrodzenie chorobowe
    przyklad
    w tym roku chorowales przez 10 dni i te dni powinny byc wypisane w tym
    pkcie swiadectwa - u kolejnego pracodawcy - jesli zachorujesz - otrzymasz
    jeszcze wynagrodzenie chorobowe za 23 dni (o ile za wszystkie bedzie
    przyslugiwalo wynagrodzenie) a za pozostale juz bedziesz otrzymywal zasilek
    chorobowy placony ze srodkow ZUS

    Chyba da sie to zrozumiec? (jak nie sprobuje wytlumaczyc one more time)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-01-27 12:40:31
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam. Ładnie wytłumaczyła Ci osoba przede mną a ja dodam że chodzi także o
    okresy sładkowe i nieskładkowe do swiadczenia emerytalnego , a przyokazji
    pracodawca wie jakiego chorego przyjmuje. Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-01-27 21:21:36
    Od: "Tomasz Jażdżewski" <t...@w...pl>

> [...]
    zasilek
    > chorobowy placony ze srodkow ZUS
    >
    > Chyba da sie to zrozumiec? (jak nie sprobuje wytlumaczyc one more time)

    Byłem przekonany,że ZUS płaci po 33 dniach ciąglego zwolnienia a nie
    sumowanego w ciągu roku.

    Niedoinformowany.