PracaGrupypl.praca.dyskusje › ekwiwalent za urlop

  • 1. Data: 2003-06-22 18:03:20
    Temat: ekwiwalent za urlop
    Od: "Adam" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie: czy pracodawca nie przedłużając mi umowy na czas określony (10
    m-cy) ma obowiązek wypłacenia mi ekwiwalentu za niewykorzystany w tym
    okresie urlop wypoczynkowy

    Adam

  • 2. Data: 2003-06-23 08:59:28
    Temat: Re: ekwiwalent za urlop
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Adam" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie: czy pracodawca nie przedłużając mi umowy na czas określony
    (10
    > m-cy) ma obowiązek wypłacenia mi ekwiwalentu za niewykorzystany w tym
    > okresie urlop wypoczynkowy

    Nie wiem dokładnie jak to jest w przypadku pierwszego roku pracy, ale jak to
    rok któryś z kolei to tak, ma obowiązek.
    Kasia

  • 3. Data: 2003-06-23 10:09:26
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Mam pytanie: czy pracodawca nie przedłużając mi umowy na czas określony (10
    > m-cy) ma obowiązek wypłacenia mi ekwiwalentu za niewykorzystany w tym

    Może wypłacić ekwiwalent lub skierować na urlop przed rozwiazaniem stosunku
    pracy ,decyzja należy do pracodawcy.Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-06-23 11:35:29
    Od: "KK" <m...@n...wp.pl>

    a nie jest teraza tak ze nie musi wypłacać tylko wysłać na urlop?

  • 5. Data: 2003-06-26 11:58:26
    Od: <m...@N...gazeta.pl>

    Czy ktoś może wyjaśnić na przykładzie jak się oblicza ekwiwalent za urlop?
    Powiedzmy, że pensja brutto wynosi 1500zł (umowa na czas nieokreślony),
    przysługujący urlop 26 dni, wykorzystane 15, zwolnienie z pracy 15 lipca. Nie
    wiem jakie dane jeszcze są potrzebne.
    Z góry dzięki.

  • 6. Data: 2003-06-26 13:31:18
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Powiedzmy, że pensja brutto wynosi 1500zł (umowa na czas nieokreślony),
    > przysługujący urlop 26 dni, wykorzystane 15, zwolnienie z pracy 15 lipca.

    Aby obliczyć ekwiwalent za dzień urlopu sumę miesięcznych wynagrodzeń
    bodajże z 3 miesięcy (nie jestem pewna) dzieli się przez współczynnik
    ustalany dla każdego roku odrębnie.
    Współczynnik ustala się, odejmując od liczby dni w danym roku kalendarzowym
    łączną liczbę przypadających w tym roku niedziel i świąt oraz dni wolnych od
    pracy, a otrzymany wynik dzieli przez 12. Współczynnik ustala się do dwóch
    miejsc po przecinku.
    Ekwiwalent za nie wykorzystany urlop wypoczynkowy oblicza się, mnożąc
    ekwiwalent za dzień urlopu przez liczbę dni tego urlopu.
    Przypuszczam, żę przysługuje Ci urlop proporcjonalny do przepracowanego
    okresu, czyli:
    26 dni / 12 m-cy x 7 m-cy (do lipca włącznie) = 15,16 i zaokrągla się w
    górę, czyli 16 dni. Teoretycznie przysługuje Ci ekwiwalent za 1 dzień
    urlopu, bo 15 dni zostało już wykorzystane. Tylko tego zaokrąglania liczby
    dni urlopu w górę to nie jestem pewna...

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 7. Data: 2003-06-26 16:26:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 26 Jun 2003 15:31:18 +0200, "Kasia Mikołajczyk"
    <k...@U...ceti.pl> zakodował:
    >urlopu, bo 15 dni zostało już wykorzystane. Tylko tego zaokrąglania liczby
    >dni urlopu w górę to nie jestem pewna...

    W sumie się zgadza. Choć jest jeszcze sporo "zależy" i trzeba
    uwzględnić różne dziwne sytuacje (zmiany zasadniczej, premie, choroby
    itd itp).
    Dokładną instrukcję zawiera rozporzadzenie w sprawie szczegolowych
    zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wyplacania
    wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775