PracaGrupypl.praca.dyskusjeekwiwalent za urlop › Re: ekwiwalent za urlop
    From: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ekwiwalent za urlop
    Date: Thu, 26 Jun 2003 15:31:18 +0200

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bden52$nbj$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy ktoś może wyjaśnić na przykładzie jak się oblicza ekwiwalent za urlop?
    > Powiedzmy, że pensja brutto wynosi 1500zł (umowa na czas nieokreślony),
    > przysługujący urlop 26 dni, wykorzystane 15, zwolnienie z pracy 15 lipca.
    Nie
    > wiem jakie dane jeszcze są potrzebne.

    Aby obliczyć ekwiwalent za dzień urlopu sumę miesięcznych wynagrodzeń
    bodajże z 3 miesięcy (nie jestem pewna) dzieli się przez współczynnik
    ustalany dla każdego roku odrębnie.
    Współczynnik ustala się, odejmując od liczby dni w danym roku kalendarzowym
    łączną liczbę przypadających w tym roku niedziel i świąt oraz dni wolnych od
    pracy, a otrzymany wynik dzieli przez 12. Współczynnik ustala się do dwóch
    miejsc po przecinku.
    Ekwiwalent za nie wykorzystany urlop wypoczynkowy oblicza się, mnożąc
    ekwiwalent za dzień urlopu przez liczbę dni tego urlopu.
    Przypuszczam, żę przysługuje Ci urlop proporcjonalny do przepracowanego
    okresu, czyli:
    26 dni / 12 m-cy x 7 m-cy (do lipca włącznie) = 15,16 i zaokrągla się w
    górę, czyli 16 dni. Teoretycznie przysługuje Ci ekwiwalent za 1 dzień
    urlopu, bo 15 dni zostało już wykorzystane. Tylko tego zaokrąglania liczby
    dni urlopu w górę to nie jestem pewna...

    Pozdrawiam
    Kasia