PracaGrupypl.praca.dyskusje › e-mailem, czy listem tradycyjny?

  • 1. Data: 2005-07-18 09:55:29
    Temat: e-mailem, czy listem tradycyjny?
    Od: mmx <b...@s...pl>

    Witam,

    Proszę o radę : w jakiej formie radzicie Państwo wysyłać CV+list
    motywacyjny - w odpowiedzi na ogłoszenia, w których podano zarówno adres
    poczty elektronicznej, jak i tardycyjny.

    Czy ktoś posiada doświadczenia w tym zakresie?

    Wygodniej i taniej, oczywiście jest wysłać e-mailem, jednakże znając
    mentalność wielu ludzi, możliwe,że zawartość skrzynki przeglądana jest
    raz na miesiąc lub Pani Jadzia z HR coś źle posortuje / przypadkowo
    usunie zawartość, etc.

    Dziękuję.

    MMX

  • 2. Data: 2005-07-18 10:28:30
    Temat: Re: e-mailem, czy listem tradycyjny?
    Od: "Mr V" <v...@o...pl>

    > Witam,
    >
    > Proszę o radę : w jakiej formie radzicie Państwo wysyłać CV+list
    > motywacyjny - w odpowiedzi na ogłoszenia, w których podano zarówno adres
    > poczty elektronicznej, jak i tardycyjny.

    Bylo kilka razy na forum (szukaj:
    http://groups.google.pl/group/pl.praca.dyskusje)
    Ogolnie zalezy gdzie aplikujesz, na niektore stanowiska nie warto wysylac
    emailem, a na niektore tylko elektronicznie, bo nikt ci nie bedzie czytal
    papieru ;)
    Jezeli w ogloszeniu oferty jest podany email, to mozna slac.

    Mateusz

  • 3. Data: 2005-07-18 11:33:41
    Od: "M." <m...@g...com.nospam>

    mmx napisał(a):

> [...]
    > mentalność wielu ludzi, możliwe,że zawartość skrzynki przeglądana jest
    > raz na miesiąc lub Pani Jadzia z HR coś źle posortuje / przypadkowo

    nie masz pewności, czy jak wyślesz listem zwykłym to Pani Jadzia nie
    przemieli w zniszczarce, nie mówiąc o odłożeniu na półke z której nikt
    nie korzysta :)

    Pozdrawiam M.

  • 4. Data: 2005-07-18 12:04:20
    Od: Dancer <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Jul 2005 11:55:29 +0200, mmx <b...@s...pl> napisał:

    > Proszę o radę : w jakiej formie radzicie Państwo wysyłać CV+list
    > motywacyjny
    > - w odpowiedzi na ogłoszenia, w których podano zarówno adres poczty
    > elektronicznej, jak i tardycyjny.

    Ja proponuję wysyłać i pocztą tradycyjną i elektroniczną. W e-mailu warto
    zaznaczyć, że został wsłany także list papierowy.

    Pamiętajmy, że dostarczając do firmy CV i LM, pracodawca od samego
    początku może oceniać nasze umiejętności - to jak się posługujemy
    elektonicznymi środkami komunikacji (czyli e-mail z tematem, umiejętność
    dodawania załączników, poprawne kodowanie etc.), a także fakt, czy np.
    dane adresowe umieściliśmy we właściwym miejscu na kopercie.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

    :::: Polecam ::::
    http://www.aidemart.com/Praktyczny_E-biznes - Praktyczne Rady Dla
    Biznesmenów, Którzy Chcą Robić Pieniądze W Internecie
    http://www.maza.pl/sukces - Nareszcie są - artykuły o tym jak odnieść
    sukces w biznesie.

    Chcesz się skontaktować? Pisz na maciek_f *malpa* go2 *kropka* pl

  • 5. Data: 2005-07-18 12:10:42
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia 18-07-2005 o 14:04:20 Dancer <s...@g...pl> napisał:

    > Ja proponuję wysyłać i pocztą tradycyjną i elektroniczną. W e-mailu
    > warto zaznaczyć, że został wsłany także list papierowy.

    Durne.

> [...]
    > dodawania załączników, poprawne kodowanie etc.), a także fakt, czy np.
    > dane adresowe umieściliśmy we właściwym miejscu na kopercie.

    Oraz umiejętność posługiwania się imiesłowami.

    Proponuję też dostarczyć swoje zdjęcie z plaży, by pracodawca potrafił
    ocenić naszą dbałość o sylwetkę.

  • 6. Data: 2005-07-18 12:40:44
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <op.st3yr40b0ohrn9@donkichot>,
    Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela> wrote:

    > Oraz umiejętność posługiwania się imiesłowami.
    >
    > Proponuję też dostarczyć swoje zdjęcie z plaży, by pracodawca potrafił
    > ocenić naszą dbałość o sylwetkę.

    Tez mi sie tak wydaje.

    A tak powaznie - to chyba juz nie ma takich pracodawcow. W kazdym razie
    ja sie na takich nie natknalem. Przy okazji przypomina mi sie, jak
    kiedys wyslalem kilkadziesiat maili - do wszystkich firm reklamujacych
    sie jako HR w GW. Z cv w postaci zalacznika pdf.
    O ile pamietam, to jedyne odpowiedzi, jakie otrzymalem przyszly w
    kodowaniu cp1250 i zawieraly uwage, ze moj zalacznik jest nieczytelny,
    bo w jakims dziwnym formacie 'niezgodnym z formatem .doc'. Kilka maili
    przyszlo z niewypelnionym polem 'subject', co wskazywaloby na to, ze
    pracownicy tych agencji nie zdaja sobie sprawy z istnienia fukcji reply
    w programach pocztowych.

    TA

  • 7. Data: 2005-07-18 12:52:07
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia 18-07-2005 o 14:40:44 <T...@s...in.the.world> napisał:

> [...]
    > przyszlo z niewypelnionym polem 'subject', co wskazywaloby na to, ze
    > pracownicy tych agencji nie zdaja sobie sprawy z istnienia fukcji reply

    Otóż, kwa mać, to. I ktoś taki ma mnie oceniać? Przykre. Załóżmy nawet, że
    to nie super-duper-hjumanresurs otwiera te maile, tylko sekretarka. To co:
    nie potrafią przeprowadzić rekrutacji na sekretarkę do własnej firmy? A
    moze zwracają uwagę tylko na soft skillz i inne takie modne duperele?

  • 8. Data: 2005-07-18 16:05:14
    Od: "bez SCIEMY" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    , jednakże znając
    > mentalność wielu ludzi, możliwe,że zawartość skrzynki przeglądana jest
    > raz na miesiąc lub Pani Jadzia z HR coś źle posortuje / przypadkowo
    > usunie zawartość, etc.

    W tzw. pozadnych firmach pracownicy maja nawyk sprawdzania poczty
    elektornicznej regularnie, nascie razy dziennie; dzieki stalym lacza
    pracownicy "sa caly czas w poczcie".

    Nie wyobrazam sobie, aby sprawdzali poczte raz w tygodniu; to tak samo,
    jakby zaprzestali odbierac telefonow.

  • 9. Data: 2005-07-18 19:00:47
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela> napisał w
    wiadomości news:op.st30o5k40ohrn9@donkichot...

> [...]
    > nie potrafią przeprowadzić rekrutacji na sekretarkę do własnej firmy? A
    > moze zwracają uwagę tylko na soft skillz i inne takie modne duperele?

    Wniosek: nie zadawac sie z firmami HR, tylko bezposrednio z pracodawca
    koncowym, a jesli nie ma takiej mozliwosci, oferte olac. Przyznam, ze
    wiarygodnosc info z ppd, jak w ogole z dyskusji na otwartych forach na
    sieci, nie ma dla mnie najwyzszej z mozliwych wartosci, ale z prywatnych
    kanalow docieraja do mnie tez takie informacje o firmach HRowskich, ze
    wniosek dla mnie jest wlasnie taki. Wliczajac w to jedno zenujace
    doswiadczenie wlasne z Alexandermannem :).

    A firmy HRowskie na maxa zatrudniaja bezplatnych praktykantow, ktorych
    szybko rotuja. Jest kilka takich praktykantolubnych branz. Ostatnio mialam
    do czynienia z panienka (nie z HR), ktorej prosilam o wyslanie mi paru slow
    mailem (miala komputer na stanowisku pracy) a ona prosila, zeby mogla wyslac
    faxem, bo jej faxem latwiej i wygodniej niz mailem.

    Jeden raz mi sie zdarzylo, ze sie wkurzylam i majac dostep do szefa
    powiedzialam, ze ich rotujacemu personelowi trzeba na nowo tlumaczyc to, to
    i to, i to robia zle, a porzadna konkurencja robi to tak a tak. Bardzo sie
    zdziwil, bo nie zdawal sobie sprawy, ale czy przemysli, to nie wiem.

    I.

  • 10. Data: 2005-07-18 20:26:27
    Od: cartman <...@...pl>

    mmx napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Proszę o radę : w jakiej formie radzicie Państwo wysyłać CV+list
    > motywacyjny - w odpowiedzi na ogłoszenia, w których podano zarówno adres
    > poczty elektronicznej, jak i tardycyjny.

    jesli w ogloszeniu jest wyraznie napisane, zeby wyslac mailem to tak
    trzeba zrobic. szczegolnie, ze w wiekszosci przypadko firma ma zalozony
    osobny adres dla takich postow (praca@...), albo trzeba skontaktowac sie
    z osoba odpowiedzialna za rekrutacje, podajac przy tym w temacie numer
    ogloszenia. wiec nie powinno byc problemu

    w firmie, z ktora wlasnie zakonczylem wspolprace (praktyka) jest tak, ze
    wszystkie dokumenty leza odlozone "na polce". we wrzesniu beda
    przeprowadzac rekrutacje i kierownik dzialu ma obowiazek przekazac
    wszystkie aplikacje do firmy ja przeprowadzajacej.