PracaGrupypl.praca.dyskusje › dziwne ogloszenie!

  • 11. Data: 2002-08-24 07:09:46
    Temat: Re: dziwne ogloszenie!
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ak6dg6$bp1$1@news.bsi.net.pl> DarkDaro napisał(a):
    > albo
    > No nie przesadzaj! Miałem nieprzyjemność kończyć zawodówe ale pisać to już
    > umiałem (i liczyć też)

    Przecież mówię, że prawdopodobieństwo się zwiększa, a nie że wszyscy. Sam przyznasz,
    że miałeś więcej takich kolegów, niż miałbyś w liceum, prawda? A to i tak zależy od
    zawodówki, bo ja pamiętam jeszcze 'górniczówki', gdzie było... ech.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 12. Data: 2002-08-24 10:28:33
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "DarkDaro" <D...@e...pl> napisał w wiadomości

    > No nie przesadzaj! Miałem nieprzyjemność kończyć zawodówe ale pisać to już
    > umiałem (i liczyć też)

    To zadna przesada. Sa zawodowki, gdzie cale klasy nie znaja zasad
    elementarnego myslenia. Pracodawcy sie takich wystrzegaja, gdyz
    nawet do prowadzenia samochodu potrzebne jest logiczne myslenie.

    Wiem to, gdyz moj wujek jest nauczycielem matematyki w zespole
    szkol. Polrocze 90% klasy moze skonczyc na palach. I to nie jest
    zly nauczyciel, nieprawdopodobne jest jak ludzie potrafia byc glupi.
    Bo albo taki uczen nie umie, albo nie chce myslec.
    Przyklad: uczen przy tablicy z kreda w rece i dzialaniem: -2x -2x = ?
    Dla niego wynik jest: albo 0 albo 4.
    Przyklad 2: sinx/cosx = ?
    Intuicyjnie wiadomo, ze wynikiem jest sin/cos, bo x sie skraca.
    Dajac promocje do nastepnej klasy uczen slyszy od nauczyciela
    "robie ci tym samym krzywde, ale skoro nalegasz..."
    I to jest prawda, a wychodzi chocby w tym watku.

    Nie chcialbym miec takich pracownikow, a zatrudniajac takich bez sredniego
    wyksztalcenia, ryzyko sie podnosi. I nie ma ZADNEJ przeslanki, dla ktorej
    pracodawca mialby zanizyc wymagania. Takze moi drodzy - uczyc sie !

    GreG

  • 13. Data: 2002-08-24 13:52:16
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    GreG wrote:

    > Przyklad 2: sinx/cosx = ?
    > Intuicyjnie wiadomo, ze wynikiem jest sin/cos, bo x sie skraca.

    hmm... z moją intruicją coś nie tak :-(
    Nie umiałbym tego rozwiązać, choć ogólniak - nie zawodówkę - skończyłem
    dopiero 6 lat temu...

    > Nie chcialbym miec takich pracownikow, a zatrudniajac takich bez
    > sredniego wyksztalcenia, ryzyko sie podnosi. I nie ma ZADNEJ
    > przeslanki, dla ktorej pracodawca mialby zanizyc wymagania.

    IMO jest: jeśli szuka pracownika na dłużej, to nie ma sensu zatrudniać
    kogoś o zawyżonych kwalifikacjach, bo ucieknie.
    Poza tym zespół wypalenia zawodowego pojawia się częściej i szybciej u
    osób o kwalifikacjach zbyt wysokich w stosunku do zadań.
    Kompetnetny pracodawca o tym wie. A jeżeli nie wie, zatrudnia
    specjalistę, który wie...

    > Takze moi
    > drodzy - uczyc sie !

    W obecnej sytuacji w kraju wielu ludzi po prostu na to nie stać

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 14. Data: 2002-08-24 14:17:52
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> napisał w wiadomości

    > hmm... z moją intruicją coś nie tak :-(
    > Nie umiałbym tego rozwiązać, choć ogólniak - nie zawodówkę - skończyłem
    > dopiero 6 lat temu...

    Oczywiscie zapomnialem dopisac ;-)
    to byl tok myslenia ucznia.

> [...]
    > Poza tym zespół wypalenia zawodowego pojawia się częściej i szybciej u
    > osób o kwalifikacjach zbyt wysokich w stosunku do zadań.

    Tu nie chodzi o kwalifikacje, tu chodzi o pewnosc, ze pracownik nie jest
    totalnym przyglupem, bo to moze byc niebezpieczne.
    A mysle, ze perspektywa posiadania pracy jest wystarczajaca motywacja.
    Spytaj bezrobotnego.

    > W obecnej sytuacji w kraju wielu ludzi po prostu na to nie stać

    Szkoly podstawowe, gimnazja, technika i uczelnie dzienne sa bezplatne.
    Nie mowmy tu teraz o dostepie do edukacji spolecznosci wiejskiej, to
    zupelnie inny temat.

    GreG

  • 15. Data: 2002-08-24 15:36:35
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Krzysztof pisująca spod adresu
    <k...@a...mail.ru> napisała:

> [...]

    Nieee, skraca się też "s" i zostaje in/so ;-)

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 16. Data: 2002-08-24 16:27:17
    Od: "MariuszJ" <j...@w...waw.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    > Ludzie swiat zwariowal! Do pracy w magazynie i kierowania wozkiem widlowym
    > trzeba miec min. srednie wyksztalcenie! Szkoda ze nie napisali czy
    > ekonomiczne czy humanistyczne ... ;-)

    No to ja w takim razie mam zagadkę
    Jest sobie jakaś wyższa uczelnia w mieście Chełm i pan rektor poszukuje
    asystentki dla swojej sekretarki. Zgadnijcie jakie postawił wymagania.
    Rozwiązanie zagadki w poniedziałek a może wcześniej
    Pozdrawiam
    Mariusz Jakimiuk

  • 17. Data: 2002-08-24 16:36:27
    Od: " Yattaman" <y...@a...net.pl>

    Użytkownik "MariuszJ" <j...@w...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > asystentki dla swojej sekretarki. Zgadnijcie jakie postawił wymagania.
    > Rozwiązanie zagadki w poniedziałek a może wcześniej

    Chodzi o dwudziestoletnią z trzydziestoletnim stażem ?

    --
    Y.

  • 18. Data: 2002-08-24 16:42:28
    Od: "MariuszJ" <j...@w...waw.pl>

    > Chodzi o dwudziestoletnią z trzydziestoletnim stażem ?
    Raczej o:
    wykształcenie i inne umiejętności

    Pozdrawiam
    Mariusz Jakimiuk

  • 19. Data: 2002-08-24 18:08:39
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    GreG wrote:

> [...]
    > jest totalnym przyglupem, bo to moze byc niebezpieczne.
    > A mysle, ze perspektywa posiadania pracy jest wystarczajaca motywacja.

    Można odwrócic kota ogonem i stwierdzić, że jak ktoś po technikum lub
    ogólniaku idzie do magazynu, to musi być kompletnym przygłupem, że sobie
    żadnej innej pracy znaleźć nie umie.

    A tak naprawdę to kwalifiakcje można sprawdzić w trakcie procesu
    rekrutacji.

    > Szkoly podstawowe, gimnazja, technika i uczelnie dzienne sa bezplatne.
    > Nie mowmy tu teraz o dostepie do edukacji spolecznosci wiejskiej, to
    > zupelnie inny temat.

    Jedzenie też jest bezpłatne, podręczniki, zeszyty itd.?

    Nie mówię, że powinny być, dla mnie też jest lepiej że znaczna część
    dzieci głoduje i że nie wszystkich stać na wykształcenie - mniejsza
    konkurencja.
    Ale jakoś mimo to mam opory stwierdzać, że wszystkich - nawet z miasta -
    stać na kształcenie.
    I że brak wykształcenia to wyłącznie wynik lenistwa, jak niektórzy
    twierdzą.

    Może dlatego, że z takimi dziećmi (z miasta) pracowałem, których na
    wykształcenie po prostu nie stać.
    Dlatego, ze mamusia i tatuś wolą wydać pieniądze na wóde wychlaną w
    melinie na Lubartowskiej na ten przykład. Albo dlatego, że choć nie piją
    po prostu sami pracy nie mają.
    I zamiast na podręczniki wolą wydać pieniądze na przykład na chleb i
    ziemniaki.

    Oczywiście, ktoś powie, niech idą do pracy. Fajnie się tak radzi,
    zwłaszcza jak się w wieku 15 lat samemu pracować nie musiało.

    czytałem na tej grupie kiedyś radę, zeby ktoś poszedł popracowac w
    McDonaldzie. Ciekawe tylko, jak na dziennych studiach albo w dziennej
    szkole średniej znaleźć czas, by przy stawkach 3,50 na godzinę zarobić
    na siebie. Albo jak zarobić na utrzymanie i czesne w szkole zaocznej
    (poza Warszawą).

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 20. Data: 2002-08-24 19:20:22