PracaGrupypl.praca.dyskusjedziwne ogloszenie! › Re: dziwne ogloszenie!
    From: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: dziwne ogloszenie!
    Date: Sat, 24 Aug 2002 20:08:39 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@chello062179023073.chello.pl

    GreG wrote:

    > Tu nie chodzi o kwalifikacje, tu chodzi o pewnosc, ze pracownik nie
    > jest totalnym przyglupem, bo to moze byc niebezpieczne.
    > A mysle, ze perspektywa posiadania pracy jest wystarczajaca motywacja.
    > Spytaj bezrobotnego.

    Można odwrócic kota ogonem i stwierdzić, że jak ktoś po technikum lub
    ogólniaku idzie do magazynu, to musi być kompletnym przygłupem, że sobie
    żadnej innej pracy znaleźć nie umie.

    A tak naprawdę to kwalifiakcje można sprawdzić w trakcie procesu
    rekrutacji.

    > Szkoly podstawowe, gimnazja, technika i uczelnie dzienne sa bezplatne.
    > Nie mowmy tu teraz o dostepie do edukacji spolecznosci wiejskiej, to
    > zupelnie inny temat.

    Jedzenie też jest bezpłatne, podręczniki, zeszyty itd.?

    Nie mówię, że powinny być, dla mnie też jest lepiej że znaczna część
    dzieci głoduje i że nie wszystkich stać na wykształcenie - mniejsza
    konkurencja.
    Ale jakoś mimo to mam opory stwierdzać, że wszystkich - nawet z miasta -
    stać na kształcenie.
    I że brak wykształcenia to wyłącznie wynik lenistwa, jak niektórzy
    twierdzą.

    Może dlatego, że z takimi dziećmi (z miasta) pracowałem, których na
    wykształcenie po prostu nie stać.
    Dlatego, ze mamusia i tatuś wolą wydać pieniądze na wóde wychlaną w
    melinie na Lubartowskiej na ten przykład. Albo dlatego, że choć nie piją
    po prostu sami pracy nie mają.
    I zamiast na podręczniki wolą wydać pieniądze na przykład na chleb i
    ziemniaki.

    Oczywiście, ktoś powie, niech idą do pracy. Fajnie się tak radzi,
    zwłaszcza jak się w wieku 15 lat samemu pracować nie musiało.

    czytałem na tej grupie kiedyś radę, zeby ktoś poszedł popracowac w
    McDonaldzie. Ciekawe tylko, jak na dziennych studiach albo w dziennej
    szkole średniej znaleźć czas, by przy stawkach 3,50 na godzinę zarobić
    na siebie. Albo jak zarobić na utrzymanie i czesne w szkole zaocznej
    (poza Warszawą).

    Pozdrawiam,
    Krzysztof