PracaGrupypl.praca.dyskusje › Od jakiego wieku w McD, P-H, ... ?

  • 1. Data: 2002-08-22 13:17:50
    Temat: Od jakiego wieku w McD, P-H, ... ?
    Od: "666" <p...@p...com>

    Od ilu lat przyjmują do pracy dorywczej do MacDonalda, Pizza-Hut itp. miejsc?
    Poza powyższymi coś jeszcze możecie podpowiedzieć??
    Mam sympatyczne niepełnoletnie kuzynki w Polsce gdzie jest 30% bezrobocia i bieda aż
    piszczy, i chciałbym jako dobry Wujek coś im w Warszawie załatwić na wakacje, tylko
    jeszcze nie wiem na które...
    JaC

  • 2. Data: 2002-08-22 13:26:00
    Temat: Re: Od jakiego wieku w McD, P-H, ... ?
    Od: "Dominik Kiełb" <d...@w...pl>

    Od ilu lat przyjmują do pracy dorywczej do MacDonalda, Pizza-Hut itp.
    miejsc?
    McDonald przyjmuje od 18 roku zycia. Praca na umowe o prace, z mozliwoscia
    zgloszenia dni dyspozycyjnych. Codziennie pracuje sie od 8 do 12 (14) h.
    Stawka 5,01 brutto za godzine.
    Pozdarawiam
    Domin

  • 3. Data: 2002-08-22 13:43:59
    Od: "dasher" <d...@g...pl>

    > Stawka 5,01 brutto za godzine.

    ale to chyba tylko na poczatku, podczas pierwszego miesiaca, co ?
    potem jakis awans czy cos... ? jak to jest ?
    pzdrw,
    dasher

  • 4. Data: 2002-08-22 15:48:20
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    Użytkownik "dasher" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ale to chyba tylko na poczatku, podczas pierwszego miesiaca, co ?
    > potem jakis awans czy cos... ? jak to jest ?
    > pzdrw,
    > dasher

    5,01 to duzo jak na McDonalds. Jak 6 miechow temu sie zwalnialem to placili
    4,55 za godz,-jakas podwyzke zrobili czy cos. A z tymi godzinami pracy to
    tez podpucha - od 8 do 14 buhahahaha ale klamstwo - ty chyba jestes
    kierownikiem tej knajpy. Praca w godzinach otwarcia restauracji - to jest
    prawda. W takich godzinach co zostaly podane przez ciebie pracuja ludzie
    ktorzy maja uklady z personalna, a nowi z reguly pracuja od np 17 do 23. A
    zarobki - no coz - ja na caly etat zarabialem 550 zl na reke. A podwyzki -
    ja przez 2 lata nie doczekalem sie zadnej, firma nie ma pieniedzy i chocbys
    nie wiem jak sie staral to performancu nie dostaniesz. No chyba ze sam
    zafundujesz sobie podwyzke (nie musze mowic jak - ludzie z reguly tak robia
    i jest to najlepszy sposob na podwyzke w tej firmie) A jesli chodzi o sama
    prace - jesli jestes nowy to non stop na szmacie, jesli "stary" to tez nie
    lepiej - non stop w biegu bez chwili wytchnienia, a jak w knajpie nie ma
    ruchu to myjesz fugi (za moich czasow to bylo chitem), kibel, sciany czy co
    tam przyjdzie do glowy swing managerowi. Ogolnie podsumowujac - caly dzien
    zapieprzasz zeby na 10-tego odebrac 500 zl (z czego jeszcze zabiora ci za
    manka i zjedzone posilki). Niektorzy powiedza ze jest to ciezka praca ale
    nie zwiazana z zadna odpowiedzialnoscia i tylko mechaniczne wykonywanie
    polecen - wierzcie mi - ja teraz pracuje na stanowisku kierowniczym (mam
    odpowiedzialnosc za towar, ludzi itp) ale nie zamienil bym sie z powrotem.
    Niestety takie dziadowskie firmy jak McDonalds dzialaja tym lepiej im
    wiekszy jest kryzys w danym kraju - taka jest prawda (np w Ameryce McDon...
    to najgorsze knajpy, a u nas .... prawie najlepsze o zgrozo).
    pozdrawiam.Przemo

  • 5. Data: 2002-08-22 19:45:11
    Od: "Dominik Kiełb" <d...@w...pl>

    > 5,01 to duzo jak na McDonalds. Jak 6 miechow temu sie zwalnialem to
    placili
    > 4,55 za godz,-jakas podwyzke zrobili czy cos.

    Stawka 5,01 jest chyba w wszystkich restauracjach McDonald`s i wiem ze na
    pewno taka jest od trzech lat.
    Jesli miales 4,55 to moze pracowales w restauracji bedacej na licencji, a
    tam jest robta co chceta tzn. stawki ustala kierownik

    >A z tymi godzinami pracy to
    > tez podpucha - od 8 do 14 buhahahaha ale klamstwo

    Czemu mnie oczerniasz, jesli nie znasz faktow. 14 h moze nie jest to
    standart, ale zdarza sie. U menadzerow wychodzi po wiecej niz po 14, ale
    kierownik na pewno tyle nie siedzi
    - ty chyba jestes
    > kierownikiem tej knajpy.

    NIE !!!!!!!!!!!!

    >Praca w godzinach otwarcia restauracji - to jest
    > prawda. W takich godzinach co zostaly podane przez ciebie pracuja ludzie
    > ktorzy maja uklady z personalna,

    No nie wiem czy zapieprzac 14 h to przywilej, a napewno nikt w zadnej
    restauracji, a napewno personalna nie rozpisze cie na tyle godzin, bo maz to
    12 wiecej jest karane, a nadwyzka wynika z faktu ze jest taka potrzeba.

    >a nowi z reguly pracuja od np 17 do 23.

    Raczej tak, szczegolnie jak sa bardzo lewi. To od 17-23 i nawyzej 2 dni w
    tygodniu przez 3 miesiace czyli do konca umowy

    > zarobki - no coz - ja na caly etat zarabialem 550 zl na reke. A podwyzki -
    > ja przez 2 lata nie doczekalem sie zadnej,

    To jest smutna rzeczywistisc, czlowiek tam jest wykorzystywany do granic
    mozliwosci i to za takie marne pieniadze.

    >firma nie ma pieniedzy i chocbys
    > nie wiem jak sie staral to performancu nie dostaniesz.

    Raczej nie tu tkwi problem, w Polsce jest taka bieda ze za te grosze jest
    duzo chetnych do pracy, wiec po co maja przeplacac? :-(

    >No chyba ze sam
    > zafundujesz sobie podwyzke (nie musze mowic jak - ludzie z reguly tak
    robia
    > i jest to najlepszy sposob na podwyzke w tej firmie)

    Nie spotkalem sie. ;-)

> [...]
    > odpowiedzialnosc za towar, ludzi itp) ale nie zamienil bym sie z powrotem.

    No nie dokonca, bo odpowiedzialnosc masz finansowa za manka.

> [...]
    McDon...
    > to najgorsze knajpy, a u nas .... prawie najlepsze o zgrozo).

    Niop

    > pozdrawiam.Przemo
    ja tez pozdrawiam
    Domin

  • 6. Data: 2002-08-22 20:04:29
    Od: "przemo" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Dominik Kiełb" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jesli miales 4,55 to moze pracowales w restauracji bedacej na licencji, a
    > tam jest robta co chceta tzn. stawki ustala kierownik

    1)Pracowalem w normalnym McDonald's, nie tym na licencji. Zatrudnilem sie w
    styczniu 2001 roku i dostalem faktycznie 5,01 na godz, ale ludzie ktorzy
    zatrudniali sie pol roku pozniej dostawali 4,55 - powaznie, moze teraz
    powrocili do 5,01 ale w lipcu 2001 bylo 4,55.
    2)Z godzinami pracy sie nie zrozumielismy, bo napisales ze od 8 do 14 h - ja
    myslalem ze wciskasz kit ze pracuje sie od 8 do 14 w poludnie a tobie
    chodzilo o ilosc godzin pracy - tak wiec przepraszam za nie zrozumienie.
    3)Zdziwil bym sie gdybys widzial jak ludzie sobie w McSyfie dorabiaja na
    lewo, ale przeto powiadam ci - 90 % starych ludzi z serwisu tak robi. Mozna
    sobie zrobic ok 100 zl dziennie.

    pozdrawiam starego pracownika McSyfu - byly stary pracownik McSyfu - Przemo

    PS.Odezwij sie na priv to sobie pogadamy o starych pracownikach McSyfu,
    wymienimy sie doswiadczeniami.

  • 7. Data: 2002-08-23 07:58:22
    Od: "666" <p...@p...com>

    Czy te stawki na godzinę nie wynikają z prawa pracy i ustawowej pensji minimalnej??

    Czyli wygląda na to, że dla dziewczyny lepiej być kelnerką np. w pizzy, to
    przynajmniej jest szansa na napiwki??
    Wiem, że to też nie bajka od kiedy ludzie (w tym ja sam) płacą głównie kartą...
    I czy 16-17 latki nie mają szansy na takie wakacyjne dorabianie, nawet, jesliby znać
    kogoś z kierownictwa?
    JaC

  • 8. Data: 2002-08-23 08:08:23
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ak4ptd$f00$1@news.tpi.pl> 666 napisał(a):

    > I czy 16-17 latki nie mają szansy na takie wakacyjne dorabianie, nawet, jesliby
    > znać kogoś z kierownictwa?

    Oficjalnie można pracować od bodajże 15 roku życia, o ile praca ta nie jest ciężka
    fizycznie i jest w jakimś tam wymiarze godzin (niewielkim).
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/