PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzialalnosc gosp po bezrobociu

  • 1. Data: 2004-10-28 10:47:13
    Temat: dzialalnosc gosp po bezrobociu
    Od: Rafal <e...@s...op.pl>

    Hej,
    Jestem (teraz to juz sciema) na bezrobociu od ponad 1,5 roku. Mieszkam w
    Wawie. Od pol roku pracuje na czarno (umowy o dzielo na rodzine). Podjalem
    decyzje o odpaleniu wlasnej firmy. Czytalem artykul w GW ze nowe
    przedsiewziecia beda dofinansowane z budzetu panstwa w wysokosci 5xsrednia
    krajowa. Niestety moja wizyta w UP rozwiala moje marzenia - okazuje sie iz
    w Wawie kasy na to nie ma, moze ewentualnie bedzie w nastepnym roku
    aczkolwiek wszystko zalezy od jakiegos urzedasa. Mam pytanko - czy ktos z
    Was zna jakies pomysly na dofinansowanie , dotacje etc z RP, UE dla nowych
    przedsiebiorcow ? mam dosc pracy na czarno, sciemniania w urzedzie - chce
    normalnie w tym kraju odpalic biznes jedyne co to potrzebuje troche kasy na
    odpalenie biznesu. Taka dotacja w wys ok 11 tysi bylaby rewelacyjna.

    Wiem o takiej pomocy
    - 10 h pomocy z PARP dla odpalajacych biznes w formie konsultacj z
    prawnikami, doradcami
    - 50% ZUS przez rok dla osob ktore w przeciagu roku od podjecia
    dzialalnosci skonczyly uczelnie (skonczylem stud podyplomowe)

    Czy ktos wie moze o jakiejs innej pomocy ?
    Z gory dzieki za pomoc
    rafal

  • 2. Data: 2004-10-28 11:16:09
    Temat: Re: dzialalnosc gosp po bezrobociu
    Od: Tomek Bogusz <t...@g...pl>

    [cut]
> [...]
    > - 50% ZUS przez rok dla osob ktore w przeciagu roku od podjecia
    > dzialalnosci skonczyly uczelnie (skonczylem stud podyplomowe)

    50% zusu juz nieaktualne. W maju tego roku zmienila sie ustawa i nie ma
    juz tej ulgi.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 3. Data: 2004-10-28 11:51:19
    Od: Rafal <e...@s...op.pl>

    On Thu, 28 Oct 2004 13:16:09 +0200, Tomek Bogusz wrote:

    > [cut]
    >>

    > 50% zusu juz nieaktualne. W maju tego roku zmienila sie ustawa i nie ma
    > juz tej ulgi.
    >

    > Pozdrawiam
    > Tomek

    no nie zartuj !!! dowiadywalem sie wlasnie w lipcu u "doradcow" ze to jest!
    trzeba zlozyc podanie do ZUS i jak sie jest absolwentem wyzszej uczelni to
    daja ulge na rok.
    jesli jest inaczej to sie ostro wkurzylem i oslabilem - chyba pozstane w
    szarej strefi - ale to panstwo durne
    rafal

  • 4. Data: 2004-10-28 12:56:57
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

> [...]
    > daja ulge na rok.
    > jesli jest inaczej to sie ostro wkurzylem i oslabilem - chyba pozstane w

    Zgadzam sie z Toba to panstwo jest durne, bo wlasnie genialni poslowie czy
    tez rzad medrkuja nad zwiekszeniem obciazen dla drobnych przedsiebiorców.

  • 5. Data: 2004-10-28 14:48:15
    Od: Tomek Bogusz <t...@g...pl>

> [...]
    > daja ulge na rok.
    > jesli jest inaczej to sie ostro wkurzylem i oslabilem - chyba pozstane w

    Ano durne i nic nie poradzisz.
    Pod koniec maja weszla nowa ustawa o aktywizacji bezrobotnych. Zabrala
    pozyczki i inne dotacje (wlasnie ten 50% rabat na zus) a dala inne
    mozliwosci.
    Mozliwosci te okresla rozporzadzenie z 31 sierpnia - napisane tak, ze
    nawet urzedy pracy nie zabardzo wiedza jak to gryzc.
    Rozporzadzenie to daje mozliwosc wziecia dotacji 11 000 pln na
    dzialalnosc gospodarcza. Urzedy dostaly na to pieniadze w tym roku. Czy
    jeszcze je maja - tego nie wiem ale warto isc i sie popytac. Jesli
    twierdza ze nie maja to zapytac ile wnioskow przyjeto i ile dotacji juz
    dano. Lepiej wiedziec niz nie wiedziec.

    A w kwestii formalnej: Rzad zabral dotacje dla bezrobotnych w maju i do
    wrzesnia zwlekal z wydaniem rozporzadzenia. Wiec 3 miesiace pustki nam
    wygenerowal (pustka ta w polsce nazywa sie Wspieraniem Bezrobocia). Do
    tych trzech miesiecy trzeba dodac ok 1 miesiac aby urzedy mogly zaczac
    wdrazac w zycie rozporzadzenie - wiec Aktywizacja Zawodowa zostala
    zatrzymana w polsce na 4 miesiace !! Zabrano jedno a nie dano nic innego.
    Wydanie rozporzadzenia na kwartal po ustawie jasno pokazuje gdzie rzad
    ma bezrobotnych - nie bede uzywal mocnych slow, ale warto o tym pamietac
    sluchajac naszych kochanych politykow w telewizji. Na wiosne wybory -
    znowu sie zacznie milosc wszystkiego co zyje do kochanych bezrobotnych -
    im nalatwiej obiecac i oni najszybciej uwierza (bo co maja innego do
    roboty ?)

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 6. Data: 2004-10-28 20:03:53
    Od: "pppawe" <p...@p...onet.pl>

    Czesc.
    W malym miescie,w RUP wyglada to tak: dotacja jest na rozpoczecie
    dzialalnosci,ale tylko dla bezrobotnych zamieszkalych na wsi, i ponad 1 rok
    na bezrobociu (czytaj:nieprzerwanie zarejestrowany jako bezrobotny),bylo
    pieniedzy dla 4 osób na powiat :) ....cóz ,chcialem nawet zameldowac sie u
    babci na wsi,ale nie przeszlo - minimum pól roku za pózno.
    zycze powodzenia.
    Pawel