PracaGrupypl.praca.dyskusje › dwie umowy i sklady - ile sie placi?

  • 1. Data: 2006-02-06 22:41:57
    Temat: dwie umowy i sklady - ile sie placi?
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    Zalozmy, ze mam umowe o prace i w ramach niej odliczane skladki na ZUS.
    Czy jesli mam dodatkowe zrodlo dochodu w postaci umowy zlecenia, to czy
    w niej tez nalezy odliczac ZUS? (zakladam, ze nie jest to sytuacja
    student <26).
    Pozdr.

  • 2. Data: 2006-02-06 23:01:52
    Temat: Re: dwie umowy i sklady - ile sie placi?
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    BadBB napisał(a):
> [...]
    > Czy jesli mam dodatkowe zrodlo dochodu w postaci umowy zlecenia, to czy
    > w niej tez nalezy odliczac ZUS? (zakladam, ze nie jest to sytuacja

    W temacie mialo byc skladki (nie wiem, czemu wyszlo mi sklady)

  • 3. Data: 2006-02-07 11:24:59
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "BadBB" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niej tez nalezy odliczac ZUS? (zakladam, ze nie jest to sytuacja student

    Jesli umowa o dzielo/zlecenie jest z pracodawca, z ktorym masz umowa o
    prace, to wynagrodzenie okreslonej w tej umowie nie musi zawierac odliczen
    na ZUS. Jesli umowa o dzielo/zlecenie jest z kims innym to tak.

    .

  • 4. Data: 2006-02-07 22:22:20
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    bublik napisał(a):
> [...]
    > prace, to wynagrodzenie okreslonej w tej umowie nie musi zawierac odliczen
    > na ZUS. Jesli umowa o dzielo/zlecenie jest z kims innym to tak.

    Rozumiem, a w takiej sytuacji:
    pracodawca A zatrudnia mnie na umowe o prace i placi pewna pensje.
    dodatkowo zakladam dzialalnosc gospodarcza i dodatkowe rzeczy wykonuje
    na rzecz pracodawcy A i wystawiam mu faktury.
    Czy wtedy prowadzac dzialalnosc gospodarcza musze oplacac skladki?
    pozdr.