PracaGrupypl.praca.dyskusje › dostałem wypowiedzenie

  • 1. Data: 2004-11-24 10:28:47
    Temat: dostałem wypowiedzenie
    Od: "mk" <m...@g...pl>

    Witam.wczoraj otrzymałem trzymiesieczne wypowiedzenie w pracy. zastanawiam się
    nad odwolaniem od tej decyzji do Sądu Pracy. według pisma mam na to 7 dni.
    Chodzi oto
    że jestem faktycznie jedynym zywicielem rodziny, a mimo fktycznej konieczności
    redukcji personelu w firmie, pozostały osoby będące "elitą " związkową i mające
    czesto inne zródła dochodów i duzo lepszą odemnie sytuację materialną. Czy wogóle
    mozna liczyć na skutaczność takiego odwołania,jak je dobrze napisać ,czy są
    jakieś formalne wymogi ,jak to ma byc zrobione. Czy ktoś ma jakieś doswiadczenia
    w podobnej sprawie? Pozdrawiam wszytkich K

  • 2. Data: 2004-11-24 10:35:40
    Temat: Re: dostałem wypowiedzenie
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "mk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    konieczności
    > redukcji personelu w firmie, pozostały osoby będące "elitą " związkową i

    Zapewne pracujesz w państwowej firmie i stąd te pomysły o jedynym
    żywicielu i o związkach.
    Odwoływać sie możesz, ale tylko wtedy gdy czynnośc jest niezgodna z
    przepisami ją określającymi. O chleb dla siebie i rodziny musicie sie sami
    martwić.

    vertret

  • 3. Data: 2004-11-24 12:47:19
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > czesto inne zródła dochodów i duzo lepszą odemnie sytuację materialną. Czy wogóle

    Jesli wypowiedzenie jest zgodne z prawem, to zadna sytuacja majatkowa
    nic tu nie pomoze.

  • 4. Data: 2004-11-24 17:37:18
    Od: " " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witaj wg. mnie to jeżeli nie masz jakiś poważnych powodów do odwołania się i
    nie masz już nowej pracy to za miesiąc idź na L4 i szukaj

    powodzenia
    rr

  • 5. Data: 2004-11-24 23:16:28
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

> [...]

    > mozna liczyć na skutaczność takiego odwołania,jak je dobrze napisać ,czy

    > jakieś formalne wymogi ,jak to ma byc zrobione.
    Uregulowania dotyczące wypowiedzenia umowy o pracę znajdują się w KP (szkoda
    mi w tej chwili czasu na szukanie konkretnych artykułow w akcie prawnym tak
    podstawowym, że jego nieznajomość dyskredytuje rozsądek zarówno
    zatrudniającego jak i pracownika). Rozumiem też, że ZZ nie są zainteresowane
    ochroną Ciebie (było się zapisać).
    Zakładając, że wypowiedzenie nie ma w świetle KP wad prawnych pozwalających
    na wniesienie powództwa do SP, wykonaj następujące działania:
    - zainwestuj w poradę radcy prawnego, specjalisty w prawie pracy
    - wykorzystaj zaległy urlop wypoczynkowy (jeśli Ci przysługuje) względnie
    zadbaj o uzyskanie ekwiwalentu finansowego za część niewykorzystaną u
    obecnego pracodawcy
    - wykorzystaj urlop na żądanie
    - potem jazda na zwolnienie lekarskie (tylko najlepiej takie bez leżenia).

    Jotte

  • 6. Data: 2004-11-24 23:36:39
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 00:16:28 +0100, Jotte <t...@W...pl> napisał:

> [...]
    > na wniesienie powództwa do SP, wykonaj następujące działania:
    > - zainwestuj w poradę radcy prawnego, specjalisty w prawie pracy

    Moze jeszcze isc do Big Bossa i porozmawiac od serca o swoich problemach.
    Glowny decydent podpisuje papierki przygotowane przez innych. Gdy pozna
    sytuacje istnieje szansa, ze cofnie wypowiedzenie (odstrzeli innego) lub
    zaproponuje przejscie na inne stanowisko.
    Czasem mozna trafic na CZLOWIEKA , ktory podejdzie personalnie do
    pracownika.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 7. Data: 2004-11-24 23:46:45
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    Dnia Thu, 25 Nov 2004 00:16:28 +0100, Jotte <t...@W...pl> napisał:

    > Moze jeszcze isc do Big Bossa i porozmawiac od
    > serca o swoich problemach.
    Upodlić się i żebrać, oczywiście, także można.
    Po prostu nie przyszło mi to do głowy. :-((
    Z drugiej strony można też uprzejmie i z uśmiechem spytać tzw. szefa czy ma
    autocasco, czy ubezpieczył mieszkanie, co u jego rodziny i jak dobrze zna
    ukraiński. :-//

    Qrde, a może - zachowajmy godność i bądźmy cywilizowani!

    Jotte

  • 8. Data: 2004-11-25 02:03:53
    Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl>

    witam
    ...podważ w ądzie uzasadnienie wypowiedzenia bo takowe chyba było
    zdrowaski

  • 9. Data: 2004-11-25 08:15:23
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 00:46:45 +0100, Jotte <t...@W...pl> napisał:

> [...]
    > ukraiński. :-//
    >
    > Qrde, a może - zachowajmy godność i bądźmy cywilizowani!

    Dlaczego upodlic?
    Wspomnialem o sytuacji normalnej w duzych firmach, gdzie najwieksi
    decydenci nie interesuja sie pionkami na dole, tylko podpisuja zwolnienia
    dla 30 osob, w tym 6 z dzialu zakupow, 4 z magazynu, 2 z ksiegowosci itp -
    nie znajac personalnie wiekszosci tych osob i polegajac na zdaniu i
    kompetencjach podwladnych szykujacych dokumenty.
    W sytuacjach kryzysowych latwiej czasem dogadac sie z glownym szefem, niz
    z mniejszymi kierownikami - zwlaszcza, ze oni trzymaja sie scisle
    wytycznych okreslanych wlasnie przez zarzad firmy - i czlonek zarzadu jest
    w stanie je zmieniac.
    Uwazasz, ze bardziej "godne" jest zamiast rozmowy z osoba najbardziej
    decyzyjna, nie podejmowac tej proby i zamiast tego przeprowadzac wiele (o
    ile do nich dojdzie) rozmow rekrutacyjnych, na ktorych sie udowadnia, ze
    od kolyski marzylo sie o pracy w firmie Pimpus i Syn ?

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 10. Data: 2004-11-25 09:14:22
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:opsh0g7xau4iukdk@krzysztofc krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > niz z mniejszymi kierownikami - zwlaszcza, ze oni trzymaja sie scisle
    > wytycznych okreslanych wlasnie przez zarzad firmy - i czlonek zarzadu

    Może masz rację, niech będzie. ;)

    Jotte