PracaGrupypl.praca.dyskusje › doktorat z informatyki

  • 1. Data: 2005-05-07 10:26:14
    Temat: doktorat z informatyki
    Od: Michal Bogdan <"michu[remove_this]"@[and_this]axel.com.pl>

    witam,

    oczywiscie mam swiadomosc jak bardzo cenione jest doswiadczenie
    praktyczne - czyli praca przy, jak najlepiej, jak najwiekszej ilosci
    wdrozen systemow

    jednak mam pytanie : jak na rynku pracy liczy sie doktorat z informatyki
    ? (uzyskany na politechnice z dobrym poziomem)

    pozdrawiam

    M.

  • 2. Data: 2005-05-07 10:43:06
    Temat: Re: doktorat z informatyki
    Od: Michał <m...@s...net>

    Michal Bogdan wrote:

    > jednak mam pytanie : jak na rynku pracy liczy sie doktorat z informatyki
    > ? (uzyskany na politechnice z dobrym poziomem)

    czy warto?
    jeśli chcesz być projektantem-programistą i pracować od 9 do 17 to nie.
    jeśli chcesz pracować w R&D, przesunąć zainteresowania w kierunku
    konsultacji (np. budowania systemów Business Intelligence), a może i
    biznesowych aspektów wdrożeń IT, to PhD może tylko pomóc

    --
    mgl

  • 3. Data: 2005-05-07 12:23:51
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 May 2005 12:43:06 +0200, Michał <m...@s...net> wklepał(-a):

> [...]
    >konsultacji (np. budowania systemów Business Intelligence), a może i
    >biznesowych aspektów wdrożeń IT, to PhD może tylko pomóc

    I jeśli będzie to poparte sensowną praktyką, bo w przeciwnym wypadku zostanie
    informatykiem-teoretykiem, a nie specjalistą. Szczerze mówiąc, nie widzę sensu
    robienia doktoratu z informatyki. Jeśli nie pracuje się równolegle robiąc
    doktorat, to po jego zdobyciu co się dzieje? Świeży doktorant z dużą dawką
    teorii w głowie napotyka na swoich rówieśników, którzy mają już kilkuletnie
    doświadczenie praktyczne...
    Dla mnie praca w branży, zmaganie się z praktycznymi problemami zawsze będzie
    większym wyzwaniem i ciekawszym zajęciem niż robienie doktoratu ewentualnie
    praca na uczelni. A co do codziennej pracy - myślę, że rzadko wykorzystuje się
    wiedzę na poziomie doktoratu, a to dlatego, że systemów wymagających stworzenia
    czegoś od podstaw na podstawie bogatej wiedzy akademickiej nie powstaje aż tak
    wiele.
    Trochę jeszcze zależy od tego, jaki był temat przewodni tego doktoratu. Jeśli
    dajmy na to coś związanego z przetwarzaniem sygnałów, dźwięku to jest szansa
    pracować w dziale rozwoju jakiejś firmy telekomunikacyjnej.

  • 4. Data: 2005-05-08 10:17:45
    Od: "Marcin" <w...@n...com>

    Witam

    Uzytkownik "Michal Bogdan" <"michu[remove_this]"@[and_this]axel.com.pl>
    napisal w wiadomosci news:d5i5c0$m50$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > jednak mam pytanie : jak na rynku pracy liczy sie doktorat z informatyki ?
    > (uzyskany na politechnice z dobrym poziomem)

    W firmie w ktorej pracuje (duza miedzynarodowa korporacja)
    doktor jest odpowiednikiem mgr z 2 letnim stazem (przynajmniej
    wedlug oficjalnych procedur rekrutacyjnych).

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 5. Data: 2005-05-08 10:31:48
    Od: Michal Bogdan <"michu[remove_this]"@[and_this]axel.com.pl>

    dobrze wiedziec ;)
    skoro doktorat robi sie, przynajmniej u mnie, przez 4lata, to idac do
    pracy bede mial 2 lata do przodu :)

    dzieki
    M.

  • 6. Data: 2005-05-09 09:13:28
    Od: "vorest" <v...@t...pl>

    > jednak mam pytanie : jak na rynku pracy liczy sie doktorat z informatyki
    > ?
    > (uzyskany na politechnice z dobrym poziomem)

    Moim zdaniem przyda sie jezeli bedziesz chcial sobie dorobic np. jakos
    wykladowca na jakiejs uczelni:)
    Znam informatyków ktorzy wykladaja na zaocznych tj dwa razy w miesiacu i
    maja z tego nie zla kase.