PracaGrupypl.praca.dyskusje › Porozumienie - jak sie zabezpieczyc?

  • 1. Data: 2005-05-06 16:36:08
    Temat: Porozumienie - jak sie zabezpieczyc?
    Od: "toomaas" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Dostalem takie oto porozumienie do podpisania od mojego ewentualnego,
    przyszlego pracodawcy. Cytuje:

    &4
    Po zakonczeniu szkolenia firma x dokona ostatecznej weryfikacji osob
    ubiegajacych sie o prace oceniajac ich rzeczywiste umiejetnosci i
    przydatnosc do pracy w firmie x. Osobom, ktore pozytywnie przejda ten etap
    rekrutacji zaproponowane zostanie zawarcie umowy na okres probny, na
    warunkach ustalonych odrebnie w umowie o prace.
    &5
    Ze wzgledu na znaczny koszt szkolenia, ktorym objety bedzie kandydat,
    kandydat zobowiazany jest do zwrotu firmie x pelnego kosztu szkolenia w
    przypadku:
    a/ odmowy podpisania umowy o prace w przypadku gdy po zakonczeniu szkolenia
    firma x zaproponuje kandydatowi nawiazanie stosunku pracy,
    b/ w terminie 12 mc od daty szkolenia kandydat podejmie prace na
    jakiejkolwiek podstawie prawnej na rzecz podmiotu uzytkujacego/wdrazajacego
    systemy informatyczne Microsoft Axapta lub Navision lub podmiotu
    prowadzacego dzialalnosc konkurencyjna do firmy x lub w jakiejkolwiek formie
    prawnej prowadzi taka dzialalnosc na swoj rachunek a o okolicznosciach tych
    kandydat nie poinformowal firmy x na pismie przed rozpoczeciem szkolenia.

    Porozumienie sporzadzono w dwoch jednobrzmiacych egzemplarzach po jednym
    dla kazdej ze stron.

    W takiej formie oczywiscie nie mam zamiaru podpisac tego porozumienia (koszt
    szkolenia okreslony na 6000PLN!!), a umowa to kot w worku . Moje pytanie
    brzmi: Czy poprosic firme x o dostarczenie wzoru tejze umowy o prace i
    ewentualnych innych oswiadczen i regulaminow, ktore bede mial pozniej
    podpisac?? Jesli tak to w jakiej formie: czy jako integralna czesc tego
    porozumienia, czy tez jako zalaczniki?? Jesli jako zalaczniki to jak uniknac
    sytuacji w ktorej po miesiacu sie okaze ze ja mam inna wersje zalacznika niz
    firma x??

    Szkolenie wyglda na solidne, firma tez dlatego wstepnie jestem
    zainteresowany, ale mam watpliwosci o ktorych powyzej wspomnialem.

    Pozdrawiam

    Toomaas

  • 2. Data: 2005-05-07 06:12:11
    Temat: Re: Porozumienie - jak sie zabezpieczyc?
    Od: "optyk" <o...@o...optyk>

    Użytkownik "toomaas" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > porozumienia, czy tez jako zalaczniki?? Jesli jako zalaczniki to jak
    > uniknac sytuacji w ktorej po miesiacu sie okaze ze ja mam inna wersje

    Hmm, czy to firma trzyliterowa z C na początku? :) Jeśli tak to rozmawiaj z
    prezesem po kolei o każdym punkcie, niech Ci tłumaczy dlaczego to tak i o co
    chodzi. Umowy i regulaminy powinni bez problemu dać, o ile mnie pamięć nie
    myli nie robili problemów.

    > W takiej formie oczywiscie nie mam zamiaru podpisac tego porozumienia
    > (koszt szkolenia okreslony na 6000PLN!!), a umowa to kot w worku .

    Co do zwrotu kosztów szkoleń, to obowiązuje gdy podpiszesz listę tych
    szkoleń, a nie bardzo zabiegają o to żebyś podpisał, chyba że im się
    zmieniło. A wydaje mi się, że komuś kogo znam podawali koszt 12 tys. (ale
    może to było 2 x 6000 bo dwa szkolenia na początku były).

    > Szkolenie wyglda na solidne, firma tez dlatego wstepnie jestem
    > zainteresowany, ale mam watpliwosci o ktorych powyzej wspomnialem.

    Na programistę, wdrożeniowca, kosultanta czy innego aplikujesz?
    Jedno jest pewne, praca raczej intensywna :)

    --
    Pozdrawiam,
    optyk

  • 3. Data: 2005-05-07 09:24:30
    Od: "toomaas" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "optyk" <o...@o...optyk> napisał w wiadomości
> [...]

    > z prezesem po kolei o każdym punkcie, niech Ci tłumaczy dlaczego to tak i
    > o co chodzi. Umowy i regulaminy powinni bez problemu dać, o ile mnie

    Tak i z F na koncu :) wyglada na powazna firme i chcialbym sprobowac chociaz
    ze wzgledu na szkolenie, ale to porozumienie wyglada na razie kiepsko.

    > Na programistę, wdrożeniowca, kosultanta czy innego aplikujesz?
    > Jedno jest pewne, praca raczej intensywna :)

    Startowalem na konsultanta, ale dano mi do zrozumienia ze widza mnie tez na
    stanowisku wdrozeniowca. Mozesz mi cos wiecej napisac o tej firmie?? Czy
    jest solidna?? I jak z warunkami pracy (nie chodzi mi o kase tylko bardziej
    o atmosfere, mozliwosc rozwoju, ciekawe wyzwania)

    Pozdrawiam
    Toomaas

  • 4. Data: 2005-05-07 12:54:54
    Od: "optyk" <o...@o...optyk>

> [...]
    > Czy jest solidna?? I jak z warunkami pracy (nie chodzi mi o kase tylko
    > bardziej o atmosfere, mozliwosc rozwoju, ciekawe wyzwania)

    Porozmawiam z osobą, która tam pracowała, poproszę żeby coś skrobnęła. Wiem
    tyle, że Twój wolny czas raczej będzie deficytowym zasobem, co do atmosfery
    się nie wypowiadam (raczej 'nijaka'). Możliwości rozwoju owszem, jeśli
    chcesz się rozwijać w kierunku wdrożeń systemów do zarządzania
    przedsiębiorstwami to droga nienajgorsza, pod warunkiem że się spodobasz
    przełożonej/przełożonemu. Wyzwania, hmmm, zależy co przez to rozumieć, dla
    umysłu myślę że się znajdą (w końcu trzeba jakoś firmę do systemu albo
    system do firmy przystosować), dla organizmu na pewno (podróże) - niektórzy
    to lubią. Więcej, mam nadzieję, doda wspomniana osoba.

    --
    optyk