PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pisarz książek związanych z informatyką

  • 1. Data: 2005-05-06 15:02:46
    Temat: Pisarz książek związanych z informatyką
    Od: "biela" <e...@w...biela.prv.pl>

    Witam
    Jak się zostaje pisarzem książek związanych z informatyką? Czy łatwo jest
    nawiązać współpracę z wydawnictwem jeżeli ma się pomysł na książkę? Czy może od razu
    pisać a później może ktoś kupi?? Trzeba być dr czy mgr wystarczy :) ?

  • 2. Data: 2005-05-06 15:13:05
    Temat: Re: Pisarz książek związanych z informatyką
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "biela" <e...@w...biela.prv.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    może > od razu pisać a później może ktoś kupi?? Trzeba być dr czy mgr

    Jesli nie jestes slawnym autorytetem w danej dziedzinie lub nie masz dorobku
    juz wydanych publikacji, to za sam pomysl raczej nikt nie podpisze umowy -
    czyli pisac, a potem moze ktos kupi i to raczej za procent od sprzedazy niz
    jednorazowe honorarium. Dobrym pomyslem jest odwiedzenie wpierw kilku
    wydawnictw z branzy i zapytanie, na co jest zapotrzebowanie, na jaki temat
    dobra ksiazke by chetnie wydali itd. - orientuja sie w rynku lepiej i
    zmniejsza sie ryzyko sleczenia nad czyms, nad czym rownolegle pracuje ktos
    bezkonkurencyjny. Helion byl bardzo otwarty na nowych autorow kilka lat
    temu - nie wiem, jak jest teraz, ale mysle, ze warto pogadac informacyjnie
    m.in. z nimi.

    I.

  • 3. Data: 2005-05-06 15:51:24
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    Zobacz co o tym pisze np Helion:
    http://helion.pl/autor/

    --
    --- Wojciech virrar Malinowski ---
    ---- JID: v...@j...org ----

  • 4. Data: 2005-05-06 16:00:40
    Od: Michał <m...@s...net>

    biela wrote:

> [...]
    > łatwo jest nawiązać współpracę z wydawnictwem jeżeli ma się pomysł na
    > książkę? Czy może od razu pisać a później może ktoś kupi?? Trzeba być

    pisząc w języku polskim na życie nie zarobisz...

    --
    mgl

  • 5. Data: 2005-05-06 17:41:49
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    biela na pl.praca.dyskusje:
> [...]
    > łatwo jest nawiązać współpracę z wydawnictwem jeżeli ma się pomysł na
    > książkę? Czy może od razu pisać a później może ktoś kupi?? Trzeba być

    Trudno. Przy czym przeszkody zwykle nie leżą po stronie wydawnictw. :>

    np. http://helion.pl/autor/