PracaGrupypl.praca.dyskusjedoktorat z informatyki › Re: doktorat z informatyki
    From: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: doktorat z informatyki
    Date: Sat, 07 May 2005 14:23:51 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@c78-153.icpnet.pl

    Dnia Sat, 07 May 2005 12:43:06 +0200, Michał <m...@s...net> wklepał(-a):

    >czy warto?
    >jeśli chcesz być projektantem-programistą i pracować od 9 do 17 to nie.
    >jeśli chcesz pracować w R&D, przesunąć zainteresowania w kierunku
    >konsultacji (np. budowania systemów Business Intelligence), a może i
    >biznesowych aspektów wdrożeń IT, to PhD może tylko pomóc

    I jeśli będzie to poparte sensowną praktyką, bo w przeciwnym wypadku zostanie
    informatykiem-teoretykiem, a nie specjalistą. Szczerze mówiąc, nie widzę sensu
    robienia doktoratu z informatyki. Jeśli nie pracuje się równolegle robiąc
    doktorat, to po jego zdobyciu co się dzieje? Świeży doktorant z dużą dawką
    teorii w głowie napotyka na swoich rówieśników, którzy mają już kilkuletnie
    doświadczenie praktyczne...
    Dla mnie praca w branży, zmaganie się z praktycznymi problemami zawsze będzie
    większym wyzwaniem i ciekawszym zajęciem niż robienie doktoratu ewentualnie
    praca na uczelni. A co do codziennej pracy - myślę, że rzadko wykorzystuje się
    wiedzę na poziomie doktoratu, a to dlatego, że systemów wymagających stworzenia
    czegoś od podstaw na podstawie bogatej wiedzy akademickiej nie powstaje aż tak
    wiele.
    Trochę jeszcze zależy od tego, jaki był temat przewodni tego doktoratu. Jeśli
    dajmy na to coś związanego z przetwarzaniem sygnałów, dźwięku to jest szansa
    pracować w dziale rozwoju jakiejś firmy telekomunikacyjnej.