PracaGrupypl.praca.dyskusje › doktorat, studia czy praca

  • 1. Data: 2004-01-12 21:44:27
    Temat: doktorat, studia czy praca
    Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl>

    Witam

    Mam poważny dylemat i nie wiem co robić.
    Otóż zrobiłem mgr. inż z nawigacji satelitarnej i równocześnie
    licencjata z informy.
    Rok temu zacząłem się zaocznie "uzupełnia" z infy na polibudzie.
    Aby mieć kasę na studia rozpocząłem studia doktoranckie z
    nawigacji satelitarnej.
    I teraz np. jakbym znalazł gdzieś pracę to nie wiem czy olać
    doktorat i iść do pracy czy dociągnąć go - został rok.
    CO o tym sądzicie ?

    Tak samo za rok kończę studia na polibudzie z infy.

    Wogóle czy szukając pracy jako informatyk doktorat z innej
    dziedziny nie będzie zbędnym balastem ?? (Chociaż w sumie
    opracowuję software do nawigacji więc pokrewne trochę).
    Nie chodzi mi to, aby przez dr przed nazwiskiem dostawać więcej kasy.
    Chodzi mi czy to brane jest pod uwagę jako np. potwierdzenie jakiejś
    tam umiejętności twórczej pracy ??

    Boję się trochę, tego, że doświadczenia zawodowego nie mam a to będzie
    chyba najważniejsze. A i wiek (28) też nie najmłodszy.

    Co byście zrobili na moim miejscu ??

  • 2. Data: 2004-01-12 21:55:57
    Temat: Re: doktorat, studia czy praca
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    z zycia mej rodziny:

    maz doktor fizyki z doswiadczeniem jako inzynier oprogramowania
    (nieco ponad 2 lata, bo przeciez doktorat robil),
    czas poszukiwania pracy: 7 miesiecy
    ciekawostka: niektore firmy w oczy mowily, ze sie go boja?!
    praca obecna: duzy koncern amerykanski, cenia doktoraty
    wnioski: [puste miejsce]

    pozdrawiam
    Ewa

    jezeli chcesz wiedziec wiecej napisz na priva

  • 3. Data: 2004-01-12 21:58:14
    Od: Garfild <g...@w...pl>

    Michał R.napisał:

    > Co byście zrobili na moim miejscu ??

    zostan sobie na uczeli :)

  • 4. Data: 2004-01-12 22:58:18
    Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl>

    Witam

> [...]
    > ciekawostka: niektore firmy w oczy mowily, ze sie go boja?!
    > praca obecna: duzy koncern amerykanski, cenia doktoraty

    Ale czy mąż Twój w trakcie robienia doktoratu gdzieś pracował??
    Bo boję się trochę czy z tym doktoratem nie będzie tak, że
    osoba która będzie oglądać kiedyś moje CV pomyśli: "ja mam mgr a on
    doktora. Po co mam go zatrudniać ?"
    Z drugiej strony doktorat to zawsze jakiś kapitał, tym bardziej, że
    robię go u bardzo znanego profesora, więc chyba nie byłoby
    problemu z wyjazdem za granicę na jakiś staż czy coś.
    Ale zawsze dylemat jest :)

    Dzięki za rady.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-01-12 23:24:44
    Od: jevel <n...@n...no>

    Użytkownik Michał R. napisał:

> [...]
    > robię go u bardzo znanego profesora, więc chyba nie byłoby
    > problemu z wyjazdem za granicę na jakiś staż czy coś.

    rob doktorat stary i sie nie zastanawiaj to tylko rok jak piszesz, a
    potem zawsze wieksze szanse na ciekawa prace nawet w pl

  • 6. Data: 2004-01-13 00:05:13
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    pracowal jako asystent na uniwerku i jeszcze we Francyji siedzial na posadce
    asystenta - doktoranta, potem w 2000 roku znalazl pracke od razu, ale rok
    temu kiedy ja stracil nie ze swojej winy to byl dramat i generalnie rzecz
    ujmujac doszedl do tego, ze zaczal wyksztalcenie zatajac w CV

    pozdrowki
    Ewa co uwaza ze normali ludzie o tej porze spia, hi, hi, hi

  • 7. Data: 2004-01-13 06:43:06
    Od: "repairman" <m...@1...mil.pl>

    > ujmujac doszedl do tego, ze zaczal wyksztalcenie zatajac w CV

    rob, rob jak widzisz mozna z tego jakos wybrnac, a odwrotne jest znacznie
    gorzej
    pzdr
    marcin

  • 8. Data: 2004-01-13 13:27:47
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    a&e wrote:
> [...]
    > (nieco ponad 2 lata, bo przeciez doktorat robil),
    > czas poszukiwania pracy: 7 miesiecy
    > ciekawostka: niektore firmy w oczy mowily, ze sie go boja?!
    ot, takie myslenie szefa ktory zdaje sobie sprawe ze jest slaby i troche
    nie na miejscu na swojej posadzie:
    zatrudnie go, a po roku gosc mnie wysadzi albo co gorsza, awansuje wyzej
    niz ja.

    marcin

  • 9. Data: 2004-01-13 23:15:50
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

    > I teraz np. jakbym znalazł gdzieś pracę to nie wiem czy olać
    > doktorat i iść do pracy czy dociągnąć go - został rok.
    > CO o tym sądzicie ?

    Doktorat z nauk ścisłych to znaczny kapitał na przyszłość
    - mam wujka z takim doktoratem i wiem ile możliwości
    otwiera się po jego zdobyciu.
    A jakie są te możliwośći?
    Wykłady na uczelniach, zagraniczne wyjazdy (staże, konsultacje,
    a jak się los uśmiechnie to praca w dobrej firmie za granicą),
    o prestiżu społecznym nie wspomnę.

    Co do szefa, który bedąc magistrem boi się "doktorów",
    to nie liczyłabym na zbyt wiele w firmie, gdzie takie osoby
    decydują o zatrudnieniu. Pewnie też taki szef boi się osób
    szybciej rozwijających się od niego i podetnie skrzydełka
    w odpowiednim czasie.

    Yonnie

  • 10. Data: 2004-01-14 08:05:33
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    (...ciach....)
    > I teraz np. jakbym znalazł gdzieś pracę to nie wiem czy olać
    > doktorat i iść do pracy czy dociągnąć go - został rok.
    > CO o tym sądzicie ?
    Jeżeli podczs studiów doktoranckich pobierasz stypendium, to kończ doktorat.
    Jeżeli w ciągu ostatnich lat nie zmieniły się przepisy, to do bez
    konsekwencji możesz odejść ze studiów doktoranckich tylko do końca 2 roku.
    Potem musisz albo zrobić doktorat, albo rozpocząć pracę z placówce naukowej
    lub (o ile dobrze pamietam) edukacyjnej czy służbie cywilnej (szczególy
    włączne z tym ile masz czasu na napisanie pracy po ew. "przepisowych" 4
    latach) . W przeciwnym wypadku uczelnia może od ciebie - lub twojego
    pracodawcy - zarzadać zwrotu pobranych przez Ciebie świadczeń.
    Pomijam już, że mnie na twoim miejscu byłoby szkoda poświęconago czasu.....

    Pozdrawiam
    Pawel