PracaGrupypl.praca.dyskusje › dodatek aktywizacyjny z UP

  • 1. Data: 2004-08-08 09:12:49
    Temat: dodatek aktywizacyjny z UP
    Od: "Aniołek" <a...@w...pl>

    czy jesli znajdę pracę na umowę zlecenie to równiez mogę starać sie o ten
    dodatek-w przepisach podają , ze jesli znajdę pracę zarobkową lub etat. Pani
    w urzędzie pracy w Łodzi na Kilińskiego twierdzi ,że musi byc umowa o pracę
    a umowa zlecenie nie wchodzi w gre ,a przeciez to praca zarobkowa?

  • 2. Data: 2004-08-08 11:18:33
    Temat: Re: dodatek aktywizacyjny z UP
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    pracę
    > a umowa zlecenie nie wchodzi w gre ,a przeciez to praca zarobkowa?

    Art. 48. 1. Bezrobotnemu posiadającemu prawo do zasiłku przysługuje dodatek
    aktywizacyjny, jeżeli:
    1) w wyniku skierowania przez powiatowy urząd pracy podjął zatrudnienie w
    niepełnym wymiarze czasu pracy obowiązującym w danym zawodzie lub służbie i
    otrzymuje wynagrodzenie niższe od minimalnego wynagrodzenia za pracę;
    2) z własnej inicjatywy podjął zatrudnienie lub inną pracę zarobkową.
    2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, dodatek aktywizacyjny
    przysługuje w wysokości stanowiącej różnicę między minimalnym wynagrodzeniem
    za pracę a otrzymywanym wynagrodzeniem, nie większej jednak niż 50 %
    zasiłku, o którym mowa w art. 72 ust. 1, przez okres, w jakim przysługiwałby
    bezrobotnemu zasiłek.
    3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, dodatek aktywizacyjny
    przysługuje w wysokości do 30 % zasiłku, o którym mowa w art. 72 ust. 1,
    przez połowę okresu, w jakim przysługiwałby bezrobotnemu zasiłek

    Jean