PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy ufać takiemu pracodawcy

  • 61. Data: 2006-02-28 21:16:28
    Temat: Re: czy ufać takiemu pracodawcy
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 27 Feb 2006 21:57:57 +0100, użyszkodnik "Nick(i)"
    <t...@g...pl> napisał:

    > tia i dajesz zarabiac lekarzom za cO? za udzielenie Ci takiej samej rady
    > ktora moglabys miec w ramach opacanych skladek....

    a cała dyskusja się zaczęła od tego że lepiej tych składek nie płacic
    i płacić za lekarza prywatnie bo to taniej wychodzi :)

    --
    futszaK
    601061867

  • 62. Data: 2006-02-28 21:22:40
    Od: Marek <a...@w...zapraszam.pl>

    > W ciągu 10 lat?... Nawet sznurowadła z "przebiciem" 1zł...

    Zapomniałaś o składkach ZUS. Przy sznurkach za 1 zł zjedzą Cię ;)

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl

  • 63. Data: 2006-02-28 21:30:15
    Od: Marek <a...@w...zapraszam.pl>

    > Tak przy okazji dyskusji o wyższości świąt bożego narodzenia...
    > uslugi świadczone prywatnie przez psychiatrów i psychologów są
    > nieporównywalnie lepsze od państwowych. W zasadzie nie słyszałem, by
    > komuś powiodła się terapia u państwowego psychologa.

    A dlaczego miałoby się to różnić od dentysty? Tam też usłyszysz:
    "plomba "na kasę" wyleci zanim skończy 6 miesięcy, robimy prywatnie?"
    Wyższość świąt bożego narodzenia byłaby wtedy, gdyby lekarz
    pracujący "na kasę chorych" miał zakaz jakiejkolwiek innej pracy
    poza tą "kasą". Coś jak "służba publiczna". Wybór miałby zarówno
    lekarz jak i pacjent. Teraz pacjent wyboru nie ma, nie licząc fikcji.

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl

  • 64. Data: 2006-02-28 22:06:33
    Od: Marek <a...@w...zapraszam.pl>

    > samemu inwestujac pieniadze zyskujesz na nich wiecej niz
    > jak leza w ZUSie. W ZUSie nie dosc, ze nie masz zadnego
    > procentu (pieniadze nie sa inwestowane, tylko wydawane na
    > biezaco), ale jeszcze... nie wyplacaja emerytury powyzej
    > pewnej kwoty. Czyli jesli trafi Ci sie zarabiac bardzo duzo,
    > wcale nie dostaniesz bardzo duzej emerytury, tylko zostanie
    > ona ucieta od gory. Reszta zostaje ukradziona w ramach
    > rownania ludzi w dol.

    Mam co prawda podobne zdanie co do ZUS, ale to nie jest do
    końca tak. Jak zarabiasz za dużo, to nie znaczy, że od
    całości opłacasz ZUS, bo płacenie wtedy też ma swoje granice.
    No a poza tym, emerytura z przymusowych składek to nie tylko
    ZUS, ale i OFE (gdzie można się pobawić trochę jak na giełdzie
    ale bez ryzyka giełdowego i podbić przyszłą emeryturę), gdzie
    nie masz ograniczenia. Samemu można inwestować i jak się ma
    dużo kasy - możliwości są nieograniczone. Ale fortuna kołem
    się toczy, i same inwestycje mogą się okazać zwodnicze. Można
    łatwo zarobić i jeszcze łatwiej stracić więcej, niż zostało
    z zarobków. Ot, życie...

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl

  • 65. Data: 2006-02-28 22:11:02
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: jerry [Tue, 28 Feb 2006 16:33:30 +0100]:

    > Czy to aby nie pora by odwiedzić już PRYWATNEGO psychiatrę?

    Byłam parę lat temu. Niczego ciekawego się nie dowiedziałam
    - a w każdym razie niczego, czego sama nie wiem ;-)

    Ale dzięki za troskę ;-)

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________
    | ' /| |_ Cyber-Girl.NET - Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)|

  • 66. Data: 2006-02-28 22:11:43
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Marek [Tue, 28 Feb 2006 22:22:40 +0100]:

    > Zapomniałaś o składkach ZUS. Przy sznurkach za 1 zł
    > zjedzą Cię ;)

    No dobra, skrzywienie mam, o składkach ZUS to ja już parę
    miesięcy temu w ogóle zapomniałam i dobrze mi z tym ;-)

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________

  • 67. Data: 2006-02-28 22:14:49
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: yamma [Tue, 28 Feb 2006 13:35:35 +0100]:

    > Kobieto! Co ty pieprzysz?! 300%??? Weź sobie kartkę i długopis
    > i policz ile dostaniesz po 10 latach ze 150 zł przy średnim
    > oprocentowaniu, dajmy na to 5%.

    Wiesz, jak mam pieniądze trzymać w banku żeby mieć z nich
    całe 5% w skali rocznej, to ja tam jestem zdania że ja ten
    rok całkiem porządnie marnuję ;-)

    Ale fakt, tu mnie przydybałeś - myślałam o inwestycjach,
    napisałam o funduszach. Nie moja godzina już chyba była.
    Z samych funduszy w wariancie dość optymistycznym po tych
    10 latach mam na koncie około 30.000zł. Co notabene nadal
    stanowi pokaźną sumę w stosunku do stanu "konta" w ZUS.

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________

  • 68. Data: 2006-02-28 22:16:43
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Wojciech Bańcer [28 Feb 2006 15:31:22 +0100]:

    > Jak sądzę, Kira nie pisała o lokatach o oszałamiającym
    > oprocentowaniu 5%... :)

    No nie, nawet mi to do głowy nie wpadło...

    > Nie zawsze będzie okazja żeby tak ładnie zarobić na FI,
    > jak to było np. na początku stycznia.

    Miało być pięknie w tym roku na akcjach. Ale mamy kaczkę...

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________

  • 69. Data: 2006-02-28 22:21:27
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Józek [Tue, 28 Feb 2006 10:45:49 +0100]:

    > Poza tym że masz, macie racje jest jeszcze mały problem.
    > Nie bardzo widzę rozwoju służby zdrowia bez wkładu
    > całego społeczeństwa, składek obowiązkowych.

    Tylko wiesz, to jest jednak zafajdany interes państwa, żeby
    tak ustawili prawo i dysponowali funduszami, żeby zamiast
    marmurowych posadzek w ZUSie i biedaków jeżdzących mercami
    po zasiłek - dało się inwestować w służbę zdrowia.

    Nie uważasz?

    > Bo przychodzi taki moment że juz nie jesteś zdolna-y
    > do pracy i 80% tychże nie stać na nic, z wyżywieniem
    > włącznie.

    A to z kolei jest już ich interes, żeby do tego momentu
    zaczęło ich być stać na papu... Welcome In Real Life.

    > A wielu tym dziś zdrowych młodych i pięknych zawodzi
    > wyobraźnia że może to być już jutro a może nawet dziś!

    No, u mnie to będzie za circa 6 miesięcy, ze 2 lata przerwy
    sobie siłą rzeczy zamierzam zrobić ;-) Wyobraźnia mi akurat
    na pełnych obrotach działa ;-)

    Kira

    --

  • 70. Data: 2006-02-28 22:24:50
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Immona [Tue, 28 Feb 2006 19:07:22 +0100]:

    > Akurat troche znam Kire i ona ma skrzywienie
    > przedsiebiorcy :)

    I parę innych, znacznie bardziej upierdliwych ;-)

    Kira

    --