PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]

  • 1. Data: 2003-06-18 21:58:22
    Temat: czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.spam>

    Witam,
    Po dziewięciu miesiącach obiecywania etatu (pracowałem na umowę o dzieło),
    okoliczności (odejście kluczowego pracownika) zmusiły szefa do
    zaproponowania mi umowy o pracę. Umowy nie podpisałem i pracuję juz gdzie
    indziej ;) Stwierdziłem, że za te pieniądze czegoś takiego nie podpiszę.
    Moje wynagrodzenie oprócz tych 900zł brutto miało się składać dodatkowo
    również z prowizji ze sprzedaży (pewnie ok 6-góra 10 tys. PLN brutto
    rocznie. ale to przy dużym szczęciu, bo temat do sprzedaży wyjątkowo drogi i
    w Polsce niepopularny - systemy telefoniczne CTI czyli bardzo zaawansowane
    centrale telefoniczne budowane za zwykłych PC-tach w windą 2000).

    Poniżej zamieszczam treść umowy i czekam na opinie (jak komuś z Was będzie
    się chciało przebrnąć przez to, co właśnie wklepałem) czy jest ona normalna,
    czy moze jednak nie do końca (biorąc pod uwagę kwotę, na którą opiewa) ;)

    Wyjaśniam - Spółka jest firmą z jednoosobowym zarządem w osobie gościa -
    pana i władcy - który na stałe rezyduje w USA. Firma mieści się w mieszkaniu
    w zwykłym starym bloku mieszkalnym z dwoma pokojami zaadoptowanymi na
    "biuro".
    Umowę tą uprzednio podpisywało 25 pracowników (tylko jeden z nich pracuje do
    tej pory + jeszcze jedna osoba na umowę o dzieło).
    Tak wygląda cała ta "spółka zoo" - już beze mnie ;)

    =============
    Umowa o pracę.

    Niniejsza umowa została zawarta w ... pomiędzy... i tak dalej.

    Strony postanawiają co następuje:

    1. Definicje
    1.1. W niniejszej Umowie następujące wyrażenia, o ile nie będzie to w sposób
    wyraźny zaznaczone, będą miały następujące znaczenie:
    1.1.1. "Zarząd" oznaczać będzie osoby będące w danej chwili członkami
    zarządu spółki
    1.1.2. "Data Rozpoczęcia" oznaczać będzie ... (tu byłaby data podpisania
    umowy gdybym ją podpisał ;-)
    1.1.3. "Zatrudnienie" oznaczać będzie zatrudnienie pracownika zgodnie z
    Umową o Pracę oraz niniejszą umową
    1.1.4. "Niezdolność" oznaczać będzie chorobę lub uszkodzenie ciała
    powodujące, iż pracownik jest niezdolny do świadczenia pracy zgodnie z
    postanowieniami niniejszej umowy
    1.1.5. "Prawa własności intelektualnej" oznaczać będą jakiekolwiek prawa
    przysługujące zgodnie z prawem polskim w związku z jakimkolwiek patentem,
    wzorem zdobniczym, wzorem użytkowym, prawem autorskim, znakiem towarowym
    wraz z wszelkimi innymi innymi prawami na dobrach materialnych
    1.1.6. "Własność" oznaczać będzie jakąkolwiek ideę, wynalazek, usprawnienie,
    modyfikację, metodę, formułę, materiał, know-how, wzór, prototyp, znak,
    szkic, rysunek, plan lub inny przedmiot, kod komputerowy, aplikacje

    1.2. Nagłówki zostały umieszczone tylko dla łatwiejszego posługiwania się
    Umową i nie będą miały wpływu na interpretację niniejszej Umowy.

    2. Żadne modyfikacje, zmiany lub poprawki niniejszej umowy nie będą
    skuteczne chyba, że zostaną dokonane na piśmie przez obie Strony

    Rozpoczęcie obowiązywania

    Niniejsza umowa wchodzi w życie w Dniu Rozpoczęcia i zastępuje wszelkie
    poprzednie ustalenia (o ile takie istniały) odnoszące się do zatrudnienia
    pracownika przez Spółkę.

    3. Stanowisko

    3.1. Pracownik będzie zatrudniony w Spółce na stanowisku Specjalita w Dziale
    Sprzedaży Systemów Telefonii Komputerowej <<nazwa własna systemu>>
    3.2. Pracownik świadczyć będzie pracę na rzecz spółki na takim lub innym
    stanowisku wykonawczym, które wskaże Zarząd, z zastrzeżeniem jednakże, że
    stanowisko takie znajdować się będzie w zakresie zdolności lub kwalifikacji
    Pracownika.
    3.3. Zarząd może zażądać aby Pracownik przeniósł się na inne stanowisko lub
    miejsce pracy, a pracownik podporządkuje się takim żądaniom, z zastrzeżenim
    Art. 42 kodeksu pracy.

    4. Czas zatrudnienia
    Zatrudnienie trwać będzie do chwili rozwiązania umowy o pracę zgodnie z jej
    postanowieniami.

    5. Obowiązki
    5.1. Pracownik będzie odpowiedzialny wobec zarządu, podejmie swoje obowiązki
    i wykonywać będzie kompetencje scedowane na niego lub przyznane mu przez
    Zarząd oraz będzie, podczas trwania zatrudnienia, należycie i z oddaniem
    świadczył pracę na rzecz Spółki oraz użyje najlepszych wysiłków, aby
    popierać interesy spółki.
    5.2. Pracownik będzie przestrzegał oraz wypełniał postanowienia Umowy Spółki
    oraz będzie wypełniał wszelkie uchwały, zarządzenia oraz wskazówki podjęte
    lub wydane przez zarząd.
    5.3. Pracownik poświęci cały swój czas, uwagę oraz zdolności na rzecz
    Przedsiębiorstwa Spółki w czasie zwykłych godzin pracy oraz podczas takich
    innych godzin, które mogą okazać się konieczne, aby zarząd był zadowolony z
    wypełniania jego obowiązków, o ile Zarząd nie zarządzi inaczej lub będzie to
    niemożliwe w związku z Niezdolnością, z zastrzeżeniam Art.9.

    6. Inne zajęcia
    6.1. Bez uprzedniej pisemnej zgody zarządu pracownik nie będzie angażował
    się w lub czerpał korzyści (bezpośrednio lub pośrednio) z jakiegokolwiek
    innego przedsiębiorstwa, działalności handlowej, zawodu lub zatrudnienia
    podczas
    trwania Zatrudnienia.
    6.2. Art. 6.1. nie zabrania pracownikowi posiadania lub czerpania korzyści z
    papierów wartościowych (zarówno notowanych jak i nienotowanych na Giełdzie
    papierów wartościowych w Warzsawie) w jakiejkolwiek spółce.
    6.3. Art. 6.1 nie zabrania się pracownikowi czerpania korzyści z
    działalności związanej z jego hobby i zainteresowaniami innymi, niż związane
    z Zatrudnieniem, o ile nie będzie to miało charakteru stałego a ilość
    przeznaczonego na tę działalność czasu nie przekroczy 32 godzin miesięcznie

    7. Wynagrodzenie
    7.1. Podczas trwania zatrudnienia Spółka płacić będzie pracownikowi
    wynagrodzenie w wysokości 900zł polskich brutto miesięcznie (słownie
    dziewięćset złotych).
    7.2. Wynagrodzenie płatne będzie w równych miesięcznych ratach z dołu,
    najpóźniej 5 dnia następnego miesiąca, przy czym płatność odnosząca się do
    okresu krótszego niż miesiąc będzie naliczana proporcjonalnie do liczby dni
    zatrudnienia w takim miesiącu.
    7.3. Płaca może ulec zwiększeniu w przyszłości

    8. Wydatki
    Spółka zwróci pracownikowi rozsądne wydatki poniesione przez Pracownika na
    rzecz przedsiębiorstwa Spółki pod warunkiem dostarczenia rachunków oraz
    innych informacji, których zarząd może zażądać.

    9. Niezdolność do pracy
    9.1. Pracownik z zastrzeżeniem przestrzegania zasad obowiązujących w Spółce
    dotyczących zawiadamiania oraz potwierdzenia nieobecności z powodu
    Niezdolności w odpowiedznim czasie, będzie miał prawo do Wynagrodzenia,
    względnie do ustawowego zasiłku chorobowego, na podstawie odpowiednich
    przepisów prawa ubezpieczeń społecznych, w związku z nieobecnością
    spowodowaną Niezdolnością na podstawie postanowień kodeksu pracy.
    9.2 Pracownik podda się badaniom lekarskim przeprowadzonym przez lekarza
    wybranego przez Spółkę oraz w czasie wskazanym przez Spółę, oraz ujawni
    wyniki takich badań medycznych spółce z zastrzeżeniem jednakże, że Spółka
    pokryje zawsze wszelkie koszta oraz/lub wydatki poniesione przez pracownika
    w związku z takimi badaniami.

    10. Przeniesienie przedsiąbiorstwa
    W przypadku gdy spółka ulegnie samorozwiązaniu lub "uśpienia" w celu
    połączenia lub rekonstrukcji lub przekazania całego lub jakiejkolwiek
    poważnej części swojego przedsiębiorstwa, na rzecz jakiejkolwiek innej
    spółki. Pracownik nie będzie z tego powodu miał jakiegokolwiek roszczenia za
    szkody tak długo, jak pracownikowi zostanie zaoferowane zatrudnienie przez
    spółkę, będącą następcą prawnym całości lub części przedsiębiorstwa spółki
    na warunkach generalnie, nie mniej korzstnych niż warunki objęte niniejszą
    umową, z zastrzeżeniem ustawy z dnia 28 grudnia 1989r. o szczególnych
    zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących
    zakładu pracy oraz o zmianie niektórych ustaw.

    11. Procedury sprawozdawcze, dyscyplinarne i rozjemcze oraz zawieszenie
    11.1. Pracownik odpowiada wobec Zarządu za wykonanie swoich obowiązków
    wynikających z niniejszej umowy oraz pracownik dostarczać będzie Zarządowi
    punktualnie, dokładne i regularne sprawozdania oraz informacje dotyczące
    przedsiębiorstwa Spółi w taki sposób, aby zarząd był na bieżąco informowany
    i świadomy prawdziwego stanu przedsiębiorstwa.
    11.2. Nie istnieje żadna formalna procedura dyscyplinarna, ale oczekuje się
    że pracownik będzie zachowywał się w sposób nie uwłaczający jego stanowisku.
    11.3. Jakiekolwiek zażalenia odnoszące się do niniejszego zatrudnienia
    powinny zostać przedstawione do rozpatrzenia Zarzadowi któego decyzja będzie
    ostateczna.
    11.4. W każdej chwili Zarząd z uzasadnionych powodów może zawiesić
    pracownika, z zachowaniem pełnej płacy w wykonywaniu wszelkich lub części
    jego obowiązków.

    12. Obowiązki na wypadek rozwiązania umowy
    12.1. Wraz z rozwiązaniem zatrudnienia z jakiegokolwiek powodu, Pracownik
    bez uszczerbku dla roszczeń za szkody które strony mogą mieć wzajemnie wobec
    siebie:
    12.1.1. Na prośbę Spółki natychmiast zrzeknie się wszelkich funkcji oraz
    stanowisk zajmowanych w Spółce.
    12.1.2. Natychmiast doręczy Spółce wszelką korespondencję, dokumenty,
    wykazy, papiery (...) oraz własność należącą do Spółki która może być w
    posiadaniu Pracownika Spółki lub pod jego kontrolą (włączając w to takie
    przedmioty, które mogą być przygotowane lub wykonane przez / lub znaleźć
    się pod kontrolą Pracownika i w jakikolwiek sposób dotyczyć przedsiębiorstwa
    lub spraw Spółki lub jakiegokolwiek ich dostawcy, agenta, dystrybutora lub
    klienta). Pracownik bez pisemnej zgody zarządu nie zatrzyma jakichkolwiek
    kopii powyższych materiałów.
    12.2. Pracownik niniejszym nieodwołalnie powoduje Spółkę na swojego
    pełnomocnika do przygotowania oraz złożenia w jego imieniu oraz na jego
    rzecz takiej rezygnacji ze stanowiska, którą pracowik będzie zobowiązany do
    przygotowania lub złożenia zgodnie z art. 12.1.1.
    12.3. Ustala się miesięczny okres wypowiedzenia Umowy o Pracę w formie
    pisemnej, które strona wypowiadająca winna dostarczyć drugiej stronie w
    ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego okres wypowiedzenia.

    13. Informacje poufne
    Podczas trwania zatrudnienia lub w okresie po jego ustaniu Pracownik nie
    użyje (chyba że na rzecz spółki) i nie ujawni osobom trzecim (za wyjątkiem
    właściwych pracowników Spółki lub osób mających upoważnienie zarządu)
    jakichkolwiek poufnych lub tajnych informacji dotyczących przedsiębiorstwa,
    technologii, programów komputerowych, wzorów lub finansów spółki lub
    jakiejkolwiek poufnej lub tajnej informacji dotyczącej Własności, lub
    związanej z usługami świadczonymi lub produktami wytwarzanymi, wykonywanymi
    lub rozwijanymi przez spółkę, które w czasie trwania Zatrudnienia Pracownik
    mógł poznać.

    14. Własność intelektualna
    14.1. Pracownik natychmiast zawiadomi Spółkę o wszelkiej własności (bez
    względu na to, czy podlega ona ochronie w związku z jakimkolwiek prawem
    ochrony własności intelektualnej), która w czasie trwania Zatrudnienia
    zostanie przez pracownika samodzielnie lub łącznie z jedną lub więcej
    osobami, stworzona, ułożona, wyprodukowana, odkryta lub sformułowana.
    14.2. Pracownik wyraża zgodę na to, że wszelkie prawa, tytuły oraz udziały
    odnoszące się do Własności powstałej w czasie trwania zatrudnienia
    (włączając w to wszelkie prawa z nią związane które powstaną zarówno w
    trakcie jak i po ustaniu Zatrudnienia) na obszarze całego świata, będzie,
    bez wynagradzania, należeć wyłącznie do Spółki.
    14.3. Zlecając jakiejkolwiek osobie, firmie lub spółce wykonanie prac
    (włączając dostawę towarów lub świadczenie usług) na rzecz spółki w związku
    z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa Pracownik
    zapewni, że taka osoba firma lub spółka natychmiast przeniesie na Spółkę
    wszelkie przyszłe prawa własności intelektualnej do jakiejkolwiek Własności
    którą zleceniodawca ułoży, stworzy, wymyśli, wyprodukuje, odkryje lub
    sformułuje podczas wykonywania zleconych mu prac.
    14.4. Podczas trwania zatrudnienia oraz w okresie nie dłuższym niż 3 lata po
    jego ustaniu na podstawie wskazówek spółki oraz na jej koszt, pracownik
    dokona wszelkich czynności oraz aktów o które spółka może zwrócić się do
    Pracownika, niezbędnych do uzyskania oraz utrzymania jakiegokolwiek z praw
    własności intelektualnej które może istnieć w związku z jakąkolwiek
    Własnością, która na podstawie niniejszego artykułu lub obowiązującego prawa
    odnoszącego się do własności, należy do Spółki oraz przekaże wszelkie takie
    prawa własności intelektualnej Spółce lub zgodnie ze wskazaniem Spółki.
    14.5. Pracownik niniejszym nieodwołalnie powołuje Spółkę na swojego
    pełnomocnika, do przygotowania oraz dokonania w jego imieniu oraz na jego
    rzecz wszelkich aktów, dokumentów, czynności oraz upoważnia spółkę, w celu
    zapewnienia spółce (lub osobie przez nią wskazanej) pełnego pożytku z
    postanowień nieniejszego artykułu oraz wobec osób trzecich, do używania
    pisemnego zaświadczenia podpisanego przez jakiegokolwiek członka zarządu
    Spółki, że dokument lub akt objęty udzielonym niniejszym pełnomocnictwem
    będzie przekonywującym dowodem, że takie pełnomocnictwo miało miejsce.

    15. Ograniczenia w związku z ustaniem zatrudnienia
    15.1. Podczas swojego Zatrudnienia Pracownik prawdopodobnie pozna klientów
    Spółki oraz będzie miał na nich wpływ oraz pozna ich wymagania odnoszące się
    do produktów i usług dostarczanych przez Spółkę i będzie miał na nie wpływ.
    Pracownik zgadza się w związku z tym że bez uprzedniej pisemnej zgody
    Zarządu (która będzie wstrzymana tylko w takiej sytuacji, kiedy uzna on
    odmowę za niezbędną w celu ochrony uzasadnionego interesu spółki) w okresie
    dwóch lat od ustania jego zatrudnienia, nie będzie bezpośrednio lub
    pośrednio we własnym imieniu lub w imieniu jakiejkolwiek innej osoby:
    15.1.1. zabiegać o lub nawiązywać kontakt z jakimikolwiek osobami w celu
    oferowania dostawy lub świadczenia (lub postarania się o dostawę lub
    świadczenie) towarów lub usług podobnych do towarów lub usług sprzedawanych
    lub dostarczanych przez spółkę w czasie trwania zatrudnienia w zakresie
    specjalistycznego software'u (specjalistyczne programy komputerowe) gdy
    osobie takiej:
    15.1.1.1. w imieniu spółki sprzedawał lub świadczył (lub z którą negocjował
    sprzedaż lub dostawę) lub
    15.1.1.2. za wiedzą Pracownika, SPółka sprzedawała lub dostarczała towary
    lub usługi w okresie 12 miesięcy przed końcem zatrudnienia pracownika
    15.1.2. zachęcał do naruszania lub powodował naruszenie lub zmianę
    jakiejkolwiek umowy o dostawę lub świadczenie towarów lub usług,
    porozumienia lub modelu stosunków handlowych, których spółka jest stroną lub
    z których spółka czerpie korzyści
    15.1.3. namawiał lub zabiegał lub usiłował namawiać do lub zabiegać o to by:
    15.1.3.1. jakikolwiek dyrektor lub inna osoba na kluczowym stanowisku w
    spółce zrezygnował z pracy
    15.1.3.2. jakikolwiek producent lub licencjodawca wypowiedział lub nie
    odnowił wiążących go porozumień umownych ze spółką bez względu na to, czy
    taka osoba, w wyniku odejścia, naruszyłaby postanowienia umowy ze spółką.
    15.1.4. wykorzystywał włąsności handlowych Spółki takich jak listy klientów,
    wyników analiz rynkowych czy też innych informacji marketingowych będących w
    posiadaniu Spółki.

    16. Podzielność
    Spółka oraz jej pracownik uznają, że artykuły oraz ustępy niniejszej umowy
    są podzielne. Gdy jakikolwiek artykuł, ustęp lub możliwa do zidentyfikowania
    część artykułu lub ustępu zostanie uznana za nieważną lub niepodlegającą
    egzekucji przez właściwy sąd, wtedy taka nieważność lub nieegzekwowalność
    nie będzie wpływała na ważność egzekucji pozostałych artykułów lub ustępów.

    17. Zawiadomienia
    Wszelkie zawiadomienia i inne informacje przekazywane przez jedną stronę
    drugiej, w związku z niniejszą umową będą wydane na piśmie i zostaną
    przesłane lub doręczone na odpowiedni adres podany poniżej:

    adres spółki oraz pracownika

    na dowód czego strony zawarły nieniejszą umowę w powyższej dacie...

    =======

    No i jak? ;)
    Wszelkie komentarze specjalistów prawa pracy mile widziane ;-))

    Pozdrawam,
    Adam Iganowicz

  • 2. Data: 2003-06-18 22:57:40
    Temat: Re: czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.spam> wrote in message

> [...]
    > wypełniania jego obowiązków, o ile Zarząd nie zarządzi inaczej lub będzie
    > niemożliwe w związku z Niezdolnością, z zastrzeżeniam Art.9.

    Specjalistą wprawdzie nie jestem, ale niniejszy punkt urzekł mnie swoją
    prostotą, urokiem i bezpośrednim wskazaniem na rodzaj niewolnictwa ;-)

> [...]
    > się w lub czerpał korzyści (bezpośrednio lub pośrednio) z jakiegokolwiek
    > innego przedsiębiorstwa, działalności handlowej, zawodu lub zatrudnienia

    A to jest już chyba nielegalne.

    > 11.2. Nie istnieje żadna formalna procedura dyscyplinarna, ale oczekuje
    się
    > że pracownik będzie zachowywał się w sposób nie uwłaczający jego
    stanowisku.

    Czy publikowanie umowy nie uwłacza stanowisku? ;-)

> [...]
    do
    > przygotowania lub złożenia zgodnie z art. 12.1.1.

    Hm?

> [...]
    > użyje (chyba że na rzecz spółki) i nie ujawni osobom trzecim (za wyjątkiem
    > właściwych pracowników Spółki lub osób mających upoważnienie zarządu)

    Wybieramy odpowiedź "podczas trwania".

> [...]
    się
    > do produktów i usług dostarczanych przez Spółkę i będzie miał na nie
    [...]

    Tutaj chyba brakuje świadczenia wypłacanego przez te dwa lata, by zapis był
    wiążący.

    Wygodne, ale czy zgodne z prawem?

    Tomek Z.

  • 3. Data: 2003-06-18 23:04:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 18 Jun 2003 23:58:22 +0200, "Adam Iganowicz"
    <i...@w...pl.spam> zakodował:

    >Wyjaśniam - Spółka jest firmą z jednoosobowym zarządem w osobie gościa -
    >pana i władcy - który na stałe rezyduje w USA. Firma mieści się w mieszkaniu

    Poza sformułowaniami nie bardzo gramotnymi (typu "najlepszy wysiłek")
    i tego, że przepisał kawałek KP to:

    >1.1.3. "Zatrudnienie" oznaczać będzie zatrudnienie pracownika zgodnie z
    >Umową o Pracę oraz niniejszą umową

    To co to jest?? Jest umowa o pracę _oraz_ ta umowa, którą cytujesz??

    >1.1.6. "Własność" oznaczać będzie jakąkolwiek ideę, wynalazek, usprawnienie,
    >modyfikację, metodę, formułę, materiał, know-how, wzór, prototyp, znak,
    >szkic, rysunek, plan lub inny przedmiot, kod komputerowy, aplikacje

    Ciekawa definicja. Czyli koszula, którą masz na sobie nie jest Twoją
    właśnością?

    >4. Czas zatrudnienia
    >Zatrudnienie trwać będzie do chwili rozwiązania umowy o pracę zgodnie z jej
    >postanowieniami.

    No, może jeszcze wygasnąć. Jak już przepisuje KP, to dokładnie ;)

    >i wykonywać będzie kompetencje scedowane na niego lub przyznane mu przez

    Co znaczy "wykonywać kompetencje"?? ;)

    >Zarząd oraz będzie,

    Czyli jak będziesz miał szefa, to możesz go zlewać i każdego polecenia
    domagać się w formie uchwały zarządu. ;)

    >najlepszych wysiłków,

    Piękne ;)

    >5.2. Pracownik będzie przestrzegał oraz wypełniał postanowienia Umowy Spółki

    Poproś o załączenie umowy - jak możesz wypełniać coś, czego nie znasz
    ;)

    >oraz będzie wypełniał wszelkie uchwały, zarządzenia oraz wskazówki podjęte
    >lub wydane przez zarząd.

    Biedny będzie ten zarząd, jak firemka się rozwinie i zechcą dać Ci
    szefa ;)

    >innych godzin, które mogą okazać się konieczne, aby zarząd był zadowolony z

    LOL
    Czyli co, wieczorami masz robić szefowi dobrze, żeby był zadowolony??

    >wypełniania jego obowiązków, o ile Zarząd nie zarządzi inaczej lub będzie to
    >niemożliwe w związku z Niezdolnością, z zastrzeżeniam Art.9.

    Dodałbym "w zakresie i na zasadach przewidzianych w KP", chociaż to
    oczywiste.

> [...]
    >się w lub czerpał korzyści (bezpośrednio lub pośrednio) z jakiegokolwiek
    >innego przedsiębiorstwa, działalności handlowej, zawodu lub zatrudnienia

    Czyli gdy wygrasz w promocji masmixa łopatkę, to czerpiesz korzyści z
    innego przedsiębiorstwa?? No, a jak trafisz 6 w lotto?? Ten zapis jest
    tak bezsensowny, że aż niebezpieczny.

    >6.2. Art. 6.1. nie zabrania pracownikowi posiadania lub czerpania korzyści z
    >papierów wartościowych (zarówno notowanych jak i nienotowanych na Giełdzie
    >papierów wartościowych w Warzsawie) w jakiejkolwiek spółce.

    To z kolei bez sensu - czyli wystarczy, że założysz S.A. i możesz w
    niej mieć większościowy udział i wszystko jest OK, a jak na umowę
    zlecenie sklecisz np. malutki programik, to już nie jest OK? Bez
    sensu.

> [...]
    >z Zatrudnieniem, o ile nie będzie to miało charakteru stałego a ilość
    >przeznaczonego na tę działalność czasu nie przekroczy 32 godzin miesięcznie

    ROTFL
    Czyli jak kopiesz ogródek ponad 32 godziny w miesiącu, to łamiesz
    postanowienia umowy??

    >Spółka zwróci pracownikowi rozsądne wydatki

    Poproś o dodanie na początku definicji co to "rozsądne wydatki".
    Ja bym przy takiej umowie grosza z własnej kieszeni nie wyłożył.

    >spowodowaną Niezdolnością na podstawie postanowień kodeksu pracy.

    Zapomnieli jeszcze o wynagrodzeniu za inne nieobecności - choćby
    wynikających z rozporządzenia w sprawie zasad i warunkow podnoszenia
    kwalifikacji zawodowych i wyksztalcenia ogolnego doroslych.

> [...]
    >pokryje zawsze wszelkie koszta oraz/lub wydatki poniesione przez pracownika

    Nie masz obowiązku przedstawiać żadnych wyników badań - jedynie
    zaświadczenie o braku przeciwwskazań do pracy na danym stanowisku.
    Brakowałoby jeszcze tego, żeby pracodawca zaglądał do Twoich wyników
    testu na kiłę ;)
    Do tego badania mają się odbyć w czasie pracy i na koszt pracodawcy.

> [...]
    >połączenia lub rekonstrukcji lub przekazania całego lub jakiejkolwiek
    >poważnej części swojego przedsiębiorstwa, na rzecz jakiejkolwiek innej

    Czy tylko ja nie rozumiem tego zdania??

    >11.2. Nie istnieje żadna formalna procedura dyscyplinarna, ale oczekuje się
    >że pracownik będzie zachowywał się w sposób nie uwłaczający jego stanowisku.

    No tak. A jak powstanie taka procedura, to trzeba będzie od razu umowę
    o pracę zmieniać ;)

    >11.3. Jakiekolwiek zażalenia odnoszące się do niniejszego zatrudnienia
    >powinny zostać przedstawione do rozpatrzenia Zarzadowi któego decyzja będzie
    >ostateczna.

    ROTFL
    Zawsze pozostaje PIP i sąd pracy. Ale jak sobie pracodawca nie zdaje z
    tego sprawy, to jego problem.

    >12.3. Ustala się miesięczny okres wypowiedzenia Umowy o Pracę w formie
    >pisemnej, które strona wypowiadająca winna dostarczyć drugiej stronie w
    >ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego okres wypowiedzenia.

    Ciekawe. A jak ostatnim dniem jest dzień wolny albo pracownik jest na
    zwolnieniu czy urlopie??

> [...]
    >lub rozwijanymi przez spółkę, które w czasie trwania Zatrudnienia Pracownik

    No tak. Jeszcze tego by brakowało, żebyś nie mógł przed sądem
    opowiadać o przekrętach firmy ;)

    >ochrony własności intelektualnej), która w czasie trwania Zatrudnienia
    >zostanie przez pracownika samodzielnie lub łącznie z jedną lub więcej
    >osobami, stworzona, ułożona, wyprodukowana, odkryta lub sformułowana.

    Czyli jak narysujesz mamie laurkę, to musisz czymprędzej powiadomić
    szefa. Podobnie jak zrobisz zdjęcie Rysom czy pięknej żyrafie w ZOO.

> [...]
    >trakcie jak i po ustaniu Zatrudnienia) na obszarze całego świata, będzie,
    >bez wynagradzania, należeć wyłącznie do Spółki.

    Chyba właściciel nie słyszał o niezbywalnych prawach autorskich -
    nigdy nie będzie mógł się podpisać pod Twoim obrazem czy programem
    komputerowym.

    [Tu wymiękłem. Dalszego bełkotu już nie strawiłem]

    >Wszelkie komentarze specjalistów prawa pracy mile widziane ;-))

    Wygląda na majeczenie kogoś, komu wydaje się, że zna trochę prawo.
    Kupy się to nie trzyma.
    Nie ma podstawowych danych np. rodzaj umowy (na czaso
    określony/nieokreślony/okres próbny), miejsce pracy. Nie ma ustalonego
    odszkodowania za zakaz konkurencji (po rozwiązaniu umowy).

    Na pocieszenie mogę tylko dodać, że te bzdury bardziej szkodzą
    pracodawcy, niż Tobie i jak alternatywą jest bezrobocie, to:
    KP
    Art. 18. § 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których
    podstawie powstaje stosunek pracy, nie mog? być mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy.
    § 2. Postanowienia umów i aktów, o których mowa w § 1, mniej korzystne
    dla pracownika niż przepisy prawa pracy s? nieważne; zamiast nich
    stosuje się odpowiednie przepisy prawa pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-06-19 01:28:47
    Od: "CopyThat" <w...@w...pl>

    witam
    Większośc z tej umowy jest z punktu widzenia prawa mocno kontrowersyjna. Pkt
    14.5 nosi znamina cyrografu z diabłem. Całość jest dla mnie rozpaczliwym
    jękiem pracodawcy mocno niegdyś pokrzywdzonego przez prawo pracy RP.
    Pozdrawiam VVito

  • 5. Data: 2003-06-19 05:56:11
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Poniżej zamieszczam treść umowy i czekam na opinie

    Podobno wystarczy dopilnować, aby w umowie był tytuł "umowa o prace" a wtedy
    jakiekolwiek wydumane
    teksty nie mają znaczenia. Niezależnie od tego co sie napisze to i tak podpada to pod
    KP a wtedy
    warunki nie mogą być gorsze niż daje KP.

    mer

  • 6. Data: 2003-06-19 11:43:24
    Od: s...@p...onet.pl

    > Witam,
    > Ten Twój szef to ma chyba zaawansowane delirium tremens. Niech on sie zacznie
    leczyć bo to co napisał to nie spełnia warunków art. 29 kp. nie ma np. miejsca
    wykonywania obowiązków. On chce ubezwłasnowolnić pracownika, a gdzie umowa o
    zakazie konkurecji za którą się pracownikowi płaci. Dziwna umowa połączenie
    gvasi umowy o pracę z umową cywilną ale jaką oraz zakresem obowiązków. Dobrze
    że nie podpisałeś tej umowy. Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2003-06-19 15:11:34
    Temat: Odp: czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.spam>

    Użytkownik "CopyThat" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 14.5 nosi znamina cyrografu z diabłem. Całość jest dla mnie rozpaczliwym
    > jękiem pracodawcy mocno niegdyś pokrzywdzonego przez prawo pracy RP.

    Cytat, może nie dosłowny, z "zarządu spółki":
    "Do tej pory już 25 osób umowę podpisywało i nikt nie miał nigdy żadnych
    wątpliwości a więc specjalnie dla pana nie będę tworzył nowego tekstu umowy,
    bo nie będę analizował, jakie niebezpieczne furtki mógłbym sobie tym
    pootwierać, a tą umowę stworzyło na zamówienie doświadczone w prawie pracy
    biuro prawniczne i jest ona bez zarzutu"

    ;)
    A.I.

  • 8. Data: 2003-06-19 15:19:04
    Temat: Odp: czy ta umowa jest normalna?
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.spam>

> [...]
    > wpływ.
    > [...]
    >
    > Tutaj chyba brakuje świadczenia wypłacanego przez te dwa lata, by zapis

    Spróbuj to wytłumaczyć temu gościowi, o - przepraszam - Zarządowi Spółki...
    ;-))

    A.I.

  • 9. Data: 2003-06-19 15:19:06
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.spam>

    > Czy tylko ja nie rozumiem tego zdania??

    A to już mój błąd przy wklepywaniu tej radosnej twórczości - po "spółki" nie
    ma kropki tylko przecinek:

  • 10. Data: 2003-06-19 15:28:06
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.spam>

> [...]
    Dobrze
    > że nie podpisałeś tej umowy. Pozdrawiam.

    To już na szczęście nie jest mój szef ;-)
    Ale fakt pozostaje - 25 osób do tej pory to podpisało a firma zatrudnia
    ludzi na tych zasadach od prawie 10 lat (ja wytrzymałem tam tylko 9 mies i
    to na umowie o dzieło ;-)
    Tyle że z tych 25 pracuje w tej chwili tylko jedna co też o czymś świadczy,
    ale gościa to niczego nie nauczyło.
    PIP-u jeszcze mu nikt nie nasłał choć mam nadzieję że to w końcu nastąpi
    (jak choćby po raz kolejny każe komuś podpisać oświadczenie, że wykorzystał
    cały wymiar urlopu a faktycznie wykorzystał tylko połowę).

    Pozdrawiam,
    A.I.