PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie] › Re: czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]
    Date: Wed, 18 Jun 2003 23:04:04 GMT

    Pięknego dnia Wed, 18 Jun 2003 23:58:22 +0200, "Adam Iganowicz"
    <i...@w...pl.spam> zakodował:

    >Wyjaśniam - Spółka jest firmą z jednoosobowym zarządem w osobie gościa -
    >pana i władcy - który na stałe rezyduje w USA. Firma mieści się w mieszkaniu

    Poza sformułowaniami nie bardzo gramotnymi (typu "najlepszy wysiłek")
    i tego, że przepisał kawałek KP to:

    >1.1.3. "Zatrudnienie" oznaczać będzie zatrudnienie pracownika zgodnie z
    >Umową o Pracę oraz niniejszą umową

    To co to jest?? Jest umowa o pracę _oraz_ ta umowa, którą cytujesz??

    >1.1.6. "Własność" oznaczać będzie jakąkolwiek ideę, wynalazek, usprawnienie,
    >modyfikację, metodę, formułę, materiał, know-how, wzór, prototyp, znak,
    >szkic, rysunek, plan lub inny przedmiot, kod komputerowy, aplikacje

    Ciekawa definicja. Czyli koszula, którą masz na sobie nie jest Twoją
    właśnością?

    >4. Czas zatrudnienia
    >Zatrudnienie trwać będzie do chwili rozwiązania umowy o pracę zgodnie z jej
    >postanowieniami.

    No, może jeszcze wygasnąć. Jak już przepisuje KP, to dokładnie ;)

    >i wykonywać będzie kompetencje scedowane na niego lub przyznane mu przez

    Co znaczy "wykonywać kompetencje"?? ;)

    >Zarząd oraz będzie,

    Czyli jak będziesz miał szefa, to możesz go zlewać i każdego polecenia
    domagać się w formie uchwały zarządu. ;)

    >najlepszych wysiłków,

    Piękne ;)

    >5.2. Pracownik będzie przestrzegał oraz wypełniał postanowienia Umowy Spółki

    Poproś o załączenie umowy - jak możesz wypełniać coś, czego nie znasz
    ;)

    >oraz będzie wypełniał wszelkie uchwały, zarządzenia oraz wskazówki podjęte
    >lub wydane przez zarząd.

    Biedny będzie ten zarząd, jak firemka się rozwinie i zechcą dać Ci
    szefa ;)

    >innych godzin, które mogą okazać się konieczne, aby zarząd był zadowolony z

    LOL
    Czyli co, wieczorami masz robić szefowi dobrze, żeby był zadowolony??

    >wypełniania jego obowiązków, o ile Zarząd nie zarządzi inaczej lub będzie to
    >niemożliwe w związku z Niezdolnością, z zastrzeżeniam Art.9.

    Dodałbym "w zakresie i na zasadach przewidzianych w KP", chociaż to
    oczywiste.

    >6.1. Bez uprzedniej pisemnej zgody zarządu pracownik nie będzie angażował
    >się w lub czerpał korzyści (bezpośrednio lub pośrednio) z jakiegokolwiek
    >innego przedsiębiorstwa, działalności handlowej, zawodu lub zatrudnienia
    >podczas
    >trwania Zatrudnienia.

    Czyli gdy wygrasz w promocji masmixa łopatkę, to czerpiesz korzyści z
    innego przedsiębiorstwa?? No, a jak trafisz 6 w lotto?? Ten zapis jest
    tak bezsensowny, że aż niebezpieczny.

    >6.2. Art. 6.1. nie zabrania pracownikowi posiadania lub czerpania korzyści z
    >papierów wartościowych (zarówno notowanych jak i nienotowanych na Giełdzie
    >papierów wartościowych w Warzsawie) w jakiejkolwiek spółce.

    To z kolei bez sensu - czyli wystarczy, że założysz S.A. i możesz w
    niej mieć większościowy udział i wszystko jest OK, a jak na umowę
    zlecenie sklecisz np. malutki programik, to już nie jest OK? Bez
    sensu.

    >6.3. Art. 6.1 nie zabrania się pracownikowi czerpania korzyści z
    >działalności związanej z jego hobby i zainteresowaniami innymi, niż związane
    >z Zatrudnieniem, o ile nie będzie to miało charakteru stałego a ilość
    >przeznaczonego na tę działalność czasu nie przekroczy 32 godzin miesięcznie

    ROTFL
    Czyli jak kopiesz ogródek ponad 32 godziny w miesiącu, to łamiesz
    postanowienia umowy??

    >Spółka zwróci pracownikowi rozsądne wydatki

    Poproś o dodanie na początku definicji co to "rozsądne wydatki".
    Ja bym przy takiej umowie grosza z własnej kieszeni nie wyłożył.

    >spowodowaną Niezdolnością na podstawie postanowień kodeksu pracy.

    Zapomnieli jeszcze o wynagrodzeniu za inne nieobecności - choćby
    wynikających z rozporządzenia w sprawie zasad i warunkow podnoszenia
    kwalifikacji zawodowych i wyksztalcenia ogolnego doroslych.

    >9.2 Pracownik podda się badaniom lekarskim przeprowadzonym przez lekarza
    >wybranego przez Spółkę oraz w czasie wskazanym przez Spółę, oraz ujawni
    >wyniki takich badań medycznych spółce z zastrzeżeniem jednakże, że Spółka
    >pokryje zawsze wszelkie koszta oraz/lub wydatki poniesione przez pracownika
    >w związku z takimi badaniami.

    ROTFL
    Nie masz obowiązku przedstawiać żadnych wyników badań - jedynie
    zaświadczenie o braku przeciwwskazań do pracy na danym stanowisku.
    Brakowałoby jeszcze tego, żeby pracodawca zaglądał do Twoich wyników
    testu na kiłę ;)
    Do tego badania mają się odbyć w czasie pracy i na koszt pracodawcy.

    >W przypadku gdy spółka ulegnie samorozwiązaniu lub "uśpienia" w celu
    >połączenia lub rekonstrukcji lub przekazania całego lub jakiejkolwiek
    >poważnej części swojego przedsiębiorstwa, na rzecz jakiejkolwiek innej
    >spółki.

    Czy tylko ja nie rozumiem tego zdania??

    >11.2. Nie istnieje żadna formalna procedura dyscyplinarna, ale oczekuje się
    >że pracownik będzie zachowywał się w sposób nie uwłaczający jego stanowisku.

    No tak. A jak powstanie taka procedura, to trzeba będzie od razu umowę
    o pracę zmieniać ;)

    >11.3. Jakiekolwiek zażalenia odnoszące się do niniejszego zatrudnienia
    >powinny zostać przedstawione do rozpatrzenia Zarzadowi któego decyzja będzie
    >ostateczna.

    ROTFL
    Zawsze pozostaje PIP i sąd pracy. Ale jak sobie pracodawca nie zdaje z
    tego sprawy, to jego problem.

    >12.3. Ustala się miesięczny okres wypowiedzenia Umowy o Pracę w formie
    >pisemnej, które strona wypowiadająca winna dostarczyć drugiej stronie w
    >ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego okres wypowiedzenia.

    Ciekawe. A jak ostatnim dniem jest dzień wolny albo pracownik jest na
    zwolnieniu czy urlopie??

> [...]
    >użyje (chyba że na rzecz spółki) i nie ujawni osobom trzecim (za wyjątkiem
    >właściwych pracowników Spółki lub osób mających upoważnienie zarządu)
    >jakichkolwiek poufnych lub tajnych informacji dotyczących przedsiębiorstwa,
    >technologii, programów komputerowych, wzorów lub finansów spółki lub
    >jakiejkolwiek poufnej lub tajnej informacji dotyczącej Własności, lub
    >związanej z usługami świadczonymi lub produktami wytwarzanymi, wykonywanymi
    >lub rozwijanymi przez spółkę, które w czasie trwania Zatrudnienia Pracownik

    No tak. Jeszcze tego by brakowało, żebyś nie mógł przed sądem
    opowiadać o przekrętach firmy ;)

    >ochrony własności intelektualnej), która w czasie trwania Zatrudnienia
    >zostanie przez pracownika samodzielnie lub łącznie z jedną lub więcej
    >osobami, stworzona, ułożona, wyprodukowana, odkryta lub sformułowana.

    Czyli jak narysujesz mamie laurkę, to musisz czymprędzej powiadomić
    szefa. Podobnie jak zrobisz zdjęcie Rysom czy pięknej żyrafie w ZOO.

    >14.2. Pracownik wyraża zgodę na to, że wszelkie prawa, tytuły oraz udziały
    >odnoszące się do Własności powstałej w czasie trwania zatrudnienia
    >(włączając w to wszelkie prawa z nią związane które powstaną zarówno w
    >trakcie jak i po ustaniu Zatrudnienia) na obszarze całego świata, będzie,
    >bez wynagradzania, należeć wyłącznie do Spółki.

    ROTFL
    Chyba właściciel nie słyszał o niezbywalnych prawach autorskich -
    nigdy nie będzie mógł się podpisać pod Twoim obrazem czy programem
    komputerowym.

    [Tu wymiękłem. Dalszego bełkotu już nie strawiłem]

    >Wszelkie komentarze specjalistów prawa pracy mile widziane ;-))

    Wygląda na majeczenie kogoś, komu wydaje się, że zna trochę prawo.
    Kupy się to nie trzyma.
    Nie ma podstawowych danych np. rodzaj umowy (na czaso
    określony/nieokreślony/okres próbny), miejsce pracy. Nie ma ustalonego
    odszkodowania za zakaz konkurencji (po rozwiązaniu umowy).

    Na pocieszenie mogę tylko dodać, że te bzdury bardziej szkodzą
    pracodawcy, niż Tobie i jak alternatywą jest bezrobocie, to:
    KP
    Art. 18. § 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których
    podstawie powstaje stosunek pracy, nie mog? być mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy.
    § 2. Postanowienia umów i aktów, o których mowa w § 1, mniej korzystne
    dla pracownika niż przepisy prawa pracy s? nieważne; zamiast nich
    stosuje się odpowiednie przepisy prawa pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775