PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie] › Re: czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]
    From: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy ta umowa jest normalna? [uwaga - bardzo dlugie]
    Date: Thu, 19 Jun 2003 00:57:40 +0200

    "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.spam> wrote in message
    news:bcqn7q$pu9$1@news.onet.pl...

    > 5.3. Pracownik poświęci cały swój czas, uwagę oraz zdolności na rzecz
    > Przedsiębiorstwa Spółki w czasie zwykłych godzin pracy oraz podczas
    takich
    > innych godzin, które mogą okazać się konieczne, aby zarząd był zadowolony
    > wypełniania jego obowiązków, o ile Zarząd nie zarządzi inaczej lub będzie
    > niemożliwe w związku z Niezdolnością, z zastrzeżeniam Art.9.

    Specjalistą wprawdzie nie jestem, ale niniejszy punkt urzekł mnie swoją
    prostotą, urokiem i bezpośrednim wskazaniem na rodzaj niewolnictwa ;-)

    > 6.1. Bez uprzedniej pisemnej zgody zarządu pracownik nie będzie angażował
    > się w lub czerpał korzyści (bezpośrednio lub pośrednio) z jakiegokolwiek
    > innego przedsiębiorstwa, działalności handlowej, zawodu lub zatrudnienia
    > podczas trwania Zatrudnienia.

    A to jest już chyba nielegalne.

    > 11.2. Nie istnieje żadna formalna procedura dyscyplinarna, ale oczekuje
    się
    > że pracownik będzie zachowywał się w sposób nie uwłaczający jego
    stanowisku.

    Czy publikowanie umowy nie uwłacza stanowisku? ;-)

    > 12.2. Pracownik niniejszym nieodwołalnie powoduje Spółkę na swojego
    > pełnomocnika do przygotowania oraz złożenia w jego imieniu oraz na jego
    > rzecz takiej rezygnacji ze stanowiska, którą pracowik będzie zobowiązany
    do
    > przygotowania lub złożenia zgodnie z art. 12.1.1.

    Hm?

    > 13. Informacje poufne
    > Podczas trwania zatrudnienia lub w okresie po jego ustaniu Pracownik nie
    > użyje (chyba że na rzecz spółki) i nie ujawni osobom trzecim (za wyjątkiem
    > właściwych pracowników Spółki lub osób mających upoważnienie zarządu)

    Wybieramy odpowiedź "podczas trwania".

    > 15. Ograniczenia w związku z ustaniem zatrudnienia
    > 15.1. Podczas swojego Zatrudnienia Pracownik prawdopodobnie pozna klientów
    > Spółki oraz będzie miał na nich wpływ oraz pozna ich wymagania odnoszące
    się
    > do produktów i usług dostarczanych przez Spółkę i będzie miał na nie
    wpływ.
    [...]

    Tutaj chyba brakuje świadczenia wypłacanego przez te dwa lata, by zapis był
    wiążący.

    ustępów.

    Wygodne, ale czy zgodne z prawem?

    Tomek Z.